1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi schermpje :) !!
    Op school moeten we het maar doen met een muurtje die vol zit met bobbels :cool: .

    Als ik het geld en de ruimte er voor had kocht ik ook wel een beamer.
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    @ Mike

    1 woord, wauw.
     
  3. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er zekers goed uit kerel!, Alleen waar is je zwarte rand om je scherm?
     
  4. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van mij gaat binnenkort een lan party houden met beamer .De basterd heeft hem van zijn vader die hem op het werk gratis mag lenen wel relax.
     
  5. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    @dynamike: dat is mooi geworden!!! Echt klasse, goed gedaan! De zwarte rand is eigenlijk niet eens meer nodig:D.

    Hoeveel heeft dat doekje nou eigenlijk gekost?
     
  6. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je hoe tof zo'n ding in je slaapkamer, jammer genoeg heb ik niet de ruimte er voor !! maar ZEER BRUUT gewoon !
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedank voor de coole replies ;)

    De zwarte rand gaat er nog wel komen. Gewoon een mooi frame'pje van 4 latjes. Die verf ik dan gewoon zwart. Dan zie je ook gelijk de vouwtjes niet meer die er op sommige plaatsen uitsteken (laatse pic, linksonder bv).
    Vandaag mischien een paar testjes maken voor de speakersteunen van hout. De echte ga ik op school van metaal maken waarschijnlijk.

    edit: vergeet helemaal mijn doek-in-het-donker ervaringen te vertellen. Dat zag er natuurlijk super uit, meer kleur, dieper zwart, top contrast dus. Het plaatje kwam echt van het doek afzetten. En dan zat ik nu nog met een dropveter component kabel op een dvd/hdd recorder, omdat mijn 360 ff naar duitsland is. Met de Monster op de 360 heb ik waarschijnlijk nog ietsje meer contrast, dat was iig wel zo bij mijn oude projectieplaat.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2006
  8. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh oke, De zwarte rand komt dus nog. Het ziet er ieder geval mooi uit, En ben benieuwd naar pics van het hele gebeuren.. dus met 360 en filmpjes enzo!
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ziet er goed uit Mike:thumbs:
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zeg Mike, welke speakers zijn dat van Sony?
    Mooie dingetjes.
     
  11. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    SS-LAP305
     
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn niet zo duur hoor als op kieskeurig. Bij Correct R'dam toendertijd superaanbieding voor €199. Er zit alleen geen sub bij, het is 4x surround en 1x center.

    Ik begin trouwens, nu ik de meeste van deze audio spulletjes al een tijdje heb, steeds meer de genieten van de sound. Door kleine kabel-, opstelling- en andere upgrades, en telkens weer een beetje aan de instellingen van je receiver en sub te klooien, merk je toch wel dat de sound die je in je kamer hebt toch wel steeds beter wordt. Nu mijn 360 even de deur uit is, zet ik gewoon soms even een cd'tje aan en ga lekker chillend zitten luisteren.

    Vandaag trouwens ff een mock-up (1:1 cheap-ass model) gemaakt van de speakerstand die ik ga maken. Mijn fronts komen nu wat hoger. Net even geluisterd, maar dat klinkt best wel chill. Eerst stonden de fronts en de center een beetje op 1 lijn qua hoogte, nu wordt het geluid wat meer verspreid in de hoogte. Van de week is even kijken of ik aan die stands ga beginnen :)
     
  13. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was zou ik ervoor zorgen dat de 5 speakers op gelijke hoogte blijven. Dit klinkt toch echt het beste...

    Toen jij met dat Sony-setje aankwam had ik ook overwogen die te gaan kopen. Toch maar niet gedaan:). Maar ik vind ze nog steeds erg mooi!!!

    Merk jij eigenlijk goed de verschillen tussen kabels? Ik heb hier nog nooit zo mee geexpirimenteerd, maar ben er toch wel benieuwd naar.
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het zo bekijken. Mijn achterspeakers stonden altijd al op oorhoogte. Mijn voorspeakers en center hebben altijd laag gestaan. Daarom is het geluidsbeeld altijd een beetje 'gekanteld' geweest. Alle sound kwam van de onderste rand van het scherm zeg maar. Nu met die 2 voorspeakers op gelijke hoogte met die achter, is het allemaal wat meer rechtgetrokken. Alleen de center staat dus gewoon onder het scherm. Die kan ik moeilijk midden in het scherm plakken. Maar een center zie je toch wel vaker gewoon lager of hoger dan de fronts staan, dus ik denk niet dat dat een probleem is.

    Wat betreft de kabels merk je echt wel degelijk een verschil. Mijn eerste kabelupgrade: van meegeleverde, afbrokkelende, sony 2x 0,5mm2 draadjes, naar mooie transparante OFC 2x 2,5mm2 speakerkabel. Het verschil was enorm; zo veel meer 3D geluid, veel helderder, alsof er altijd een filter op de speakers had gezeten ofzo. De andere upgrade met enorm effect was natuurlijk de Monster Game 360 optical. Hoe die het doet weet ik niet, maar het geluid is er echt zoveel zuiverder en gedetaillerder van geworden. Ook de Oehlbach NF1 subwooferkabel die ik heb gekocht van een man in Almere heeft het baswerk een stuk strakker gemaakt. Dus een beetje klooien met kabels heeft wel zijn effectjes ja ;)
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt omdat het scherm meestal in de weg zit (net zoals bij jou), maar het beste blijft om de center ook op gelijke hoogte op te stellen. Maar idd, frontjes hoger zou bij jou dan al een verbetering moeten zijn. Als ik jou was zou ik gewoon een gat in je scherm knippen en daarachter de center plaatsen:+ . Staat alles tenminste op gelijke hoogte:D.
     
  16. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zeg je geeneens wat slechts.. Natuurlijk geen gat knippen, Maar je kan mischien hem wel aan de achterkant kwijt op dezelfde hoogte? Dan komt het geluid dus "uit" je scherm!
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    :D

    Had je de ':+ ' niet gezien ofzo:D.

    Center achter je scherm moet je beslist niet doen. Het doek van een projectiescherm is erg dik. Als je daarachter je center neerzet wordt de helft van het geluid tegengehouden. Er zijn wel speciale schermen met kleine gaatjes erin die ervoor gemaakt zijn om een center achter te zetten, maar normale schermen niet;).
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat de basis van mijn scherm een 16 millimeter dikke multiplex plaat is :+

    Ik denk trouwens dat het ook niet echt lekker kijkt naar je scherm als het trilt door het geluid van de center bij een leuk volume En ik ga zo'n mooie center natuurlijk niet verbergen :9
     
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Trillen zal zo'n scherm niet snel doen. Maar het lijkt me toch wel grappig om je subwoofer tegen het scherm aan te zetten:+ . Of basshakers aan je scherm te bevestigen}:] .
     
  20. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan houdt dat idd op, Dat die dempt is onnodig en zeker zonde, Dat je scherm trilt is ook niet de bedoeling nee, Word lastig om je center te gaan plaatsen.. Je zou m eventueel ook boven je scherm kunnen monteren, dmv een wandsteuntje ofzo.


    Edit LOL basshakers aan je scherm, Wel gaaf met een Surf film , echte golven! :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina