1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    ja ik ga er hartjes en bloemetjes op schilderen -_- "
     
  2. TiNuSsssss

    TiNuSsssss Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Whahahahah that just made me laugh out loud
     
  3. Carlo82

    Carlo82 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Beamer Calibreren??

    Hallo, ik heb een maand geleden een ACER PH 730 gekocht voor mijn Xbox360. Beeld is echt prachtig op m'n 106 inch Projecta. Maar ik had gehoord dat je nog beter contrast en scherper beeld kan krijgen als je je beamer laat calibreren. Weet iemand hoe dat werkt? Kan ik dat zelf? Of anders waar ik het kan laten doen en wat het kost?
     
  4. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb je een PM gestuurd want weet niet of je een link mag plaatsen....
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Beste mensen,

    heeeeel misschien ga ik ook over op een HD beamer (zit nog diep in de oriëntatie fase...), op dit moment staat de Hitachi TX100 op mijn verlanglijstje komende winter \o/

    Nu even een practisch vraagje..: Hoe lang mag de maximale lengte zijn van de component kabel die naar de 360 loopt?
    Ik wil mn Xbox namelijk vlakbij mijn reciever hebben (dat glasvezel kabeltje voor het geluid moet daar namelijk in..). Als de beamer ergens boven mijn hoofd hangt heb ik dus wat meters naar mn Xbox te overbruggen....

    Dus, wat moet ik doen, de Xbox naast de beamer boven mn hoofd en een 10 meter optisch kabeltje doorlussen, óf, een 10 meter component kabel kopen en de Xbox bij mn stereo plaatsen...??

    Ik hoop dat het duidelijk is....
     
  6. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een componentkabel van 15 meter.

    Verder staat mijn xbox360 vlakbij de reciever dus de optische kabel is een metertje......

    Dat is mij opstelling dus.

    suc6

    Dave
     
  7. Beekhuis

    Beekhuis Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo jongens,

    Ik zit ook in de fase dat ik aan het eind van de maand een beamer ga kopen, speciaal voor mijn xbox 360. Ik zit echt te twijfelen tussen verschillende beamers, mijn eerste keus is de Acer PH 730 (€1200,-). Ik was van deze vrij zeker, maar ben nu toch gaan twijfelen, sinds de Hitachi TX-100 €200,- goedkoper is. En vele op dit forum hebben deze beamer en zijn er zeer tevreden over. Mensen met een Hitachi laat van je horen wat ik moet doen. Ik moet gewoon goed kunnen gamen op mijn xbox met mooi HD-kwaliteit. Ik bespaar natuurlijk liever geld uit, zodat ik weer een betere geluidset aanschaf erbij.
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik hem (Hitachi PJTX100) nu al meer dan een half jaar en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad :D Ik denk niet of je voor deze prijs een beter presterende HD beamer in huis haalt.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2006
  9. Beekhuis

    Beekhuis Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je antwoord, Dynamike. Overigens heb jij heel mooi spul thuis staan. Makkelijk als je ook zo handig bent met het maken van materiaal. Verschillen zijn dat Acer een contrast ratio heeft 2100:1 en Hitachi 1200:1. Acer is modeljaar 2006 en Hitachi 2003. Owjah heel groot verschil is de techniek. Acer gebruikt DLP en Hitachi LCD. Hoorden op het forum aantal keren dat DLP last heeft van ghosting. Weet iemand hier meer over?
     
  10. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je 1200 euro wilt uitgeven, spaar dan 100 euro door en koop een epson tw-600, op dit moment beste beamers zonder enige twijfel en stuk beter dan de hitachi.
     
  11. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    OOOOOOFFFFFFF:

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47802.0


    Als ik nu hget geld ervoor had had ik wel een bot geplaatst. Moet helaas enkele maandjes wachten.

    Succes ermee!

    Gr Sjoerd
     
  12. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de beamer voor games gebruikt, Is de LCD techniek de beste optie. Dit omdat hier geen problemen optreden met ghosting en dergelijke. DLP is puur om films te kijken, voor langzame beelden. Dit geeft een rustiger plaatje weer dan de LCD-techniek, Niet zeggend dat de LCD techniek, minder mooi is. MAar deze techniek kan dus ook games aan.
     
  13. Vassie

    Vassie XBOX 360 OWNER

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor 1200,- kan je de Hitachi TX-200 kopen die is een stuk beter als de TX-100


    Voor de rest zijn de Panasonic AE900, Epson TW600 en de Sanyo Z4 erg goeie HD-beamers voor onder 2000,- Veel beamer word gezegt dat ze HD zijn maar dat zijn ze eigenlijk niet.

    Ik heb op het moment een AE900 staan en gewoon een geweldig ding. De Z4 vond ik te groot en het verschil tussen de Panasonic en de Epson is niet groot en ligt eraan waar je je eisen legt. Ik kon nergens de TW600 bewonderen in mijn omgeving en heb gekozen voor de Panasonic!

    Zoals hier al eerder vermeld is zou ik even rond kijken op: http://www.htforum.nl/ en dan de reviews lezen dat helpt best!

    Dat is geen echte HD beamer als ik het me goed herinner! Dan moet je echt de TW600 hebben!
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2006
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok je hebt gelijk, hij beschikt echter wel over een component ingang en een standaard resolutie van 1280 x 720, ik neem aan dat dat zn native is.

    Sorry voor het ongemak.
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de mensen moet geloven op het htforum (en dat doe ik:)) is de TW600 de beste beamer onder de 2000 euro, op de voet gevolgd door de Panasonic AE900.
     
  16. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit klopt ja!
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te denken aan een upgrade voor m'n beamer. Ik heb alleen geen idee in welke prijsklasse ik het moet zoeken. Mijn beamer (NEC VT540k) kostte 5 jaar geleden 1500 euro. Hij heeft een resolutie van 1024x768.
    Zou het een verbetering zijn als ik bijv. een Epson TW200 koop (met een nieuwprijs van rond de 1200 euro en een HD-resolutie)?
     
  18. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Epson tw-600 a 1300 euro is beste keus
     
  19. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    heb op advies van mede Tipex dus die tw600 aangeschaft. Gewoonweg geweldig!

    Maar nu had ik een vraagje; kunnen beamers ook gecalibreerd worden, en is dat aan te raden? Kan ik dat zelf of moet ik dat laten doen?
    groet
     
  20. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.isfcalibraties.nl/ kun je er alles over vinden. Je kunt je ook op www.htforum.nl inschrijven voor een calibratie. Persoonlijk vind ik het de moeite waard en heb al mijn tv's en projectoren laten doen maar anderen vinden het teveel geld.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina