1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Van welke beamer zijn deze pics?
    Vooral die laatste is echt super, dat contrast is echt geweldig _O_ *wil calibratie :)

    Ik heb idd gekeken op de epson. Prachtig beeld hoor, maar ik zag niet verschil met de mijne. Mijn beeld was nog iets contrastrijker, maar dat kom waarschijnlijk door mijn doek. Voor vergelijking zou je ze naast elkaar moeten hangen. Ik denk dat je met elke hd-ready beamer die een beetje redelijke reviews heeft, een goede koop doet. De scherpte is gewoon geweldig :D

    Ik merk geen contrast verlies oid :9 Heb er nu rond de 400 uren op zitten. Ik denk ook niet dat je dat gaat merken, omdat het zooo langzaam gaat.

    Als je het echt een keer wil zien, moet je gewoon een keer langskomen. Mn msn staat in mn profiel.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2006
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Van jouw TX100_O_ .
    Check ook de diepte + zwartwaardes in de plaatjes. Niet normaal:cool: .
    Hier de site met alle screenshots: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=14601

    Ja, dat denk ik ook. Al zaten er in de Sony die ik laatst heb bekeken (VW10HT) veel foutjes mbt de scherpte. Deze was dan wel op een simpele dvd-speler aangesloten.

    [quote}Ik merk geen contrast verlies oid :9 Heb er nu rond de 400 uren op zitten. Ik denk ook niet dat je dat gaat merken, omdat het zooo langzaam gaat.[/quote]
    Ik ben benieuwd wanneer dat gaat komen. Mijn oude NEC zat op 1200 uur toen het contrast duidelijk met grote stappen achteruit ging... Misschien was het wel gewoon een defect.

    Thnx voor het aanbod, maar ik woon in Nijmegen, dus ik denk niet dat ik vervoer kan regelen...

    Fijn trouwens dat je steeds zo snel reageert;).
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2006
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb ook een tx100 en ben er echt super over te spreken! Die plaatjes hierboven zien er (eerlijk is eerlijk) toch nog iets strakker uit. Maar dat zou een combo kunnen zijn van een net iets beter doek en een calibratie? Een calibratie laat ik eerst nog even zitten, de lamp had er namelijk al 1000 uren opzitten. Ik heb een demomodel gekocht voor 500 euro, vind ik persoonlijk echt geen geld!

    Gisteren uuuren GoW gespeeld en wat een ervaring, niet meer normaal.

    Zijn er hier mensen met ervaring met calibratie?
    Daarnaast lijk ik een paar enigzins verlichte spots te hebben op het beeld, tijdens films/games zie je er niks van, alleen als het beeld echt helemaal zwart is. Weet iemand wat dat zijn? Verder netjes elke maand 12,50 automatisch naar de spaarrekening zodat ik straks niet krom hoef te liggen voor een nieuwe lamp :+

    Succes met zoeken.

    Persoonlijk denk ik dat ik voor het volgende huis eens ga kijken of een crt haalbaar is.
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar? Is misschien ook wel iets voor mij, zo'n demomodel.

    Dat wil ik best geloven_O_ .

    Ik zou je lens even goed schoonmaken, of de zaklamp van je broertje checken:+ .
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    1) marktplaats......weet het bedrijf niet meer, kom ik op terug
    2) ...... :D
    :cool: al meerdere keren gedaan met een lensdoekje... kan er stof aan de binnenkant zitten? En mijn broertje heeft geen zaklamp en woont zeker niet in mijn huis ;)
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan zijn dat er een paar vlekjes op de lamp zitten. Bij stof aan de binnenkant (op de panelen) krijg je een ander effect.
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Kick man dat al die pics van de tx100 waren :D
    Ik zag ook wel dat sommige met een kleurfilter uitgerust waren, en op DVI aangestuurd werden.

    Ik ga hem zeker nog wel laten caliberen en waarschijnlijk ook gelijk een kleurfilter laten plaatsen. Dan haal ik echt de max eruit.
     
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er eigenlijk een verschil tussen de TX100 en de TX100E?
     
  9. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij staat de E voor European, maar dat weet ik niet zeker.
     
  10. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    @Kevf: Misschien is dit iets? Je hebt er wel lef voor nodig:+ .

    Ik heb trouwens een TX100 gevonden voor 600 euro met 800 uren in eco-mode. Is dit iets?
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwa...hij heeft er officieel 2000 in eco mode. Als ie bijna op de helft is met zijn uren zou ik ook bijna de helft van de nieuwprijs willen :)
     
  12. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Op mijn werk af en toe met een DP100 en DP90 van Barco maar thuis toch maar liever gewoon op de tv, zo een groot scherm zorgt alleen maar ervoor dat je je hoofd veel meer moet bewegen en dus veel meer energie kost. (Daarentegen, gamen op 21m bij 9m is wel gaaf :) maar mijn baas heeft het liever niet, de lampen voor de Barco projectoren zijn nogal duur geloof ik en wij mogen ze niet zelf vervangen :mad: ).
     
  13. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    3000 toch? Ik dacht 2000 in full-mode.
    Nieuwprijs: rond de 1000 euro. Wat zou jij dan een goed bedrag vinden voor deze projector?

    Het probleem is dat iedereen tweedehands veel te veel vraagt voor z'n projector, omdat ze zelf 2 jaar geleden een hogere nieuwprijs hebben betaald dan waarvoor hij nu in de winkels ligt...
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2006
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    3000 in eco mode, dus je hebt nog 1200 te gaan. Daarbij zijn die 3000 uren ook nog eens een richtlijn, ik heb iig ervaringen gelezen van mensen die er ook met gemak overheen gingen. Ik heb 500 betaald voor 1 met 1006 branduren in fullmode en persoonlijk vond ik dat een prima deal. Ik leg nu netjes elke maand 12,50 opzijn en heb zo straks weer een mooi lampje bij elkaar.

    Iaw ik vind 600 helemaal geen verkeerde prijs!

    En die link: no way dat ik dat aandurf :+

    edit: al is dustblob wel een omschrijving die ik ook voor mijn probleem zou kunnen gebruiken.....
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2006
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    1006 uur in full-mode is dus ongeveer 1500 uur in ec-mode. Da's het dubbele van de beamer die ik op het oog heb. En daar komt nog bij dat er te onderhandelen valt: ik denk dat ik hem voor 550 (en misschien voor 500) ook wel meekrijg.

    Dat de lampen nieuw al voor 225 euro te koop zijn is voor mij ook een groot voordeel. Fabrieken geven wel de tijd aan hoelang de lampen mee kunnen, maar bij mijn oude beamer zag je de lichtopbrengst gewoon duidelijk dalen na 1200 uur. Al denk ik wel dat dat eigenlijk een defect was, want na 1300 uur was het beeld niet meer om aan te zien, zo donker.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Is dat goedkoop voor een lamp? Geen flauw benul van eigenlijk.... heb jij ervaring met vervangen?
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Vervangen is gewoon: oude lamp eruit, nieuwe erin. Dat kan iedereen.
    Normaal zitten lampen vaak rond de 350 euro.
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat moet je ff dubbelchecken hoor, volgensmij waren die lampen niet zo heel duur voor de tx100. (ow toch nog wel 260 ofzo :9) Maar goed, als ik 3000 uur heb gehad, wil ik denk ik wel een nieuwe beamer :) Zit nu pas op 450...jullie?

    Ow ik maakte een foutje met de lampduur. Ik dacht 2000 in eco. Sorry.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zit nu rond de 1400 uur oid...... gaat dus behoorlijk langzaam.... ik wil dan ook zeker een nieuwe, mag mijn zoon deze op zijn slaapkamer ;)
     
  20. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk helemaaaaaal niet opgemerkt, maar ik heb er ook niet echt op gelet..\o/

    @ alle posts met betrekking tot beamerkeuze (JKI)

    Een tx100 voor 600 euro... hm, ik ben zelf ook zoekende en ik zou het zelf eigenlijk niet doen, wil je de zwartwaardes van die pics bereiken moet je minstens nog eens 100 euro uitgeven, en dan heb je daarbij ook nog eens nog (maar) 800 uur. Maarjah, uiteindelijk beslis je zelf he ;)

    Ikzelf ben afgelopen zaterdag even bij RAF in amsterdam geweest en wat een paar beamers bekeken, de nieuwe pana PT-AX100E en de Epson TW600

    Het was duidelijk te merken dat de pana hier wat beter was, de zwartwaardes waren echt wat dieper, en hij leek ook iets scherper...maar dat kan ook komen omdat de pana helemaal was afgesteld en daar elke dag aanstaat om te showen...

    Door de TW600 eindelijk een keer in het echie te zien, is mijn overweging tussen de TX300 en TW700 helemaal verkut :+. Ik was bijna tot mijn besluit gekomen om definitief voor de TX300 te gaan, omdat ik die:
    -Mooier vond
    -Goedkoper vond

    Maar nu blijkt het allemaal omgekeerd te zijn, de TW700 is nu goedkoper te vinden, en de TW600 vond ik ook hardstikke mooi, en de 700 ziet er precies hetzelfde uit dus jah.. ( toch..?)

    En ook na het bericht op het htforum zijn mijn hersenen weer aan het kraken....:

    AANPASSING NIEUWE SERIE TW700's !!!
    We komen met de contrast metingen van de nieuwe units die vandaag zijn binnen gekomen op 1:10802 !!!
    Ik heb dit verschillende keren nagemeten en blijf op deze waarde uitkomen.
    We houden even de komende zendingen in de gaten wat er aan de hand is, maar dit is natuurlijk goed nieuws Cheesy
    LET WEL de contrast ratio van het paneel is nu : 1046:1
    Dit is dubbel zo hoog als ik gemeten heb van de eerste sample die we kregen.


    Maarjah, voordat ik het geld heb zijn we ook anderhalve maand verder :+
    dus ik kan nog wel ff nadenken..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina