wie heeft een stelling over agressie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door gabb, 22 jun 2005.

1. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik vraag jullie hulp. Ik heb een proefschrift geschreven over agressie, geweld, in de hulpverlening. Dus de agressie vanuit de jeugdigen tegen de groepsleiders in behandelcentra.

Ik ben dus nu op zoek naar een pakkende titel voor het proefschrift of een stelling, wijsheid enz. Iets wat opvalt en dus over agressie gaat. Kan iemand mij helpen?

Gabb

2. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien zoiets als: "Om zomaar een oud vrouwtje te slaan..."

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Suc6!

Vengo

3. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Of---> "Is het zinvol om agressief te zijn terwijl je de hersens hebt om ff na te denken"

4. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    "De jeugd van Tegenwoordig"

:+

5. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Naz, niet te negatief zijn hé?

Of "Doe normaal, dan doe je al aggressief genoeg!" :D8)

Laatst bewerkt: 22 jun 2005
  6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De gevolgen van een vrije opvoeding

7. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    haha, O-)
    maar goed, ff nadenken kan geen kwaad, nietwaar?

8. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Of als je zelf ook een agressieve jongere bent: :+

'Mijne broeders in de oorlog! ik heb uw lief, uit de grond van mijn hart, ik ben en was uws gelijke. En ik ben ook uw beste vijand. Zo laat mij uw de waarheid zeggen!'

(Nietzsche)

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het is jouw proefschrift toch? Je kan die titel niet bedenken als je niet weet wat er precies in staat. Ik weet niet op welk niveau je dit moet schrijven, maar is het niet zo dat er sprake is van een probleemstelling? Ik kan zo niet heel veel bedenken dat de lading kan dekken. Misschien het onderstaande als verwijzing naar het feit dat jij gemotiveerd was, de strijd van hulpverleners tegen geweld, en geweld op zich. Kort en krachtig :+ Met als subtitel jouw probleemstelling.

"Gebalde Vuisten"

Wat is jouw invalshoek en wat wordt precies behandeld? Zoek je een probleemstelling of een aanvullende statement? Van daaruit kun je bijvoorbeeld stellingen zoeken in de media, geschiedenisboeken en of spreekwoordenboeken.

Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2005
  10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Helende meesters maken stinkende wonden

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Als je maar naar een leraar zelf luisterd, dan zit het wel goed ^_^

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Is dit nu een stelling over geweld, of over beginnende onderwijzers?

13. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    "Patiënt slaat door - agressie in behandelcentra"

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    " agressie , genetisch of opvoedkundig falen".

Ha mylady , ik zet dit als titel omdat er mensen zijn die van nature uit zich al agressiever gedragen dan normaal , terwijl er ook mensen zijn die door een slechte opvoeding waarbij ze niet de normale gangbare waarden in verband met respect en zelfbeheersing van hun ouders hebben geleerd .
    En er zijn dan ook nog mensen die de twee slechte dingen combineren , en tja , dat zijn de echt hopeloze gevallen.

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het klasieke nature,nurture debat. Daar heb ik ooit ene scriptie over leiderschapsstijl op gebaseerd. Doet het altijd goed.

16. jeroen kroes

jeroen kroes hertog jan ownage

Leuk Bevonden:
    0
    'geweld,getikt of gekweld'

17. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is inderdaad mijn proefschrift. Het gaat over dreigend destructief gedrag of agressief gedrag. Waar komt het vandaan. Conflicthantering, territoriumleer enz. Het is en was te uitgebreid om helemaal te beschrijven vandaar mijn korte eerste post. De vraagstelling en probleemstelling is al gereed maar het gaat inderdaad om een pakkende titel. Ik heb bij het proefschrift een training geschreven betreffende preventie van en omgang met driegend destructief gedrag in de omgang met jeugdigen binnen de orthopedagogische behandelcentra. Die gebalde vuisten klinkt overigens wel pakkend.
    Ik dacht vandaag opeens aan "deze vuist op deze vuist". Dat kun je uitleggen als agressie maar ook om samen te kijken naar een oplossing.

Ik vind het in ieder geval erg fijn dat er zoveel al gereageerd is. Thanks alvast.

18. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hier mag een slotje op! ik ben klaar en heb de titel inmiddels.

"deze vuist op deze vuist" *)

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Gefeliciteerd? master?

Deel Deze Pagina