1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie is de mol '13

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Maddmonkey, 3 jan 2013.

?

Wie is de mol?

  1. Carolien Borgers

    7,5%
  2. Daniel Boissevain

    7,5%
  3. Ewout Genemans

    1,9%
  4. Janine Abbring

    0 stem(men)
    0,0%
  5. Joep van Deudekom

    0 stem(men)
    0,0%
  6. Kees Stol

    34,0%
  7. Paulien Cornelisse

    20,8%
  8. Tania Kross

    3,8%
  9. Tim Haars

    13,2%
  10. Zarayda Groenhart

    11,3%
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Bah, bah Paulien, wat doe je? Waarom kwam je met die suggestie om mooie jurken en een pak te kopen? De shots van het slotspel klopte helemaal. Het is mij veel te toevallig, waarom speel je de rol van mol niet wat subtieler? Vorige week was het ook al raak toen ze het bezoek aan dat schooltje voorspelde.
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Paulien is het volgens deze hint niet, en deze lijkt gewoon waar te zijn:
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zijn antwoord was niet "als enige", zijn antwoord was "the one".

    Maar goed. Kees kreeg een doosje met Kees, dat vond ik opvallend. Volgens mij kregen Carolien en Paulien bij die barman een eerste vraag waarvan het antwoord hun eigen naam was. Kees kreeg een eerste vraag waarop het antwoord de mol was (ofja, we nemen maar aan dat dat goed is). Dus ja, genoeg interessante dingen daar.

    Ik vroeg me ook af waarom we Pauliens kistje niet te zien kregen.



    Het weerwolvenspel zit me ook nog steeds dwars hoor. To play a game within a game? Ik zou het te verwachten vinden dat de mol daar natuurlijk ook al een mol was.
    "Voor het weerwolvenspel zei Art dat er 2 mollen in het spel waren. Geen 3... Dus de mol moest of Daniël of Paulien zijn!"
     
  4. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat ook op Paulien en vond het ook verdacht dat ze weer voorkennis leek te hebben mbt er netjes uitzien. Maar wat hierboven wordt gezegd is volgens mij gewoon waterdicht en is het Kees. Dat terwijl Kees toch redelijk wat geld heeft binnengehaald voor de pot.

    @Matrix
    Misschien dat je door het kistje van Paulien op één of andere manier erachter komt wie de mol wel/niet is.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2013
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik vond het sowieso raar dat ze gewoon geld kregen bij die opdracht, ongeacht goed of fout, zo maken ze het wel heel makkelijk :+

    Dus niet helemaal waar die theorie maar toch erg interessant, ben benieuwd naar de ontknoping :+
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Is het waterdicht? Forumhints staan vaak vol met aannames en die afvallerslijst uit aflevering 1 bleek ook niet te kloppen.

    https://mobile.twitter.com/stefandev1985/status/294890624732237824/photo/1
    Deze foto drijft me nog altijd gek. Nu vraag ik mij af, waar stond het podium en wat was de line of sight van de fotograaf? Paulien en Kees zitten naast elkaar.


    Waarom won Kees 1500 euro op die berg? Hij had 1000 euro kunnen weggooien en verzwijgen welke envelop hij trok.


    edit:
    Dit is toch weer verschrikkelijk? Ik leek zo lang zo zeker van mijn zaak, maar nu begin ik weer alles in twijfel te trekken. :p
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Dat kan net zo goed Kees zijn.
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die hints in deze aflevering misschien ook een beetje te aanwezig. Die cijfers, iedere fanatieke molkijker gaat daarmee aan de slag, vooral in combinatie van die foto's. En Kees die Kees in zijn kistje krijgt. Het lijkt wel alsof ze echt heel erg in de richting van Kees aanhet duwen zijn.

    En dandat stukje van Paulien. Wie schreef het perfecte gedicht? Ze kreeg van te voren te horen dat de Mol het foutloos had geschreven toch? Als antwoord geeft ze: niemand schreef het perfecte gedicht, dus ik.
     
  9. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ik heb tunnelvisie op Paulien en sindsdien zie ik haar alleen nog maar mollen 8) Klote spel
     
  10. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is misschien niet waterdicht, maar het zou dan wel heel erg toevallig zijn. Had Paulien de volgorde van de foto's eigenlijk wel goed benoemd? Ik meen dat ze een fout maakte, maar dat zal mijn onoplettendheid geweest kunnen zijn, want dan had ze misschien een andere letter combinatie gekregen.
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wel, is de cijferreeks wel correct? Wellicht was de vraag verkeerd beantwoord en zouden we bij een juist antwoord een andere cijferreeks en dus een andere zin krijgen.
    Ik weet het niet, dit las ik ergens.
     
  12. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ja bedoelde ook Cijferreeks in plaats van letterreeks. Paulien had inderdaad een fout gemaakt. Kan natuurlijk zijn dat de cijferreeks hoe dan ook correct is, maar omdat zij de foute volgorde van woorden heeft, heeft ze niks aan de cijfers. Maar dat weten we niet.
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Maar kom op, wat is de kans dat het uiteindelijk de combinatie met TOLISDEMOL uitkomt? :+
     
  14. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Kans kan vrij hoog zijn als ze dat gepland hadden bij een fout antwoord ;). Hiermee zeg ik niet dat Kees niet de mol is, want er zijn genoeg aanwijzingen die daar op wijzen en dit is idd een grote aanwijzing. Maar door de fout van Paulien vind ik hem niet waterdicht.
     
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister die aflevering nog terug gezien, maar ik blijf die laatste opdracht gewoon raar vinden. Die cryptische aanwijzingen, die 2250,- die is verdiend terwijl zeker de helft van de antwoorden fout zijn (kan me gewoon niet voorstellen dat e antwoorden van Kees goed waren). Paulien gaf inderdaad een fout antwoord, en iedereen had die foto's op kunnen zoeken om het te checken. ;)
    En die 1500,- die Kees toen had verdiend vind ik gewoon te verdacht. (Plus die aanwijzing daarbij: 1500 is het halve antwoord) Damn, ik wil gewoon dat Paulien het is. :D
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Maar waarom kreeg iedereen gewoon 750 euro ongeacht de vraag goed of fout was? Zo is het makkelijk om de pot te spekken..
     
  17. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan zijn dat ze het geld meekrijgen, maar dat alleen de goede antwoorden tellen op het eind. Zodra ze de foute antwoorden geven en ze geen geld krijgen dan weten ze dat ze fout zaten. En daardoor dus weten dat wat in het doosje staat foutief is.
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ja, klopt, daar dacht ik ook al aan.. Anders is het wel wat matig.. Heb zin in de finale :D
     
  19. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Kees! Well played.
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk dat spoilers overbodig zijn. Mensen die niet kunnen kijken, zullen hier uit voorzorg niet komen.

    Kutprogramma. Godverdomme zeg.
    Ik zat lang op Paulien, maar ik begon al te twijfelen toen in de aflevering met de touwen Paulien zo verdacht in beeld werd gebracht. Bah, jammer.


    Nog steeds stoor ik mij hier aan:
    Waarom nam Kees zo veel geld mee terug van die berg? Waarom gooide hij ook niet een deel van Caroliens envelop weg?


    Kwa molacties kwam de bibliotheek niet in beeld? Zijn daar geen boeken gevonden en weggegooid?

    De treinactie was briljant.
     

Deel Deze Pagina