Wie kan mij helpen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door GrooD, 20 mei 2009.

1. GrooD

GrooD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste xbox 360 gamers,

Ten behoeve van mijn studie doe ik onderzoek naar een mogelijk effect wat “in-game advertising” kan veroorzaken. Hiervoor heb ik een korte enquête opgesteld, welke hoogstens 3 minuten tijd in beslag zal nemen. In totaal heb ik 100 respondenten nodig. Als dank voor de medewerking zal ik een game naar keuze verloten onder de respondenten. De enquête sluit aan het einde van deze week. Volgende week wordt de winnaar middels de mail bekend gemaakt. Alvast bedankt voor eventuele medewerking!

http://www.thesistools.com/so/web/index.php?formID=82318&ln=ned&page=1&uid=

Met vriendelijk groet,
    Ferry van der Voort
    Student Vrije Universiteit

2. Michel V

Michel V Xbox 360:)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga hem invullen;).

edit: Gedaan

Laatst bewerkt: 20 mei 2009
  3. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ingevuld!

Leuke enquête, maar had je misschien niet plaatjes van In-Game-reclame kunnen pakken en dan zeggen wat je ervan vond, want voor mij ligt het elke game anders.

4. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
  5. GameKid360

GameKid360 Guest

GrooD, jij had dit ook gepost op XGN.nl! Lolz.

6. KEN_123

KEN_123 HipHop is not HipHop no more

Leuk Bevonden:
    52
    Miss ff uitleggen wat het is :) had het in begin niet in de gaten. Heb het ff opgezocht :)

PS: wel ingevuld ;)

7. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  8. Michel V

Michel V Xbox 360:)

Leuk Bevonden:
    0
    Je zit zo aan de 100;):p

9. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik zie mijn gratis game graag tegemoet :cool:

10. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gedaan:)

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ingevuld, maar wel nog een klein puntje van kritiek! :eek:

Je moet bij het maken van een enquête uiterst kritisch zijn op jezelf en je bij elke vraag afvragen "Wat wil ik hiermee te weten komen?". Er zaten enkele antwoorden tussen waar ik niet goed van wist wat ik ermee aan moest. Vind ik games met reclame genietbaar? Uhm... ik heb geen idee, het is niet een woord dat ik gauw in de mond neem. Daarnaast vraag je op het eind of ik iets positief vind en direct erna vraag je of ik hetzelfde een goed iets vind. Wat is het verschil daartussen? Als dat soort dingen voor mij onduidelijk zijn, dan zijn mijn antwoorden onbetrouwbaar en kun jij waarschijnlijk moeilijker of zelfs niet conclusies trekken.
    No offense verder, ik hoop niet dat ik je hiermee beledig. ;)

12. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ook ingevuld maar vind de enquete wel matig.

- Je gaat er al van uit dat iemand ervaring heeft met ingame advertising en dit wordt ook pas tijdens de enquete duidelijk, een ramp? nee maar het past niet echt.

- Het gaat om houding en inzicht krijgen daarom lijkt het me ook handig als je vragen hebt die ook geschikt zouden zijn voor mensen die er geen ervaring mee hebben maar er wel een standpunt over hebben.
    Maar er zijn dus geen vragen waarop je dus nee kunt beantwoorden maar wel verder je standpunt over kunt mededelen.

- Ik mis de pc bij vraag 2, er waren plannen om enkele ingame advertisement games te launchen daarvoor ieg, beetje vreemd dat die mist.
    Wel de xbox en p s1 en 2 maar geen NGC dan weer? Of de PSP/NDS?

- Veel vragen zijn nogal erg subjectief, past de reclame bij de game etc.
    Dit kan ik ook zien als welke leeftijdsgroep is er aan de game toegekent (alle leeftijden, 12+, 18+) en past de reclame bij die leeftijdsgroep, kunnen er ook andere reclames zijn voor 18+, condooms etc.
    Denk dat daar wel meer vragen bij passen alleen verder uitgesplitst.

- Vraag 6 vind ik ook een beetje raar gesteld, klinkt niet echt relevant aangezien je de vraag zo stelt dat het alleen om de game draait en geen enkele link heeft met het doel van de enquete.
    Welke antwoord er dus ook op uitkomt maakt niet uit.

- Misschien wat open vragen of gerichte vragen als vind je dat een game goedkoper moet zijn met ingame advertising of zou je een game juist wel/niet kopen als het ingame advertising bevat.

Laatst bewerkt: 20 mei 2009
  13. lers88

lers88 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gedaan :)

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ingevuld

15. edwin04

edwin04 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ingevuld

16. DutchNeon

DutchNeon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ingevuld.

Trouwens de ingame reclame in m'n hoofd genomen van Burnout Paradise.

17. GameKid360

GameKid360 Guest

Gratis game?

18. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Lees startpost.

Ingevuld ook al snapte ik sommige dingen niet.

19. GrooD

GrooD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties en het invullen van de vragenlijst. De laatste paar vragen zijn wat vreemd ik weet het, maar het zijn 2 verschillende attitude schalen uit bestaande studies, welke als valide en betrouwbaar beschouwd kunnen worden. Zijn wel van Engels naar Nl's vertaald. En ik richt me eigenlijk alleen op gamers die op consoles spelen, vandaar geen pc. En gamecube en psp ben ik eigenlijk vergeten.

20. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    ingevuld.

in het begin was me nog niet helemaal duidelijk met dat in-game advertisement. misschien kan je dat beter aanpassen.
    verder goed gedaan;)

bij mij werkten die reclame borden van farcry 2 multiplayer wel goed, daar die je reclame van nieuwe films op.

Deel Deze Pagina