Wielrennen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 9 jul 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610

[gb]Wielrennen[/gb]

Het heeft 3 jaar geduurd, maar eindelijk hebben we deel 2 bereikt. Dit topic is bedoeld voor een van de mooiste sporten: het wielrennen. Uiteraard kun je hier discussiëren wie de voorjaarsklassiekers gaat winnen of wie de gele trui gaat pakken in de Tour. Maar ook is dit de ideale plek om je eigen ervaringen te delen van je avonturen op het asfalt!

[gb]Sites[/gb]
    Steephill.tv : samenvattingen en videomateriaal
    Velospace.org : site met de mooiste verzameling fietsen
    Tour de France : officiële site
    Giro d'Italia : officiële site
    Cycling News : geweldige site met alle nieuwtjes + foto's
    Cycling Fever : nieuws en interviews
    Sportpools : de ideale site voor wielerpools

Laatst bewerkt: 9 jul 2011
  2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Morgen etappe 9 (Issoire - Saint-Flour)

Ideaal dagje voor de aanvallers! Hoewel het toch redelijk zwaar is, is er een mogelijkheid om de klassementsrenners voor te blijven. En met een rustdag op maandag kun je vol knallen!
    Dus wie weet.. Voeckler? Moncoutie? Ruigh?
    Daarnaast nog het gevecht om de bollen. Hoogerland zou best wel eens in de aanval kunnen, maar aangezien Van Garderen zijn klassement al verpest heeft, kan de trui wel een optie zijn.
    En daarnaast ook nog groen. Gilbert en Rojas kunnen beide klimmen. Wie weet een ontsnapping zoals Hushovd ooit eens deed om die punten te pakken?

3. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    De dag des oordeels voor Robert Gesink.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Uh nee, dat lijkt mij dinsdag.

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verwacht ook eerder dinsdag, morgen nog een dagje bikkelen en daarna een rustdag. Wat voor soort etappe is het dinsdag?

6. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat Evans morgen wint, maar de verschillen tussen de klassement rijders blijven minimaal.

7. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308

Als ie morgen weer op minuten binnenkomt dan vrees ik wel het ergste. Niet zozeer dat het gat dan onoverkomelijk is, maar meer dat hij fysiek/mentaal niet goed genoeg gaat zijn omdat gat dan te dichten.

Bij Tour de Jour werd er ook al gespeculeerd over een alternatief plan. Etappe zeges en aanvallen.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Evans gaat natuurlijk geen ruimte krijgen van het peloton. Als het verschil miniem is na de laatste col kan er een BMC renner als sprinkplank dienen, maar vermoed dat we een geslaagde aanval te zien krijgen.
    Dus hopelijk Moncoutie of Taaramae!

9. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zag hem vandaag wegspringen. _O_

Die kan morgen wel eens de overwinning pakken of tenminste seconden pakken op de Schlecks en Contador.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Vandaag was finish bergop he 8)
    Morgen niet, dus als Gilbert of Rojas meezit gaat Evans dat natuurlijk niet halen!

11. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Ik verwacht echt dat de afwachtende Evans in één keer toe slaat op de Alleuze en secondes gaat pakken. Misschien een voorgevoel, maar toch. :+

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Uh ok...
    Als jij denkt dat Evans zomaar op een klein colletje weg mag rijden van Saxo + Leopard.. Die gaan dat echt niet toelaten, zeker niet 15km voor de finish...

13. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Mark my words. :)

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    O hij heeft zeker kans om te winnen, maar niet door alleen weg te rijden!
    Maar als BMC er een klap op geeft (Ducrot, 2009) dan kunnen ze misschien de spurters eraf rijden. En dan kan Evans wat betekenen.

Hij gaat niet winnen. Mark my words.

Morgen hopelijk een Rabo renner mee, schijnt in de planning te staan... Ten Dam of Mollema zou mooi zijn! Als het maar geen Tjallingi ofzo wordt :p.

15. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Vandaag is gewoon typisch een dag voor de vluchters. Ik verwacht Johnny Hoogerland die weer probeert om de bolletjestrui te heroveren. Het klassement blijft hetzelfde verwacht ik. De laatste 40 kilometer zijn vlak, dus er gaat heus niemand van het klassement aanvallen. Die wachten tot 14 juli. Heeft Andy Schleck ook een keer gezegd.

16. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Vandaag wint Barredo :cool:

17. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    (Tour) Juanma Garate niet meer van start
    De Raboploeg vervolgt de Tour met 8 man. Juanma Garate verschijnt niet meer aan de start.
    Juanma Garate (foto) heeft zondagochtend alsnog de Tour verlaten. De Bask ondervindt teveel hinder van de verwondingen, die hij heeft opgelopen bij de valpartij in de vijfde etappe, waarbij ook kopman Robert Gesink ten val kwam. Garate liep een scheurtje op in de rechter bovenarm. Hij heeft het daarna nog drie ritten volgehouden, maar de renner blijft erg veel last houden. In overleg met de medische staf en de ploegleiding is besloten in de remmen te knijpen.

=====

Gesink gaat maar gewoon rijden, hij staat in het klassement nog gewoon voor Contador en 1e in de witte trui .. witte trui is ook nog wel een eervolle prijs lijkt me

Laatst bewerkt: 10 jul 2011
  18. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Niet als je voor het podium wilt gaan. Dan is dat echt wel een troostprijs.

19. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Na de blamage van gister ben ik niet hoopvol gestemd. Ik denk dat Gesink gewoon de kant opgaat van een Boogerd, een super knecht, maar mentaal gewoon niet in staat om klassement te rijden. Een hele ploeg is rondom Gesink gebouwd, dit experiment om Gesink als kopman te beschouwen is nog niet ten einde, maar ik denk dat dit gewoon een verloren tour is voor Rabo, bijna enkel renner die kunnen knechten of klimmer zijn. Als hij zich niet kan herstellen moet Rabo volgend jaar gewoon een goede kopman kopen, tevens een sprinter meenemen, en gewoon anders rijden. Over 2-3 jaar ditzelfde experiment toepassen op Mollema en kijken of hij het wel kan waarmaken, een team bouwen om Mollema zoals men dat nu probeert bij Gesink.

20. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ik vind Gesink wel degelijk een goede keus als je kijkt naar zijn verleden. Mollema zie ik dan weer niet zo snel kopman worden.

Ik denk dat Gesink weer even zijn draai moet vinden, ja misschien denk ik helemaal fout, maar dat komt omdat ik Gesink echt een held vind. :+

Deel Deze Pagina