Krijg 'em hopelijk zaterdag, GCshop had weer eens een voorraadtekort Als ie er dan nog niet is ga ik volgende week wel naar de winkel.
Ik heb nu beslist. Ga hem morgen gewoon kopen, lijkt me echt gewoon super om zo mooie aanval op te bouwen
Ik heb 'm net ook gekocht. Ga zo ff meteen 2 player proberen. Lijkt me toch leuk en apart dit spel. Wil trouwens gelijk friendcodes van wie 'm heeft. Ik wil 'm dit weekend ook online proberen (kijken of er minder lag dan op de 360 is).
Ik heb hem. Ik weet niet hoe ik mijn friendcode kan zien? Eerste indruk: lelijk. Tweede indruk: lastig om soepel te dribbelen en te passen, maar na wat oefening gaat het steeds beter. Het spel begint met een tutorial, maar daarin wordt denk ik niet meteen alles uitgelegd. Alleen de basics. Waarschijnlijk komt later de rest. Ik vind verdedigen heel moeilijk. Je moet dan op de tegenstander mikken en als het goed is loopt er dan een verdediger op af, maar ik merk dat de verdedigers vaak niks doen. Dus ik moet nog even kijken hoe dat beter kan. Je rent met A ingedrukt, maar als je wilt passen, zul je toch echt A eerst los moeten laten anders kaatst de aangespeelde speler de bal terug. Dat is op zich heel tof, maar als je dat niet wilt is het strontvervelend. Het schieten is best geinig. Je maakt een beweging alsof je de bal het doel in slaat. Ik weet nog niet hoe je een hoge pass geeft of een dieptepass, dat komt vast nog wel. Ik heb het spel pas 10 minuten gespeeld, dus dit zijn alleen mijn eerste bevindingen... Over het algemeen: geinig spel met veel potentie.
Als je het vergelijkt met de 360, is dit zo lelijk. Pure PS2 graphics (dat moet echt mooier kunnen, ook al is het de Wii). Net een dikke twee uur multiplayer gedaan. Echt vet. Aanvallen is leuk, en verdedigen is moeilijk. Vooral snel van mannetje wisselen is lastig. Maar wel een aparte ervaring. Je klikt ergens op het veld, en de bal gaat er heen. Maar de speler loopt er ook automatisch naar toe. Dit geeft veel meer diepgang en is echt gaaf. Schoten op doel kan je niet mikken (en de keepers zijn weer niet sterk). Maar dit is net als vroeger, als je in de juiste hoek aan komt lopen, dan scoor je eerder. Ik weet niet of dit een spel is wat ik steeds leuker zal gaan vinden, of dat ik het zat word ben als de nieuwigheid er af is. Voorlopig is het leuk.
Ik zou op zich wel iets meer controle over mijn spelers willen hebben. Je klikt nu met A op een tegenstander waar je de bal van wil afpakken, maar je kunt spelers zonder de bal niet echt besturen. Dat maakt het soms erg lastig... Mijn friendcode: 0688 5229 4784.
Is het wel een aanrader? Ik vond de 360 versie trouwens ook niet zo mooi hoor, zeker niet als je het vergelijkt met de nieuwe Euro 2008 demo.
Tsja, is het een aanrader... Ik vind het in ieder geval gaaf om een voetbalspel op een andere manier te besturen. Verder nog wat punten ter vergelijking met de 360 versie: - Eerste vrije trap schoot ik in de kruising (is het geluk, of deed ik iets goed; geen idee), iets wat me op de 360 nog niet is gelukt. Keepers vind ik niet heel erg sterk tot nu toe. - Online heb ik een wedstrijd gespeeld, en de verbinding was goed. Eerste tegenstander... Barcelona (sommige dingen veranderen niet) Alleen viel de verbinding weg (iemand die quitte of toch lag?). Ik kreeg in ieder geval geen win of verlies. Tot nu toe tevreden. Maar zoals ik eerder al zei, geen idee hoe lang dit gaat boeien. Er is in ieder geval nog veel te leren in het spel. Dus als je het spel wilt beheersen zal je veel moeten spelen. Mijn friendcode is trouwens 4511 0438 9510
Ik heb jou ook toegevoegd, maar er staat "not approved' of zoiets (echt zo'n rotsysteem die friendcodes). Verder heb ik nog twee online wedstrijden gespeeld. De eerste werd 3-3. Andere won ik 6-3. Veel doelpunten dus, maar ja, ik denk dat iedereen moeite heeft met verdedigen.
PoePoe, ben met me 2e wedstrijd bezig. En het is echt heel lastig. Vooral verdedigen, ga de hele dag oefenen en hopelijk heb ik het dan onder de knie!
Damn ik wil deze game ook EDIT: [TK/TR] Elder Scrolls 4: Oblivion GOTY (Xbox 360) ... wil 'm ook ruilen met aanbetaling tegen pro evo
Wat ik wel vreemd vind, ze brengen hem zoveel maanden later uit dan de X360 versie en nog steeds loopt er zo' n vervelende lijn door het beeld war het gras anders is!
Lag heb ik (nog) geen last van gehad. Zeker geen stotterende acties of ballen die opeens aan de andere kant van het veld zijn. Maar de basic online opties vind ik echt te beperkt (van de Wii). Zo kan je na een leuke wedstrijd niet iemand toevoegen aan je friendlist ofzo. Of stats vergelijken. Wat ik trouwens hinderlijk vind op de 360 is dat je zo lang moet wachten met een inworp. Daar heb je met deze versie geen last van.
Hele dag gespeeld en begin het onder de knie te krijgen, heb al super mooie aanvallen opgezet. Vind dat leuker dan scoren eigenlijk
Dat is ook de kracht van dit spel, maar je moet echt heel snel met die controller kunnen bewegen. Dan kun je de tegenstander helemaal weg spelen, want dat is echt niet te verdedigen bijna. Je zou dan als verdediger de 2 volgende spelers die aangespeeld gaan worden al aan moeten klikken en als ze dan aangespeeld worden met Z voor de man komen. Nou dat is mij nog maar een paar keer gelukt hoor...
Tips bij verdedigen Bij verdedigen moet je allebei de aanvallers 1 keer aanklikken voor mandekking(niet 2 want dan laat je teveel ruimte voor een steekpas). De man op de bal kun je met 1 of 2 man verdedigen. ligt er aan wat de situatie is. In het begin van de tegenstanders aanval zou ik kiezen voor 1 verdediger om de ruimtes wat kleiner te houden. Als ze dichtbij de 16 zijn zou ik overschakelen op 2 verdedigers. Vleugelspelers moet je in het begin met 1 man dekken en als ze dichtbij de achterlijn zijn moet je over gaan op een dubbele dekking.