Je kunt er niet meer om heen! De zaak rond de 1 van Nederlandsch grootste criminelen (zo niet de grootste) Willem Holleeder loopt niet helemaal van een leien dakje. Er zijn al een aantal problemen geweest met de locatie van waar de berechting van de beste man plaats zou vinden. En ook andere veiligheidsomstandigheden waren niet helemaal goed volgens onze veiligheidsdienst. En als laatst werd het proces opgeschort vanwege de gezondheid van 'ome Willem'. Holleeder wordt verdacht van heel wat dingen, o.a. van afpersing. Alleen dat deel van zijn dossier is al ruim 200 ordners dik. Ook schijnt Holleeder een grote rol te hebben gespeeld bij de liquidaties in de criminele wereld. Hij zou onder andere de moord op Endstra op zijn geweten hebben. Maar de zaak die hij aan zijn broek heeft is op grond van de afpersing begonnen, hij heeft namelijk samen met zijn 'gang' o.a. van wat zakenlui wat geld opgeëist wat echt niet om wat eurotjes gaat maar om tientallen miljoenen. Maar dan nu: De beste man ligt in het ziekenhuis. En het schijnt dan ook flink mis te zijn. Lees het volgende bericht maar eens. Ik hoop niet dat hij afsterft maar dat ze hem nog op kunnen sluiten met een slecht geweten. Want deze man is volgens mij deels hoofdverantwoordelijk voor het uitmoorden van de criminelen onderling en eigenlijk alle grote criminele acties in ons kikkerlandje. Wat vind jij?
Het maakt mij niet uit als hij doodgaat. Zo'n vent kost alleen maar geld als je het proces doorzet, en hem de rest van zijn leven in de gevangenis stopt. Dus doodgaan is gewoon goedkoper!
Geloof me, ze zouden misschien heel wat informatie uit die man kunnen trekken over de georganiseerde criminaliteit van Nederland tot de Hells Angels. En ik zie zo'n vent liever lijden ook al kost het geld.
Ach, zolang ze elkaar maar koud maken intresseert het me echt niks. Soort zoekt soort zeg maar. En gezien het huidige rechtssysteem in dit land verwacht ik niet te veel van het proces en van de straf...
Beetje kort door de bocht, maar nee, inderdaad... Het rechtssysteem hier zal geen schokkend oordeel naar voren brengen, maar wanneer kunnen ze dat nou eindelijk doen? En ach ja, de journalisten maken nieuws hè, het krijgt ook imo misschien iets te veel aandacht. Maar als ik zijn dossier bekijk is het echt geen lieverd hoor en is het toch echt de grootste boef die levend rondloopt in Nederland. (ok, nu even niet dan) Wat geef je zo'n vent?
Naar mijn mening is door al deze media aandacht zijn leven al genoeg vergald dat er geen straf meer hoeft te komen .
Ik denk dat ie de operatie niet red. Gewoon door de overheid gedaan... Zal hun flink wat kosten besparen
Je kunt hem ook vrijlaten maar daar schiet je ook weinig mee op. Maar hoe los je zoiets het beste op? En zou indd de overheid misschien een rol spelen in zijn huidige ziektebeeld?
Mwa, denk dat hij daar echt niet mee zit ... Vind het verhaal rond holleeder ook een vage wending krijgen. Sommige mensen beginnen medelijden met die gast te krijgen omdat hij het zo "zwaar" heeft. En als hij een straf krijgt zal het nooit levenslang worden... Weet wel zekers dat de rechter medelijden krijgt met hem en hem 20 jaar geeft oid. Ofwel over een paar jaartjes is hij weer vrij man en gaat hij weer verder
Maar die krijg je ook nóóit te pakken. Maar het lijkt er op dat ze nu toch een kopstuk hebben omdat hij achter die liqiudaties schijnt te zitten.