1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 10

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Jorrie, 22 jan 2015.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nee, ik dacht dat je het een jaar gratis kon gebruiken en daarna een licentie moet kopen. Op sommige sites suggereren ze dat, lekker handig! 8)
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ja het stond ook niet heel handig in de presentatie van Microsoft zelf :p
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Microsoft begint met pushen Windows 10 via pop-up

    Consumenten met een pc met Windows 7 of 8 zien maandagochtend een pop-up van Microsoft waarin Windows 10 wordt aangeboden.
    De gebruikers krijgen diverse screenshots van de nieuwe versie van het besturingssysteem te zien en er wordt gecontroleerd op hun pc aan de systeemeisen van Windows 10 voldoet.
    Die eisen zijn gelijk aan die van Windows 8.1: Een chip van 1 GHz, 1 GB (32-bits) of 2 GB (64-bits) werkgeheugen, 16 GB beschikbare schijfruimte en minimaal een DirectX 9 grafisch apparaat.

    [​IMG]

    Reserveren
    Vervolgens kunnen gebruikers hun e-mailadres achterlaten zodat ze een melding krijgen als hun update naar Windows 10 klaar staat. Microsoft heeft bekendgemaakt dat Windows 10 in de zomer uit zal komen. Recente geruchten wijzen op juli.

    Het bedrijf liet eerder al weten dat de nieuwe versie van Windows agressief naar gebruikers gepusht zou worden. Windows 10 is een gratis update voor gebruikers van Windows 7 en Windows 8 en Microsoft wil in twee tot drie jaar 1 miljard installaties gerealiseerd hebben.

    Windows XP
    Door consumenten nu al in te lichten, hoopt het bedrijf een situatie zoals rond Windows XP te voorkomen. Dat verouderde besturingssysteem wordt nog steeds door veel mensen gebruikt omdat er niet werd overgestapt naar Windows Vista, 7 of 8.

    De Windows 10 pop-up lijkt wereldwijd verspreid te zijn en kan worden geforceerd door naar Windows Updates te zoeken. Zakelijke gebruikers krijgen de melding niet.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jup had hem ook. Gelijk email ingevuld. :)
     
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik vraag me dan af, stel dat W10 in het begin nog veel bugs/kinderziektes etc. heeft, kun je dan niet beter even wachten met upgraden?
    Heb voor de rest het nieuws omtrent W10 niet goed gevolgd trouwens, dus misschien heb ik iets gemist. :p
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ze hebben een open "beta", dus veel van die dingen worden in deze fase al opgelost. Toch zou ik nog wel een weekje wachten als je twijfelt.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Hier ook melding gekregen voor download.
     
  8. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Hoe lang is dat gratis upgraden eigenlijk mogelijk?
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    1 jaar als het goed is.
     
    TreV vindt dit leuk.
  10. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Dan wacht ik nog ff rustig af. :)
     
  11. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ja ik weet ook niet of ik direct upgrade. Ik had op mijn PC Windows 8.1 geinstalleerd. Disconnect mijn netwerk driver de gehele tijd. ( Standaard W7 ). Vervolgens naar Dell website gegaan voor alle drivers, staat er dood leuk dat mijn PC de OS niet ondersteund. Naja goed alles behalve de netwerkkaart schijnbaar. Denk dus dat Windows 10 hetzelfde probleem gaat zijn.

    Mooi back-up maken van te voren dan upgrade. Werkt het niet back-up terug haha. Duurt uurtje of 2 maar dan is hij weer precies wat het was. Met W8.1 ook gedaan.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    Ik ga gewoon gelijk upgraden, mooie clean install doen :D
     
  13. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ja m2 haha maar heb zelf een tooltje die een complete image maakt van de PC met alle drivers, games, bestandend etc wat erop staan. Die maak ik eerst voor ik ga upgraden. Kan ik altijd binnen uur of 2 helemaal terug.
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    Dat zit toch ook in Windows zelf? Moest dat toen gebruiken toen de W8 installatie corrupt raakte, werkte perfect.
     
  15. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ik gebruik Ghost. Spul van Windows nooit echt gebruikt dus geen mening over haha. Ik wist niet dat je met Windows een complete image kon maken. Dacht alleen delen. Maar niet de gehele OS met alles wat erop staan.
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    Hmm, complete OS weet ik trouwens ook niet. Is alweer een tijdje geleden dat ik dat moest gebruiken :+
     
  17. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Haha ja het kan goed zijn dat het erin zit maar dan heb ik het nooit gebruikt. Wel dat je een clean install erop kan knallen door een niet zichtbare partitie. Maar met Ghost kan ik echt heel de OS back-uppen. Inclusief alle updates, drivers, games, bestanden gewoon alles wat je op dat moment hebt. En als ik het dan terug zet overschijft hij ook echt alles. Ideaale tool. Zo maak ik ook meerdere bootable USB's etc. Kopie maken met Ghost en een nader USBtje overschrijven en klaar.
     
  18. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.687
    Leuk Bevonden:
    569
    Ik kreeg de melding ook. Wist helemaal niet dat het gratis zou worden, dus mooi meegenomen. Is het overigens mogelijk om via die upgrade alle huidige bestanden te verwijderen en daarna meteen windows 10 op te knallen? Komt neer op een clean install.
     
  19. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Ik heb mijn Windows 7 ook geupgrade naar Windows 8. Als ik nu opnieuw wil installeren kan ik een bestandje van de MS website downloaden die mij de keuze geeft bestanden behouden of verse installatie. Ik ga er vanuit dat dit ook zo gaat bij Windows 10. Overigens heb ik ook wel eens een installatie DVD gedownload, dat werkt ook.
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Vanmiddag updates geïnstalleerd en het preview watermerk op het bureaublad is nu verdwenen :) Ben tot nu toe zeer gecharmeerd van Windows 10. Edge is ook echt een dikke voorruitgang ten opzichte van Internet Explorer :)

    Meer mensen die de 'preview' versie al draaien op hun PC?
     

Deel Deze Pagina