1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 7 Instaleren zonder de dvd

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door schijterwt, 3 aug 2010.

  1. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Hola!

    mn asus notebook vertoont de laatste tijd nogal wat kuren. Ik heb vanalles geprobeerd om het te fixen maar niks lijkt te werken. Daarom lijkt de enige restrerende optie om de hele notebook terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Oftewel al mn software en files er af, en de originele software weer erop.

    Probleem is, dat er toen ik de laptop kocht windows vista bij werd geleverd. Later heb ik zelf windows 7 gekocht en dat bevalt me stukken beter. Ik zit nu echter in Australie terwijl mn installdisc van 7 in NL ligt..

    Daarom vroeg ik mij af, kan ik windows 7 ook zonder dvd instaleren? Ik zat er aan te denken een illegale instalatie te downloaden, en dan gewoon mijn eigen CDkey te gebruiken. Deze kan ik als het goed is opzoeken door met de rechtermuisknop op t pictogram "computer" te klikken right? Bij eigenschappen staat dan bij bij Product ID een hele code, dat is neem ik aan gewoon mn CDkey.

    Gaat dit werken? En is er misschien ook een compleet legale optie?

    Mijn excuses als het verhaal wat vaag is, tis n tijdje geleden sinds ik voor t laatst Nederlands gebruikte
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er is een legale optie maar Microsoft heeft het programma al heel snel weer verwijderd.
    Naam van het programma was Windows7-USB-DVD-tool.exe (971Kb).

    Het programmatje kopieert de DVD naar een usbstick.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Zolang jij in het bezit bent van een geldige licentie kun je best een ali ilegali versie voor zolang even installeren. Helemaal als je je eigen key gebruikt is dat geen probleem.
     
  4. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik doe het ook altijd zo. Ander handig programma is Paymyrent token restore. Daarmee kan de activatie worden gebackuped zodat er niet opnieuw hoeft te worden geactiveerd.:)
     
  5. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Kwam t idd al tegen: http://tweakers.net/meuktracker/21696/windows-7-usb-dvd-download-tool.html
    enige probleem is dus dat ik de dvd nog de .iso heb.

    Denk dat ik maar voor de ali versie ga :+.

    Waar kan ik dan de optie vinden mn eigen key in te voeren?
    Mn key kan ik vinden door rechtermuis -> eigenschappen op "computer" te doen right?
     
  6. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Ow om even hierop in te haken.

    Ik heb sinds gisteren een Dell laptop. Allemaal heel mooi, maar ook hier zit geen cd bij. Graag wil ik een keer een clean install doen, waardoor ik dus ook een partitie aan kan maken. Is het mogelijk om via de laptop de cd key op te sporen en zelf via een windows 7 dvd opnieuw de 64-bit versie te installeren? Of moet dit er perse eentje zijn met Dell rotzooi erbij?

    Bij voorbaat dank!
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  8. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je kijkt gewoon op de onderkant van je laptop, waar een Windows sticker zit met je serial.

    Maar je kan niet ineens Windows 7 installeren met een XP key.

    Maar als je key ook gewoon Windows 7 is, moet je gewoon Windows 7 downloaden, en de key van onder je laptop gebruiken.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    erm,, daar heb je in Win7 geen keyfinder voor nodig hoor. Als je de properties van de computer opvraagt staat hij gewoon onder in dat scherm :+
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat is toch je product ID, dat is wat anders? Je serial staat als het goed is versleuteld in het register.
     
  11. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mijn computer is wat anders inderdaad, die is versleuteld. Maar je serial staat ook gewoon op de sticker die ze op je laptop/pc plakken. Dat is wat makkelijker dan keyfinders te gebruiken.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    je hebt gelijk, dacht dat je key daar stond (omdat de functie om je key te veranderen er recht naast zit 8)) nooit gezien dat t de produkt id is
     
  13. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Zoals ik al vroeg, moet ik daar nog een speciale dell versie voor hebben of niet? Ik heb ook al wel google gebruikt, maar daar kan ik niet het verschil vinden tussen een Dell of een gewone laptop. Daarbij doet jou programmaatje niet op windows 7, maar dat is wel te vinden. Toch bedankt voor je bijdrage.

    Om de een of andere reden kan ik geen serial vinden op mijn laptop zelf.

    Maar ik hoef dus geen speciaal iets van Dell te hebben, maar kan gewoon elke windows 7 home premium gebruiken, nadat ik mijn key heb gevonden?
     
  14. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je key van Windows 7 home premium is wel ja.
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Tjonge moet ik nou elke stap uitleggen :+. Op die site kan je ook dit vinden:

    http://www.magicaljellybean.com/software/product-key-finder-for-windows-7-office-2010/

    Je kan gerust een normale versie van Win7 installeren op je Dell laptop met je key. Dell het OEM versies met een serial ingebakken.
     
  16. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85

Deel Deze Pagina