1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 7

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door broodplank, 29 dec 2008.

1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het probleem is dat ik niet kan vinden wat voorn type moederbord ik heb gezien de meeste hardware detect programmas m niet herkennen en er ook geen stikker op staat. wel staat ergens:
    P5LP-LE
    (het is een compaq pc btw)

Via die code ben ik gekomen op:
    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00864946&lc=en&cc=us

en daar zie ik op een gegeven moment idd Realtek staan.
    High Definition 8 channel audio
    Supports SPDIF input/output
    Audio CODEC: Realtek ALC888
    neem dus aan dat dat mijn geluidskaart is. iemand tips waar ik drivers hiervoor kan vinden?

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    http://www.realtek.com.tw/

Rechts staan quick links. Ik zou eerst de High Definition driver proberen en als die niet werkt de bovenste. Succes! (drivers downloaden van die site gaat wel langzaam trouwens...:x)

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    downloaden van drivers van die site is echt een bitch! steeds word ik overal nar doorgelinkt en shit
    word steeds in rondjes doorgelinkt!

update:
    na een uur zoeken en 2 virussen later eindelijk de juiste driver gevonden en het geluid werkt!

Nu is mn allerlaatste vraag:
    Windows 7 heeft een map gemaakt met windows old. daarin heeft hij al mijn programma's en bestanden van xp gegooit, inc windows xp zelf. kan het kwaad als ik deze allemaal verwijder gezien het nogal wat geheugen in beslag neemt?

Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    edit: nvm probleem al gevonden

5. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Deed Vista ook. Windows 7 gebruikt daar helemaal niets van, dus als je het niet meer hoeft te hebben wat erin zit kun je het gerust wegdoen. Is voor het geval je toch iets vergeten bent te back-uppen voor je installatie van W7. ;)

6. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje. Ik heb nu de windows 7 (64bit) gedownload (van microsoft.com).

ISO gebrand, ik krijg het alleen niet voor elkaar de computer te laten booten op de cd. Zelf als ik bij Boot opties in BIOS alleen CD/DVD zeg start Vista weer gewoon op.

Ik heb nu Vista 32 bit geinstalleert, maar dat moet toch niet veel uitmaken als ik er Windows 7 64 bit wil om vista te vervangen?

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Tussen het POST scherm en het laad scherm van Vista zou er iets moeten opkomen in de trend van "druk op een toets om met de dvd op te starten" en dan telt het af door middel van puntjes. Als je gewoon wacht (5 seconden ofzo) dan zal hij gewoon met Vista opstarten dus als je dat bericht ziet moet je op een toets drukken.

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan toch ook gewoon als je pc al opgestart is, dan de CD erin stoppen. Werkt ook gewoon.
    Zo heb ik het ook gedaan.

9. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Nee doet hij helaas niet. Ik heb nu wel Win.7 32bit draaiende, maar wil eigenlijk 64bit. Volgens mij moet deze computer ook 64bit aankunnen, aangezien hij orgineel ook leverbaar was met Vista 64bit.

Link naar mijn computer: klikkerdeklik Al ligt er nu 4gig ram in en een radion hd 4800 videokaart. Zie ik nu iets over het hoofd waardoor 64bit niet zou kunnen?

edit: 32 bit-versie deed wel gewoon een boot van cd trouwens... waarom 64 niet dan :p

Dan zegt hij dat deze software niet met deze versie van windows samenwerkt (32/64-bit).

Laatst bewerkt: 9 jun 2009
  10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Probeer de 64bit eens te branden op 2 speed. Ik heb laatst een 64bit Vista gebrand op 16 speed deed ie niks op 2 speed werkte die prima..

11. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    ben erg tevreden met Windows 7 RC , ik draai hem nu al een aantal weekies en hij draait super stabiel bij mij.

Ook wel lekker dat al mijn programma's en games het gewoon doen , en 64bits is ook wel lekker , want nu ziet ie me volledige 6gb aan geheugen :9

12. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Het is mij gelukt. Ik heb wel eerst de 32bit win.7 geïnstalleerd en toen de 64editie. Beetje omweg, maar nu deed hij het wel. vraag me niet waarom.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe kan ik in windows 7 bij de instellingen van de firewall komen?:+
    ik wil iets blokken zodat het niet het internet op kan alleen kan die instellingen niet vinden.

nvm, gevonden:+

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    windows 7 loopt te bitchen dat ik moet activeren/registreren. Mij lijkt dat echt niet een al te verstandig idee

Wie moet ik een PM sturen aangezien ik niet denk dat mijn versie van windows hier besproken mag worden:+

15. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Google maar eens op windows 7 key, je kan er 1 aanvragen op een MS site ergens.. kan je hem nog een dik jaar gebruiken.
    Is legaal.

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ookal heb je windows 7
    evaluation copy
    build 7100
    en dan staat daaronder ook nog eens: This copy of windows is not genuine

17. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    nee is 32 bit. zal die link wel ff proberen.

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    het maakt dus niet uit dat mijn versie niet genuine is?

update: Ik heb dus de 32 bit versie geselecteerd. Ben naar een volgend scherm gegan waar ik me moest inloggen met mn windows live id(is gewoon mn msn neem ik aan). daarna krijg ik zo'n scherm dat iets aan het laden is. dit is hij alleen al een kleine 10 min aan het doen. klopt dat?:+

update 2: nu, ongeveer 3 uur later is hij nog steeds aan het zoeken
    geloof dat het niet helemaal werkt:+

Laatst bewerkt: 16 jun 2009

Deel Deze Pagina