Windows 7

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door broodplank, 29 dec 2008.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Zal je ff een PM sturen :+

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb nu alles draaiende. Nergens geen problemen meer mee behalve dat ie steeds om de 5 min. de drivers van mn wireless adapter kwijt lijkt te raken. En als ik zoek voor een driver(ook v/d CD v/d driver zelf) zegt ie dat er een fout is met het lezen daarvan.

Hij schakelt zichzelf constant uit en dan knippert ook mn adapter niet meer. soms pakt ie m na een tijdje automatisch weer maar soms lijkt ie m helemaal niet te herkennen.
    Dan haal ik mn adapter er weer uit en doe m dr weer in maar dan krijg ik zo'n deuntje van USB poort niet erkend. Dan doe ik m in een andere poort dan pakt ie m soms wel. alleen dan gaat ie weer de driver automatisch opslaan.

Ook als ie zegt hardware ontdekt: dan staat er een naam van een adapter denk ik terwijl die van mij heel anders heet. Dit was bij mn vorige versie van windows 7(7100 RCbuild) geen probleem.
    Iemand een oplossing?

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Download dan de officiƫle drivers van de site van de fabrikant. En staat Windows 7 er niet bij, pak dan Windows Vista drivers, die werken 9/10 keer ook.

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja dat heb ik dus gedaan, alleen op de site v/d fabrikant staat een driver download die ik gedownload heb. toen ik die opende bleek het dus gewoon precies hetzelfde tezijn als op de bijgeleverde cd.
    M'n wireless adapter is: TRENDnet TEW-62ub (300 mb/s)

Het is me nu ook opgevallen dat het alleen uitvalt wanneer ik met 300+ kb/s download. nu zou ik uiteraard gewoon mn DL snelheid kunnen aanpassen maar dat is natuurlijk ook zonde. Het heeft voorheen wel altijd gewoon gewerkt op mn volle snelheid.

Laatst bewerkt: 9 sep 2009
  5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dat apparaat even helemaal verwijderen en opnieuw laten zoeken door windows. Daarna die driver weer installeren.

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb ik al meerdere malen gedaan.
    Het rare is dat als ik gewoon internet/msn aanheb is er niets aan de hand. zodra ik ga downloaden begint het te bitchen.

7. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    draai nu ook windows 7 x64 ultimate, via werk ms account ff gedownload en draait als een speer, beter dan vista.
    mijn ssd is ook sneller onder windows 7 dan vista.
    rare is die hele rating. onder vista was mijn cpu en mem 4.9
    en onder 7 haal ik met zelfde hardware 5.5.

ssd was in vista 5.9 en in 7 haal ik 7.3.
    heerlijk een os starten in 17 seconde:)

Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Windows 7 is imo dan ook minder zwaar dan vista

9. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Nah niet minder zwaar, win7 maakt gewoon beter gebruik v.d. resources..

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    yep, mijn 1,8 ghz laptop (of zelfs 1,4 dunno for sure) start met w7 sneller op dan mijn vrouw haar laptop met een 1,8 dual core :+

11. 1var

1var Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand hoe duur, windows 7 legaal ongeveer word? geen cd. Maar gewoon download.

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Upgrades via Microsoft zijn er volgens mij niet, al stond dr wel laatst een artikel op Tweakers over volgens mij. Goedkoopste manier om legaal aan Windows 7 te komen blijft nog wel school (gratis via msdnaa) of surfspot/slim.

13. 1var

1var Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het probleem is, ik zit nu in de 3de klas. Bij ons op school gebruiken ze xp. en ik denk dat ze niet overgaan naar windows 7. Een cd kost al snel wel boven de honderd euro. te duur. ik kan surfsport of slim wel uitproberen. ookal heb ik er nog nooit van gehoord. is er echt geen andere manier?=( ik kan hem wel illegaal krijgen. maar dan werkt waarschijnlijk niet alles perfect.

Laatst bewerkt: 15 sep 2009
  14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Op VMBO/MBO (SLIM) scholen kan je voor een euro of 30 ofzo Windows XP / Vista halen. Op HBO scholen (Surfspot) is dat ongeveer hetzelfde, ware het niet dat je vaak (veelal informatica opleidingen) gratis Microsoft software krijgt.

15. 1var

1var Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zit op vwo man:p

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Howesjoh!!! Gefeliciteerd.

Slim is ook voor hoger onderwijs, dus ook vwo. Surfspot is voor HBO/Uni.

Laatst bewerkt: 16 sep 2009
  17. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Is er voor Windows 7 geen programma dat er voor zorgt dat mijn laptop automatisch op Energiebesparing springt als ik op de accu de laptop gebruik, en op Hoge Prestaties als ik gewoon op netstroom zit? De energiebeheerschema's zijn namelijk niet uitgebreid genoeg van Windows zelf.

Voor Windows XP had ik via Toshiba zo'n programma en voor Vista was er Vista Battery Saver.

Laatst bewerkt: 20 sep 2009
  18. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Je hebt toch gewoon 3 energieschema's op de laptop: Hoge Prestaties, Gemiddelde prestaties en Energiebesparing. Je kunt hier toch heel simpel in switchen of ligt dat aan mij? :9
    Maar of je dat automatisch kan veranderen, geen idee.

Ik heb btw ook Windows 7 draaiende op mijn laptop, veel dingen werken duidelijk sneller en het ziet er erg strak uit.

19. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Gaat bij mij wel vanzelf @ win 7.. Als hij op de accu werkt gaat energieschema naar energiebesparing.

20. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar dat switchen is vervelend, als het gewoon automatisch gebeurd heb ik er geen omkijken naar. Pure luiheid hoor, maar het is gewoon handig. Soms kom ik bij accugebruik er na half uur achter dat ie nog op hoge prestaties staat..

Ow dan moet ik eens gaan kijken of ik wat anders heb ingesteld dan. Kun je ergens aanvinken ofzo? Of was dat gewoon al bij jou het geval.

Laatst bewerkt: 20 sep 2009

Deel Deze Pagina