Microsoft zal sowieso wel moeten meewerken aan ESX oplossingen. Kunnen beter toegeven aan het feit dat de concurrentie een stuk voorloopt dan dat tegen te werken. Sowieso, Virtual Server is totaal niet te vergelijken met VMWare's oplossingen. Laat staan Virtual PC .
Ben wel benieuwt wat de reacties gaan worden in de consumentenwereld. In het bedrijfsleven blijft men toch vaak hangen op bestaande, werkende(!!), systemen. Het zal nog eeuwen duren voor iedereen overschakeld op XP (evnt. Vista) of Windows 7.
Consumenten daarintegen redeneren anders. "Ik heb godverdomme net een Vista laptop gekocht, kan ik weer iets nieuws aanschaffen" (los van het feit dat 99% van de gebruikers prima met Vista kan werken maar gewoon niet wil aanpassen en mee zeurt op de rest van de klachtenregen die Vista heeft ondergaan (in de meeste gevallen onterecht). Achja.. ben wel benieuwt naar de nieuwe features, ESX is genoemt, maar ook bijvoorbeeld optimalisatie voor SSD's, snellere boot enz enz.
Data die Microsoft uitgeeft zijn meestal op basis van bedrijven, niet bestemd voor consumenten. Vista kwam uit in November ofzo en pas begin van het volgende jaar was het daadwerkelijk beschikbaar voor consumenten. Of iig.. het gros van de consumenten. Windows 7 zal dus lijkt mij, pas in 2010 echt 'uit' zijn. Al zit je natuurlijk wel met de Amerikaanse feestdagen eind 2009..
Laatst bewerkt: 30 dec 2008