1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 7

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door broodplank, 29 dec 2008.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Soms geeft mijne wel een melding: "Dit programma is niet correct geïnstalleerd."
    Maar hij heeft wel gewoon de complete installer doorlopen dus dan klik ik maar gewoon op dat het wel zo is. :+
    Heb er ook geen problemen mee verder.

2. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Als ik te lang niks met mijn pc doe dan gaat deze over naar stand by en kom ik als ik em opstart in het welkomscherm. Dit wil ik uitschakelen. Iemand enig idee hoe?

edit: ah nevermind! gevonden!

Laatst bewerkt: 30 okt 2009
  3. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Energiebesparing uitzetten :)

Bij configuratiescherm>Energiebeheer kijken, dan bij hoge prestaties (wel aanvinken natuurlijk) en eventueel kun je nog het schema aanpassen.

Ik kwam er gisteren achter dat mijn extra HDD's uitgeschakeld ook werden terwijl ik hoge prestaties had aangezet, bleek er nog in het geadvanceerde beheer te staan dat de HDD's binnen 20 min uitgeschakeld zouden worden.

4. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    na een weekje windows 7 ben ik weer terug naar Vista \o/

5. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Hoezo?

6. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Dat vraag ik mij ook wel af. Als ik ergens een hekel aan had.. Was het Vista wel.

En ja, Windows 7 is degelijk anders dan Vista!

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Mag ik dit heel even doen?:

:lol:

Nu even serieus:
    Inderdaad hoezo?

8. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Is wel goed voor de levensduur van je HDD natuurlijk ;)

Heb er zelf geen last van dat ze uit gaan. Heb 2 HDD's puur voor backup/films. Kan die extra seconde opstarttijd wel wachten

Edit: En Mike.. als je niet van de UI van Win7 houdt.. verander je die toch gewoon in klassieke windows/vista? 8)

9. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Oeh nu ik mijn eigen tekst lees, raak ik haast in de war :9

Het benaderen van de HDD's is niet het probleem, ik vind het geluid meer irritant :9. Voordat ik logisch na begon te denken (heb Windows 7 net een week op mijn 'Main' pc staan) dacht ik dat een van de schijfjes het wel eens kon gaan begeven :+

10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    De standaard taskbar instellingen van Windows 7 trokken mij eerlijk gezegd niet zo maar voor de verdere rest ben ik er echt super tevreden mee al moet ik zeggen dat de problemen die ik had met Vista ook niet zo erg waren als sommige mensen beweren.

Standaard taskbar van 7

Zo heb ik 'm nu

11. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Enige irritante van die small instelling is dat het statusicoontje van MSN er niet is.

12. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Bij mij wel gewoon hoor :eek: Je kan kiezen welke iconen je wel of niet wilt zien hé

Laatst bewerkt: 30 okt 2009
  13. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    O, jij draait hem in Vista-compabiliteitsmodus. Dan komt hij inderdaad naast de klok te staan. Maar als je MSN gewoon standaard draait is het statusicoontje niet zichtbaar.

14. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ja dat klopt. Heb dat icoontje graag daar zitten :D

Wat ik trouwens ook echt een hele handige toevoeging aan Windows 7 vind is de "Probleemstappenbeschrijving".

Ik kende de tool zelf niet maar een aantal mede studenten van mijn klas waren naar een door Microsoft georganiseerd event geweest afgelopen week en daar kwam deze tool ook even aan bod.

Had mij een hoop tijd gescheeld in het eerste half jaar van mijn opleiding. Moest toen een aantal procedures schrijven voor programma's en dergelijke. Met deze tool gaat dat een stuk makkelijker maar vooral sneller :D

15. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    -Ten eerste zie het er hetzelfde uit, w7 is in de basis gewoon vista qua uiterlijk
    - Ik had het idee dat w7 af en toe gewoon trager reageerde (vooral met internetten) zou ook aan firefox kunnen liggen. Gewoon kleine dingetjes waar ik net ff iets langer moest wachten dan dat ik gewend was.
    - Paar keer gehad dat w7 gewoon helemaal niet reageerde (halve minuut wachten op openen van een filmpje, terwijl de vorige gewoon in 2sec open was)
    - Stelde ik in dat muziek met winamp open moest, opent ie het de volgende keer weer in mediaplayer
    - miste m'n sidebar :9
    - Bureaublad weergeven rechts 8)

Werd er beetje gek van dus weer terug naar mn vertrouwde vista :b: (ik heb dual-boot, dus wie weet probeer ik het over een tijdje weer als er bijv weer wat updates uitzijn (ook voor programma's). Met vista heb ik een paar jaar prima gewerkt, is me uitstekend bevallen en nooit echt problemen mee gehad :)

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die snapte ik ook niet helemaal. Sure je hebt dat shake-to-see-desktop. Maar het is gewoon handig om dat desktop dingetje links te hebben. Mja.. zal wel reden voor zijn, ik snap em iig niet.

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Daar zou ik niet van juichen :+

18. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb een vraagje:

Op mijn vaders pc heeft mijn broer laatst ook Windows 7 geïnstalleerd. Alles werkt prima, op 1 ding na.
    M'n vader maakt altijd videofilms van vakanties. Die schiet hij met zijn Sony DVD Handycam. Op Windows XP had hij hiervoor bepaalde drivers geïnstalleerd, zodat zijn pc de bestanden kon importeren in zijn videobewerkingsprogramma.

Die drivers, "SPVD-011 USB DRIVER", zijn niet compatable met Windows 7. Bij de installatie verschijnt er een foutmelding.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik kan geen versie vinden voor Vista/Windows 7.

(Momenteel heb ik m'n vader aangeraden de mini-dvd's te converten naar mpeg4, maar dat duurt zo'n 45 minuten per dvd.)

19. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag of morgen ook Windows 7. :)

Maar als ik 'm gewoon upgrade, dan blijven al mijn bestanden en programma's toch gewoon geïnstalleerd op mijn pc? Heb namelijk niet zo heel veel zin om (betaalde) software weer opnieuw te kopen aangezien de licentie maar 1 keer geldig is.

20. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Helemaal rechtsonder zit de show desktop knop nu..
    Niks shaken, gewoon rechtsonder ipv linksonder.

Of ik snap jou nu niet helemaal :+

Deel Deze Pagina