Ik was vorige week even bij de media markt en zag dat er slecht 3 laptops stonden met Windows 7. De rest hadden nog allemaal Vista. Nu is mijn vraag hoe jullie ervaringen zijn met het upgraden. Gaat dat vlekkenloos, of levert dat veel problemen op?
In de meeste gevallen werkt het prima. Maar je hebt altijd uitzonderingen. Beste blijft nog altijd (sowieso trouwens) om backups te maken.
Ik heb een samsung laptop gekocht met Vista erop, maar hij komt ook in aanmerking voor een windows 7 upgrade. Maar als ik op de site van Samsung de serial code van mijn laptop invul geeft hij iets aan als: Ja hij komt is aanmerking, kom begin december maar weer terug op deze site... Maar die updates worden toch al sinds de release van Windows 7 verstrekt?
Misschien even een domme vraag, als je windows 7 installeert, wat gebeurt er dan met al je bestanden die op je pc staan? houd je die of moet je ze gaan overzetten enz?
Als je een upgrade doet niet, maar voor de zekerheid kan je het net zo goed backuppen en dan een volledige schone installatie doen ben je ook van alles af wat met Vista te maken heeft .
Okey. Ik hoorde ook dat met name oudere computers wat problemen kunnen opleveren. Maar nu ben ik van plan om een nieuwe laptop te kopen, dus dat zal hopenlijk het probleem niet zijn. Hmm, kijk zoiets moet ik dus niet hebben. Wanneer ik nu een laptop koop met Vista wil ik hem eigenlijk direct upgraden naar Windows 7. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ja dat heeft ook mijn voorkeur. Alleen heeft de laptop die ik op het oog heb nog gewoon standaard Vista.
In de basis bedoel ik, vandaar dat de Vista drivers nog gewoon werken in Windows 7. Windows 7 is gewoon voorgeborduurd op Vista. Net als Snow Leopard voorgeborduurd is op Leopard.
Ik snapte je wel , vond het alleen een beetje een belediging voor Windows 7. Ik heb namelijk een broertje dood aan Vista ( heb op m'n werk laptop ook nog steeds XP draaien omdat dat het enige windows OS is waar alles wat ik nodig heb onder werkt) maar 7 vind ik WEL een stap vooruit (ook al werkt nog niet alles wat ik zou willen, maar dat ligt vaak ook aan de applicaties die ik gebruik en niet alleen aan 7 )