1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 7

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door broodplank, 29 dec 2008.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Sowieso backup maken voor de zekerheid.
    In principe is een upgrade mogelijk (met behoud van bestanden), maar mijn voorkeur gaat altijd naar de boel formatteren en weer met een schone harde schijf beginnen :).

2. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    helemaal mee eens, ware het niet dat mn externe hardeschijf bij mn ouders ligt..

Kheb trouwens wel 2 partities van de interne harde schijf van mn pc geloof ik.

Eentje heet: Vistaos C:
    de ander: Data D:

Ik kan er natuurlijk opgokken dat alleen mn C schijf geleegd wordt ma miss is een backup toch een beter plan :)

3. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    He mensen,

Had vorig jaar zomer een Acer laptop met vista gekocht en heb laatst gebruik gemaakt van de mogelijkheid om windows 7 als update aan te schaffen. Nu heb ik hier de CD van windows 7 liggen maar ik weet niet of ik hem zal installeren, ben namelijk wel tevreden over vista...
    Nu is de vraag of jullie weten of je deze cd weer door kan verkopen of dat hij alleen op mijn computer geinstalleerd kan worden.

alvast bedankt voor de reacties

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Het is puur een update versie toch? Dus dan lijkt hij me niet erg interessant om door te verkopen.

5. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Ik heb vandaag na contact te hebben gehad met de HP helpdesk de norton trial van mijn laptop afgegooid. Ik had allerlei problemen oa. dat mozilla en ie niet meer fatsoenlijk werkte. Nu werkt alles weer fatsoenlijk maar heb dus geen virus beveiliging.
    De norton was een trial maar voor dat hij afliep begonnen de problemen al.
    Nu zit ik te denken om hem opnieuw aan te schaffen maar vraag me af of een programma als avg niet voldoende is.
    Wat raden jullie aan?
    Ik heb op mijn andere pc's nooit problemen gehad met norton en ben er tot dusver tevreden mee.

6. ndw

ndw Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    avg is prima!:)

7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Waarom zou je niet upgraden, na Vista is Windows 7 weer een hele verbetering :)

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    *maakt screenshot van tevreden Vista gebruiker*

Zo, die gaat in het plakboek

9. Darkzell

Darkzell XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag ook overgestapt naar Windows 7 maar er is één ding wat ik niet weg krijg. Als je Windows Live Messenger opstart dan staat er zo'n extra ding op je taakbalk met daarin je naam. Ik wil gewoon normaal MSN naar de system tray hebben als ik op kruisje druk en dan niet nog zo'n raar ding in mijn taakbalk houden

10. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Moet je in verkenner naar de map waar messenger is geinstalleerd gaan. Dan rechtermuisknop op msnmsgr.exe en compabiliteit op vista zetten.:)

11. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Outlook express deed het bij mij niet goed meer. Dus dacht ik gewoon even systeem herstel doen. Ja vergeet het maar...

Ik heb gewoon vanuit configuratiescherm de stappen van systeemherstel doorlopen.
    De computer ging dus later ook automatisch opstarten. Maar nu krijg ik het volgende bericht: Invalid disk
    replace te disk and press any key.

Welke cd wordt bedoeld,bij de pc geleverde recovery cd of backup cd die je zelf kunt maken in wi7?
    Die backup cd heb ik nooit gemaakt. Maar ik heb gewoon de meegeleverde wi 7 recovery cd in de pc gedaan. En paar kaar op willekeurige toetsen geklikt, maar er gebeurt niks, krijg alleen steeds opnieuw de melding van:
    Invalid disk
    replace te disk and press any key.

Wat moet ik nu doen om verder te gaan met systeemherstel?

In windows xp was het toch een stuk beter geregeld....

12. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje over de windows media center:

Via windows media player kan ik .mkv bestanden afspelen, echter als ik dit in media center krijg ik een foutmelding (bestand kan niet gevonden worden en/of codecs niet aanwezig).

Ik gebruik k-lite codec pack, en hiermee kan ik via de gewone media player dus wel afspelen.

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Alvast bedankt!

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  14. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is gelukt om .mkv af te spelen op mijn xbox via media extender & windows media center.

Ik vindt het wel raar dat windows media player het wel al kon afspelen, maar voor media center moest ik extra codec's downloaden. Je zou zeggen dat beide op dezelfde basis werken.

Nu heb ik nog een nieuw vraagje. Met de windows 7 Client Release had ik media center ook draaiende via de 360. Als ik toen een dia voorstelling van afbeeldingen deed kreeg ik dit met een leuk effect. Het was alsof hij de heletijd inzoomde in een fotoboek.

Nu met mijn eigen versie van Win.7 doet hij een diavoorstelling op de saaie manier, foto voor foto. Kan je dit ergens instellen? Ik speel vaak muziek af als ik met vrienden in de kamer zit te ouwe hoeren/biertje drinken en vond de foto's wel grappige toevoeging, vooral als het er leuk uitziet ;)

Edit: Nvm ben er al uit. Weet toevallig wel iemand wanneer we in de EU internet TV ondersteuning in media center mogen verwachten?

Laatst bewerkt: 23 mrt 2010
  15. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had Windows Vista Home premium op mijn pc, ik heb later Windows 7 geïnstalleerd. Wat niet helemaal goed voor me is uitgewerkt. Dus ik had maar besloten om terug te gaan naar Windows Vista Home Premium, maar ik zit met een bizar probleem. Bij het opstarten had ik nog de keus om van Windows Vista of Windows 7 te kiezen, wanneer ik Windows 7 kies werkt alles gewoon prima, internet, programma's etc. Maar als ik op Windows Vista zit, heb ik gewoon NIETS. Geen connectie met internet, hij ziet ook geen wireless verbindingen. En daar staat dat mijn Network adaptar niet goed is geïnstalleerd en dat die daardoor geen WIFI uberhaupt ziet. Maar wanneer ik opnieuw opstart en terug ga naar Windows 7 heb ik die probleem helemaal niet en was het ook nooit nodig op die wireless adapter te installeren. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen, want aan het begin van de dag is mijn Windows 7 spoorloos verdwenen .. ps. zit nu op een ander pc..

16. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Lijkt een driver probleem. Stop de cd/dvd van het moederbord in je pc en installeer alle drivers. Heb je geen cd/dvd kan je het waarschijnlijk ook wel downloaden via het internet. Zoek dan even naar de website van de fabrikant van het moederbord en zoek daar dan naar de drivers.

Als je toevallig een asus moederbord heb kan je hier terecht: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Vraagje;

Via Surfspot is het mogelijk om een Windows 7 Ultimate Upgrade aan te schaffen. Nu staat er het volgende in de beschrijving:

Kan je met dat schijfje niet gewoon booten vanaf de dvd en dan installeren? O-)

18. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Denk het niet, aangezien het een Upgrade versie betreft. Jij doet toch een ICT opleiding? Heeft je school geen overeenkomst met MSDNAA? (MA3D)?

19. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ah oke. Ja, Windows 7 Pro staat daar op maar die heb ik al op m'n laptop geïnstalleerd :+

20. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Je kan ook gewoon een compleet nieuwe installatie doen aangezien een directe upgrade van XP naar 7 niet mogelijk is.

Deel Deze Pagina