Kerel, ik probeerde alleen maar aan te geven dat het niet aan mijn laptop ligt. Ik wil helemaal niks in mijn face
Dat je daarnaast er niet over peinst om terug te gaan is jouw gemis, niet de mijne.
Daarnaast geef je direct een aantal argumenten waarom bijvoorbeeld Mint wel werkt. Niks third party-apps praktisch alles is
gratis beschikbaar vanuit repositories. Altijd afgestemd op het OS. Daarnaast is het hele OS ook gewoon gratis. Natuurlijk kan je met Windows ook gratis aan de bak, echter niet legaal.
Prima dat jij verder geen last hebt van de scheiding. Echter de scheiding gaat wel verder dan alleen je fancy start menu. Zo kan je een chrome w8 en een chrome w7 hebben. Ook staat niet alles meer onder programma's.
In mijn geval gaat het overigens helemaal niet om hip te doen en te haten op Windows. Ik gebruik al sinds jaar en dag het OS wat mij het beste uit komt. Windows 7 heb ik best lang gebruikt en naar tevredenheid, hetzelfde geldt voor XP. Ik ben ook regelmatig terug gegaan van een linux distro omdat ik bijvoorbeeld een videokaart niet aan de praat kreeg, of de wireless drivers niet kon vinden, of verplicht was om bepaalde zaken vanuit de command line te organiseren. Die tijd is echter wel voorbij.
Sowieso zou ik op een pc altijd een dualboot adviseren als je mogelijkheid hebt met een gedeelde partitie. Al is het alleen maar om er voor te zorgen dat je in het geval van een crash van een OS altijd nog bij je spullen kan.
Wat ook nog meespeelt is het hele Prism verhaal waar MS hard aan meedoet. Daar ben je met een Linuxdistributie ook van af. (
www.prism-break.org)
Het zijn alleen maar mijn beweegredenen na een lange periode W8 (vanaf dag 1 geloof ik). Daarvoor is deze thread toch? :b:
Klik om te vergroten...