1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

windows instaleren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door geforce, 7 jul 2004.

  1. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo
    ik heb een computer die niet helemaal opstarten wel bijna (net voordat de pictogrammen verscijnen krijg ik blauw scherm met error en fatale uitzondering)
    ik kan hem wel opstarten in veilige modus, ik wil dus windows er opnieuw opzetten in veilige modus lukt het niet want de driver voor de cdrom is uitgeschakeld
    wie kan me helpen

    ps: ik heb het over windows 98 SE
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    PC aanzetten en naar bios gaan (DEL of F8, staat onderaan), dan kijken of 1ste, 2de of 3de bootdevice CD-Rom is, dan opnieuw opstarten met windows disc erin en dan wordt je gevraagd of je wilt starten van CD-Rom. Ja kiezen en dan zal je de mogelijkheid krijgen om partities te wijzigen, windows te installeren en dergelijke (weet niet precies hoe het bij Win 98 SE gaat).
     
  3. dopmaster

    dopmaster Flying High

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    -comp aan
    -cd laade open en Windows CD erin stoppen
    -cd lade dicht
    -comp uit
    -comp aan

    Je krijgt nu vanzelf in DOS het installatie menu van Windows.

    Als je een diskette van hebt gekregen bij je CD rom driver moet je die voordat voordat je je PC aanzet erin stoppen en de installatie Wizard volgen.
    Daarna de beschrijving die hierboven staat volgen.

    Als dit niet werkt adviseer ik je naar je leverancier toe te gaan.
     
  4. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt ik ga het nu proberen
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Via www.bootdisk.com de opstartdiskette van Windows ME downloaden.
    Pc opstarten via deze diskette en dan kiezen voor opstarten met cdrom ondersteuning.
     
  6. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Installeer vanuit DOS Windows opnieuw...de veilige modus van Win98 ondersteunt geen I/O devices dus daar kom je niet ver mee. Zorg er wel voor dat je de Dos CD-Rom drivers (Atapi) op een floppy heb gezet anders krijg je alsnog problemen......
     

Deel Deze Pagina