1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Phone [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Een vriend van me heeft hem, hij vind het een fijn toestel. Het geluid vond ik zelfs beter dan van mijn HD7.
     
  2. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
  3. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Tof, ff proberen :D
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Heb hem gedownload!

    Werkt lekker simpel en soepel, en ziet er niet slecht uit. Helaas komt er weinig terug alleen van de Metro UI maar is niet erg zeker niet slecht! :)
     
  5. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Helaas heb ik niet zo veel content, waardoor het geen nut heeft om een aparte pagina te maken voor alle reviews bijvoorbeeld. Dan kon ik wat meer met de Metro UI doen. Nu zijn het eigenlijk maar 2 verschillende pagina's.
     
  6. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Maar wel tof hoor, respect! :)

    Mag is vragen of het veel werk is een app maken/uitbrengen op WP7?
     
  7. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Allereerst moet je kunne programmeren. Zodra je wat ervaring hebt in C# kun je al wel wat leuks maken. Voor Windows Phone is het relatief makkelijk, itt bijv Android.
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    App maken voor WP7 is inderdaad een pak simpeler dan voor Android omdat Visual Studio al 90% ofzo van al het configuratie voor je doet i.t.t. bij Android/Java waar het allemaal zelf nog moet doen.

    Grootste nadeel bij WP7 is dat je een App Hub membership moet kopen (Chrevon unlocks is gedaan). Pluspunt is wel dat je dan ook in eens een membership hebt voor Indie games op XBL (voor de 360), jammer genoeg ben je er niet al te veel mee in Europa.
     
  9. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Voor Android en iOs moet je ook betalen voordat je iets kunt published. Voor Android is naar mijn weten eenmalig $25, iOs volgens mij €100 per jaar.

    Ik mag 1 jaar lang gratis een account voor Windows Phone omdat ik student ben. Volgens mij kan iedere HBO- en WO-student dit. Moet je even op https://www.dreamspark.com/ kijken.

    Zo'n account is trouwens echt geen naaierij. De apps die je submit worden echt goed gecontroleerd en de support is ook goed. Bovendien kun je het terug verdienen door ads of betaalde apps ;)
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    :thumbs: Ik wil het zeker in de toekomst gaan doen C#, heb een eigen webdesign/interaction bureau dus apps maken zal in de toekomst ook wel moeten voor klanten.

    Zit er veel verschil in kwa programmeren t.o.v. PHP/Actionscript/HTML5/Javascript?
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je PHP en Javascript vrij goed kent zit je al vrij goed als je ook nog eens een beetje je weg kent in OO programmeren dan kan je helemaal al een eindje komen. Het grootste obstakel zal sowieso de koppeling tussen de front-end (XAML) en de back-end zijn, deze is wat anders dan bij PHP en HTML.

    Dat je voor Android moest betalen om ze op de store te gooien wist ik niet. Maar dat is wel optioneel natuurlijk. Bij Android kan je gewoon je programma maken en je .apk op het net gooien. Gewone gebruikers van WP7 en iOS kunnen enkel apps installeren via hun store, tenzij ze hun toestel jailbreaken.
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ah oké, dus zal nog wel even in de boeken moeten haha. Ach dat moet sowieso en vind het altijd wel leuk om nog wat bij te leren kwa coderen/programmeren. :)

    Is er ook een mogelijkheid om eerst even zonder een membership te hoeven kopen wat te experimenteren met Visual Studio of moet je dan gelijk lid worden?
     
  13. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Het principe van programmeren is eigenlijk over bijna alle talen gelijk. Variabelen, methoden, for-loops, (in veel gevallen) objecten, etc. Als je dat allemaal kent dan is een nieuwe taal leren niet zo heel moeilijk.
    Ik weet niet in hoeverre jij al object georiënteerd kunt programmeren, maar als je dat eenmaal kan is C# geen moeilijke taal om te leren.
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zolang je het niet op een fysiek toestel willen testen kan het gratis. Gewoon de SDK downloaden en dan kan je het testen op de emulator (die gewoon vloeiend werkt).
     
  15. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Vette app hoor! Werkt soepel en snel.

    Tijd voor een XBW app ? :D
     
  16. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Thanks guys! Ik ga me er eens in verdiepen als ik het hier wat rustiger heb!

    [yt]dwbUU-OkjIs[/yt]
    Hehe wat een mens zeg! :D
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    I call dips!

    :+

    Kan ik eens mn WP7 skills oppoetsen, ondertussen weeral een jaartje geleden dat er voor ontwikkeld heb. Enigste probleem is tijd... al lijkt het me op het eerste zicht niet al te veel werk.
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Het lijkt mij dat er WP nog genoeg markt is om apps te maken, en er ook nog wat mee te verdienen aangezien de Marketplace nog niet zo volgepropt zit zoals bij Android en iOS. In de Marktplace zijn momenteel +90000 apps te vinden, en vooral kwa Nederlandse apps lijkt het mij geen slecht idee om daar wat mee te gaan doen. Had op Tweakers nog een filmpje een tijd terug gevonden van de Microsoft Developer Days over een gast die de RTLZ app had gemaakt en best interessante dingen wist te vermelden.

    Ff zoeken of ik dat filmpje nog kan vinden.

    Edit: kan dat filmpje helaas niet meer terug vinden...
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2012
  19. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Eén van deze twee?
    http://channel9.msdn.com/Events/TechDays/Techdays-2012-the-Netherlands/2263
    http://channel9.msdn.com/Events/DevDays/DevDays-2011-Netherlands/Devdays095
     
  20. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Verkijk je niet op die 'markt', op m'n werk zijn we druk bezig met alle apps die we ooit hebben gemaakt naar een WP apps 'om te zetten'. Samen met ons nog veel meer bedrijven.

    Binnen nu en een jaar is de WP markt ook behoorlijk vol, trust me.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina