1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Phone [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zou zeker wel een gave ontwikkeling zijn! Zeker als hardloper, ik moet vaak m'n telefoon een beetje opladen voordat ik een lange afstand kan tracken (gebruik dan gps, 3g, muziek (soms spotify) en het beeldscherm staat aan :+), maar dan doe je dat dus tijdens het lopen. Zeer interessant! Als dat komt stap ik over :)

2. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Heb mijn Lumia 820 binnen. Toetsenbord moet nog wel even wennen, ik typ nog best wel vaak de komma ipv spatiebalk :mad:
    Hij is wel echt merkbaar sneller dan mijn Lumia 800, vooral bij het opstarten van apps. Eigenlijk geen laadtijd meer :) Integratie met Windows 8 is ook cool.
    Binnenkort maar eens een nieuwe versie van de Gamer.nl app maken.

3. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ga je dat voor of na de XBW app doen? :+

4. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169

Schijnt een prototype van de Lumia 950 te zijn. Bron & meer informatie : WPcentral

5. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Very mooi en strak, overigens was WP ook weer aan het groeien.

Linkje

6. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja langzamerhand gaat het steeds beter met WP was ook al een beetje de verwachting maar altijd goed om te zien. Blackberry is nu een beetje aan het dood gaan zo te zien.

7. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Helaas toch maar stap gezet om naar een andere OS te gaan, android met de htc one s.
    Moet wel zeggen dat ik dit vele malen fijner vind dat de 800, maar vind het echt jammer dat WP moet lijden aan een tekort aan apps/verfijning ervan

8. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ach ja apps boeien mij niet zoveel en al helemaal niet de hoeveelheid. Als ik bij vrienden zie hoe ze zitten te prutsen met Android telefoons met spam (popups)/ malware en een tergend slome Os ben ik echt alleen maar meer blij met mijn keuze van WP.

9. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
  10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vraag me toch af wat Android hem heeft aangedaan. :+

11. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Hehe zeg alleen wat ik waarneem, Android wat je er ook opgooit qua roms het blijft knullig uitzien. Prutsers!:p

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is persoonlijk natuurlijk. Heb altijd Android gehad geen problemen mee eigenlijk. Zeker geen malware, pop ups etc. Mij maakt het niet zoveel uit wat ik gebruik. Apple vind ik te duur en bij Windows Phone kon ik geen mooie vinden in mijn prijs klasse. Dus het werd weer Android. :)

13. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Is ook waar maak maar een geintje. Ieder moet nemen wat hij/zij het fijnste vind werken. Alleen vind apps niet zo heel belangrijk voor een OS, zolang alle belangrijke apps er maar zijn en die zijn er.

Edit: en om het even recht te trekken op WP zijn er trouwens nog zat punten die verbeterd moeten worden zoals bijvoorbeeld een uitgebreide volumeregelaar voor notificaties/beltoon etc eens goed afzonderlijk te regelen dat dat er nog niet is snap ik echt niet. Maar ja alles gaat de laatste tijd langzaam bij MS, er zal van alles achter de schermen gebeuren maar wij gebruikers weten nog van niks.

Laatst bewerkt: 5 apr 2013
  14. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Android is gewoon een foeilelijk OS.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Persoonlijk. ;)

16. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Dat is het ook, op mijn werk, werk ik met android toestellen. En moet zeggen, dat geen 1 thema mij persoonlijk echt aanspreekt. De werking valt tot op zekere hoogte wel met WP te vergelijken. (home/terug etc, iets wat ik persoonlijk erg fijn vind)

Alleen doordat er zoveel ''vrijheid'' aan het OS zit, merk je dat dingen niet echt consistent zijn. Waardoor het een rommeltje wordt, en dit vind ik persoonlijk dus niet zo mooi ;).

<3 Metro (of Windows, want zo moeten we het tegenwoordig noemen)

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Komt dat door de vele customs roms of vind je de standaard OS al niet fijn? :)

18. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Ik vind het standaard OS ook niet echt fijn, zijn wel veel overeen komsten. Alleen vind ik de manier waarop apps zich presenteren op WP een stuk fijner. Voor mij zijn ze logischer en maken meer gebruiker van sweeps dan van touch-downs. Iets wat ik persoonlijk prettiger vind werken.

Daarnaast heb ik me voor m'n afstuderen helemaal verdiept in metro & heb wel een voorliefde van typografie. Dit zijn elementen die WP heel erg goed doet, een hiërarchie aantonen door grotes van lettertype. Het is erg minimalistisch maar toch duidelijk.

Dingen zoals:

Zie je over het algemeen terug komen op WP, daarnaast heeft het voor mijn gevoel meer adem ruimte.

Dit is ook iets wat ik niet echt duidelijk terug zie op iOS.

Maar om het kort samen te vatten, ik ben nogal een fanboy :).

19. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Leuk ding maar zie toch liever weer het Lumia 800 design terugkomen.

Dit kwam een paar dagen geleden ook nog voorbij:

http://www.nu.nl/gadgets/3382960/windows-phone-verslaat-iphone-in-zeven-landen.html

Al zijn het wel opkomende economie landen, je moet toch ergens beginnen :)

Jap, dat sprak mij ook meteen aan, de complete interface voelt als een geheel (zowel in apps als bijv instellingen) en alles klopt gewoon. Na m'n een paar minuten gebruik had ik de telefoon ook helemaal door, wat genoeg zegt over hoe logisch en natuurlijk de interface is.

Als ik dan weer zo'n een iPhone in m'n handen heb dan voelt het meteen zo oud en rommelig aan.

Ongeveer van [​IMG] naar [​IMG] zeg maar :+

Android kun je gigantisch customizen dus dat gaat daar niet voor op, helaas blijf ik de algehele ervaring een tyfusbende vinden :+

20. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja ben ik het helemaal mee eens door Metro ontstond er 'één geheel' zowel OS als apps, en dat sprak mij toen WP7 uit kwam ook al zo aan het word geen rommeltje waar elke app een andere interface heeft qua besturing. Daarnaast vind ik het nog steeds frapant dat Android Quad-cores nodig heeft om 'soepel' te kunnen draaien, het is de enige OS die niet normaal veel hoge specs nodig heeft. Want voordat er dual, quad, octo er waren draaide die bende echt om te huilen. En dan nog die custom roms die het er ook niet beter en overzichtelijk op maakten.

Nogmaals ieder zo zijn/haar keuze maar als ik dingen als DIT lees... tja...

Oh en een virusscanner op een telefoon! 8)

@Dr0kz
    Ja ze hebben met de Lumia 800 juist zo'n mooi design weten te maken, maar het is uiteraard een prototype en die zijn over het algeheel niet echt spannend. Maar de vorm vind ik ook niet echt heel boeiend eruit zien idd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina