1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door soccer2005, 5 jan 2006.

  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En als er al zo'n database zou bestaan, zou je nooit meer home made dvdtjes kunnen laden? Aangezien deze niet in de DB zouden staan.

    @SupahMaster


    Avi zou is sowieso moeten spelen, maar ik denk dat je een xvid of divx codec mist. Gebruik Gspot ff om te achterhalen welke codec je filmpjes gebruiken
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    k heb em nu gedownload, maar nu is het enige wat ik krijg te zien in de ISO een README.txt met de volgende tekst:
    :{
    is er iets mis met mijn XP? Want als ik de pc opstart met de DVD komt ik wel gewoon netjes in de installatie. Maar aangezien ik een upgrade van wil, en niet een volledige installatie, MOET ik em wel vanuit XP zien te opstarten...

    hulp? :)
     
  3. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ook gedownload alleen nog ff dvd'tje regele, maar als ik dus op dvd heb gezet. kan ik óf mijn harde schijf formatere en vista installere en met alles opnieuw beginnen, óf ik installeer hem als update over xp ?
     
  4. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt waarschijnlijk niet aan WMP11 maar inderdaad aan je codecs. Om te ontdekken welke je nodig hebt, hier voor de zoveelste keer: http://www.headbands.com/gspot/

    Probeer eens met UltraISO of met Daemon Tools te mounten in XP.
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    gelukt :D

    ziet er netjes uit :)

    is er mss ook een manier om mijn startmenu / instellingen / wallpapers enz. op een simpele manier over te zetten? O-)
     
  6. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk anders of je iets kan doen met USMT (User State Migration Tool). Zit in principe standaard in XP maar geen idee of Vista snapt hoe/wat je kan importeren...

    Zie ook: http://support.microsoft.com/kb/321197/en-us
     
  7. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. kreeg 'em niet aan de praat. Weinig tijd aan besteed trouwens en kon m'n computer niet opnieuw installeren blabalba.. Virtual PC pakte hem in ieder geval niet:). Misschien heb ik de dvd verkeerd gebrand. Mja, krijg 'em wel met msdnaa.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2006
  8. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb VISTA geinstalleerd en krijg bij installeren van drivers (video kaart, moederbord (geluid) ) een foutmelding dat het niet ondersteund word :confused:, hoe op te lossen!?!
     
  9. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    geen zin in XP want dan moet ik weer gaan bellen om te activeren.. zogenaamd de cd key te vaak overschreden :confused:
    Ik kan nu wel dingen installeren, maar me cpu is constant rond de 100% :confused:
    intel celeron 2,8 ghz, 768 MB RAM(, morgen haal ik er 512 bij!)
     
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Dude das 10 minuutjes werk ofzo.

    Eindelijk heb ik 'em draaien(eindelijk tijd ervoor). Was uiteindelijk geen echt probleem. Gewoon op een partitie gepleurd en draait perfect. De userinterface kende ik natuurlijk al uit build 51xx. Toen niet echt gebruikt alleen voor de grap.

    Anyays, de functies zijn gigantisch handig.
    - Veel betere map opties (soort NTFS-Server 2003 idee), (zo kan je bijvoorbeeld take ownership doen op een bestaande XP machine en dus zijn mijn documenten overnemen)
    - Bitlocker(nette functie, eindelijk gelijk mogelijkheid tot encryptie zonder gezeik)
    meldingen bij van alles en nog wat (is soms wat irritant maar je weet in iedergeval wel wat er afspeelt op je pc, soms was het bij XP nogal onduidelijk wat er geinstalleerd was of iets dergelijks)
    - Performance -via administrative tools- tool (vet beter uitgewerkt)
    - Backupfunctie (image maken, nog niet getest iig)
    - spyware scanner (beter voor mensen die nog steeds niet weten wat spyware is, Microsoft Defender is niet de beste. Maar veel mensen hebben nog altijd nul,nul.)
    - Gadgets (opzich heb je er niks aan..maar is wel grappig)

    En dat zijn mijn ervaringen wel zo'n beetje van 2 dagen Vista.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2006
  11. basovich

    basovich Guest

    wat kun je met vista meer dan?
     
  12. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat som ik net op:). iig een klein gedeelte. Maar het is sowieso stabieler, veiliger enzo. Maar kan nog niet echt zeggen aangezien ik het net 2 dagen echt gebruik.
     
  13. basovich

    basovich Guest

    maar als je het dus download moet je alles weer opnieuw plaatsten enzo en is dan alles weg ofniet?
     
  14. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe bedoel je? Wil je zeggen dat je Vista wil gebruiken als 'hoofd' besturingsysteem.. want daar is het dus absoluut niet voor.

    Anyways, er is een optie (net als in XP) om gegevens uit eerdere Windows versies te exporteren naar Vista. Schijnt eenvoudig te werken. Maar goed, die optie heb ik niet getest simpelweg omdat ik het niet gebruik.

    Als je bedoeld dat alles weg is in totale vorm (=windows XP + documenten + etc) dan kun je het beste een nieuwe partitie aanmaken (minimaal 25GB, liefst meer) of een nieuwe hard disk in je bestaande PC proppen.
     
  15. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een laptop die nu werkt op een pentium 4 2,6 GHz en hij heeft 512 ram.
    Denken jullie dat ik hem verkracht als ik vista beta download of wordt hij misschien zelfs beter ?
     
  16. basovich

    basovich Guest

    Dit snap ik niet..ben ik als ik dus windows vista download wél of niet mijn documenten, muziek etc. kwijt of blijven die er gewoon opstaan??
     
  17. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ik denk dat je hem gaat verkrachten, ik heb intel celeron 2,8 Ghz en 1Gig MB RAM, nog steeds sloom, dus dalijk maar ff WinXp Pro installere :):
     
  18. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, het is een BETA, dus altijd backuppen wat je niet wil kwtijraken aan bestanden.

    Je zegt het zelf al: je hebt een Celeron! Een P4 moet Vista veel beter kunnen trekken al zal die 512MB niet al te handig zijn van mortalexe_29.
     
  19. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok dan doe ik het niet. Dan wacht ik wel tot tot ik een nieuwe pc ga kopen. Neem wel direct een vista paket :+

    Het lieve beestje wat ik nu heb heeft nog nooit vast gezeten (2jaar lang!) en doet het nog steeds indrukwekkend snel. dan ga ik het hem maar niet aan doen.
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2006
  20. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Mensen begrijpen het blijkbaar nog steeds niet. Deze Windows Vista Ultimate Beta 2 versie is voor gasten die het willen testen, bugs zoeken e.d. Handig bijvoorbeeld als je winkelier (lokale ict shop) of IT professional bent. Maar niet voor de gewone consument die het wel leuk lijkt om eens te zien waar iedereen het de laatste tijd het over heeft. Of misschien heb je een illigale Windows en denk je hiermee een legale te krijge. Be my guest maar daar is dit niet voor. Het is geen - ik herhaal het is geen - Windows XP vervanger. Ten minsten niet op het moment.
    Er werkt immers nog gigantisch veel NIET en uiteraard bevat deze Windows nog altijd weirde fouten die de uiteindelijke versie (wel:+)/niet zal bevatten.
    Er zullen nu vast gasten het niet eens zijn met mijn verhaal, goed.. maar ik heb gewoon het idee dat iedereen em wil voor de gein of zoals gezegd voor het "gratis" krijgen van een Windows

    Even over dat documenten probleem, je doet er uiteraard altijd goed aan om te back-uppen. Ook al installeer je geen Vista. Anyways, waar het om gaat is dat als je Vista installeert op een aparte partitie (of totaal andere hard disk) er niet gek veel verkeerd kan gaan. Wil je "totale" zekerheid? pak dan een lege/niet gebruikte harde schijf, stop die in je pc en haal de stroom stekker/ide connector uit je bestaande disk. Installeer Vista. Klaar.

    Ik heb persoonlijk totaal geen klachten over de snelheid. Natuurlijk nog niet veel geinstalleerd maar goed:+.
    Draai 'em zelf op een P4 2,6GHZ HT, 2048MB en geen videokaart momenteel(_O_ onboard _O_). Dat is wel jammer want nu mis ik alle grafische meuk. Hoewel dat ook wel mee valt. Zelfs zonder grafische kaart ziet het er verdomt goed uit. Alleen je mist wel Glass e.d
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2006

Deel Deze Pagina