1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Op het kaartje zelf: op een sticker of op het pcb dacht ik.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Vrij logisch hé, maar ik doelde eigenlijk op software waarmee je dat kan zien (zoals je dat met bepaalde software de revisie van het moederbord kon zien, weet niet meer welke).

3. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Ben benieuwd wat Vista Ultimate edition (originele versie)precies beter is als Xp, vanavond eens maar installeren. Maar hoe zit het precies met de complete ondersteuning voor hardware ? Is dit nog verbeterd of moet ik afwachten wat het doet en wat niet. ( ik heb zelf 4 jaar gewerkt met Debian Linux en verder nooit meer echt zo met windows actief gewerkt)

Laatst bewerkt: 2 feb 2007
  4. basovich

basovich Guest

gister tijdens het werken moesten we ff wachten dus ff in de schappen gekeken naar windows vista blad. Zat een dvd bij van 3,8 GB progamma's voor windowsvista en in het blad stonden ook veel screenshots en de 10 beste veranderingen en ik vind het er best vet en strak uitzien:)..maar ik denk dat het nog ½ á 1 jaar gaat duren voordat ik windows vista aanschaf!

5. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Aha, nja zeker weten doe ik het niet, maar je zou het even met Everest kunnen proberen. :)

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Everest, dat ik daar niet aan gedacht heb :eek:. Volgens Everest zit er een Ralink RT2500 chipset in en daarmee heb ik het al geprobeerd =(.

EDIT: Heb ook even op de kaart gekeken het is er een van de 4de revisie, een Ralink chipset dus.

Heb een mail gestuurd naar linksys om te klagen waarin een soort vraag stond over wanneer er 64-bit drivers zouden komen.

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
  8. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand anders met Ultimate ook het probleem dat je niet Texas Hold'Em, Bitlocker EFS en nog wat andere extensions kan downloaden "omdat er geen Vista Ultimate Extra's beschikbaar zijn"? Engelse Vista's kunnen dit blijkbaar wel, maar ik wou weten of dit aan mij lag of met alle NL Vista's zo is.

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nope, heb ik al geprobeerd. Voor de x86 versie zal het wel werken. Vergeet niet dat je ook nog daarna de drivers van Linksys zelf moet installeren en die wilt m'n Vista niet installeren.

10. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Is met alle NL vista's zo, probeer eens die ENG lang. pack. te downloaden en aan te zetten en dan die extra's downloaden (krijg je alst goed is een melding) en dan weer op NL zetten

11. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik had daar net aan gedacht nadat ik had gepost - Heb alles omgezet naar Engels en heb 'em nu.

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik geloof het zelf niet, maar ik post dit dus van Vista \o/.

Heb bleek wel te werken met een driver van Ralink, alleen was er eigenlijk een "dubbele" instal nodig.

Ondertussen heb ik nog een vreemd, maar redelijk irritant en groot minpunt gevonden:

Toen ik die Ralink driver wou installeren gaf die altijd een foutmelding ivm Installshield. Toen besloot ik eens andere setups te testen. Daar hetzelfde, alleen vroeg die om het nog eens te proberen als administrator en toen werkte het wel.

Ik terug naar die instal van die driver, rechtermuis klik en uitvoeren als administrator. Zo werkte het dus wel. Het vreemste vanal is dat ik op het administrator account zit en de UAC uitstaat... .

EDIT: Nog iets ivm met dat "uitvoeren als admin":
    Ik installeer FF 2.0 (welk Aero Glass ondersteund), klik op finish, komt er op dat het niet goed gelukt is en vragen ze of dat ik het als admin wil proberen (FF was daadwerkelijk niet geïnstalleerd). Ik doe dat en dan werkt het weeral wel.

Zeer goed dat het werkt, maar minder goed dat ik het 2 keer moet installeren. Ik had dit gisteren ook al mee gemaakt bij een codec packet. Ik hoop dat dit niet teveel voorkomt want ik wil niet alles 2 keer installeren, zeker geen games aangezien die wel ff duren.

13. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat je het zo vaak moet installeren ligt aan UAC: Die weigert soms dat dingen saven. Heb ik ook. Kheb het uitgezet (sowieso niet nodig), en nu werkt alles perfect.

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb het ook uitgezet, maar bij sommige dingen, waar zo'n driehoekje bijstaat moet ik installeren als admin.

Een vraag: Ik heb de pictogrammen van het bureaublad op Klassieke grote gezet, maar nu is er zoveel ruimte tussen die pictogrammen. Wie iemand hoe je die ruimte tussen de pictogrammen verkleind?

15. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    volgens mij kan dat niet, MS is nooit zo vrijgevig geweest als het ging om het aanpassen van dingen zoals ruimtes enz.... ofwel het aanpassen van dingen die tot het thema behoren.... etc.

Net Vista geinstalleerd, best een interessante update ten opzichte van XP. Na 4 jaar Linux is Windows weer echt wennen :p

16. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Ik heb ook Vista (home premium) ,prima bestuuringsysteem maar ik heb een probleem met mijn windows live Messenger .
    Elke keer nadat ik mijn wachtwoord intoets krijg ik een melding : Messenger werkt niet meer .Preventie van gegevensuitvoering DEP.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen ?

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Configuratiescherm => Systeem en onderhoud => Systeem => Geavanceerde systeeminstellingen => Onder kopje Prestaties op instellingen klikken => Tabblad DEP openen => Dan de onderste optie aanklikken, en met 'toevoegen' MSN in de lijst zetten. :)

18. C O U G A R

C O U G A R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben een beetje aan het twijfelen over Vista!
    Wie kan mij overhalen?Zeg er gelijk even bij dat ik de premium wil.
    1 Wat is er nu zo'n boeiend aan vergeleken met xp?
    2 Ik zie dat er media center 2 bij zit wat is hier weer aan verbeterd?
    3 Zou graag hd films willen streamen naar de 360 is dit makkelijker geworden door mce2?
    4 kan de de volle versie voor 300 halen of de xp upgrade van 219
    zit er dan in de volle versie nog wat extra's?

19. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Hoe kan ik de melding : Uw toestemming is nodig om te kunnen doorgaan . voorkomen ?

Ik heb bestandje msnmsgr toegevoegd aan DEP maar het is nogsteeds hetzelfde probleem , help

En weet iemand nog een Free Antivirus sofware voor Vista ?

20. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    grisoft avg 7.5 free version

Deel Deze Pagina