1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    zoek maar eens via kieskeurig.nl want dan zie je ze echt voor 40 balle

2. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    In de nieuwste Computer Idee staat een artikel over goedkope Windows versies. Dit zijn zogenaamde OEM (dacht ik) versies. Deze kun je op 1 pc installeren en je krijgt er geen ondersteuning bij. Dan betaal je iets van 60 euro ofzo voor Vista. Ik zou zeggen, lees het even na in de Computer Idee!

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    volgens mijn vader zijn OEM versies de versies die bij een nieuwe pc geleverd worden, dus..

4. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    OEM versies zijn inderdaad de al geinstaleerde windows die op pc's staan die je koopt, een bedrijf koop de rechten windows te instaleren op de pc's die ze verkopen, in je serial nummer staat dan ook OEM.

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Klopt het dat je Vista maar een beperkt aantal keer opnieuw kunt registreren?
    Zegmaar PC format -> verse install + registratie x 5 ofzo?

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik geloof dat het een stuk of 10 x is. Waarbij je hem tevens op een paar virtuele machines mag zetten (ligt aan per versie, Basic telt iig niet).

Echter, je kan altijd opbellen om deze aantallen te resetten. Het is dus niet zo dat je na 10 x installeren een nieuwe Vista moet kopen ofzo. Dat bellen duurt hooguit 5 minuten dus no big deal ofzo.

Welke ondersteuning zou je er bij moeten krijgen dan? Als je bellen naar Microsoft bedoeld kan dat volgens mij gewoon hoor met een OEM licentie. Echter dat is maar 2 x gratis, daarna kost het belachelijk veel (80 euro?).

Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  7. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    kan iemand mij helpen..
    ik heb net vista bootable 32bit versie..
    maar als ik me computer boot start hij niet op..

moet ik de dvd op een bepaalde manier branden..
    of hoe kan ik anders op een bepaalde manier me computer formateren en vista installeren want nu heb ik mijn vista over mijn xp en oude bestanden geinstalleerd alleen ik wil alles schoon hebben.. pls help..

als er andere manieren zijn met behulp van partities of zoiets hoor ik het graag..

pls help

8. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Je komt wel gewoon in het instalatie scherm van Vista ?

Zo niet; Kijk of je je DVD drive wel op de eerste "boot" plaats heb gezet in de BIOS. Hierna kan je de cd erin doen, en dan moet je waarschijnlijk op 'Enter' drukken tijdens het opstarten.

Als je eenmaal in het instalatiescherm van Vista bent gekomen, krijg je een aantal stappen die eenvoudig zijn te doorlopen. Hier kan je dus óok de nieuwe partities aanmaken voor je harde schijf.

Hopelijk heb ik je probleem goed begrepen :9 Succes !

9. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    ik zal het proberen maar ik denk dat het niet gaat lukken.
    je hoort nog van mij :p

10. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    neej het lukt me niet..
    als ik op F12 druk dan kom ik een in boot menu..
    dan kan ik kiezen tussen SATA en intern ( USB ) Drive..
    en als ik die kies dan kan ik kiezen tussen F1 naar windows of F2 naar de utility setup ( bios ) hoe brand je dan een bootable dvd ?? met wat voor handig programma zou dat kunnen

11. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Een iso branden, ik doe dat meestal met alcohol of nero.

12. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    zou het ook een manier zijn .. om je schijf in 2e te delen dus een deel als bijv. D: schijf te maken en daarop overnieuw vista te installeren en vervolgens je C: te formateren..??

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Microsoft maakt een verschil tussen de OEM en de volledige versies.

OEM versie hoort bij de PC waar Vista voor het eerst is geregisteerd.
    Vervang je het moederbord door een andere model , dan zal je ook een nieuwe licentie moeten kopen.

De volledige versie van Vista kan je op meerdere soorten pc installeren !!!
    Maar om problemen te voorkomen moet je op de oude pc Vista wel verwijderen.

14. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen, heb een probleem.
    Heb vista gister geinstalled, maar het geluid werkt niet, heb zoveel mogelijk drivers geprobeerd en niks werkt.

In Apparaatbeheer staat HD Audio device en dan error code 10, apparaat start niet.

Heb een Asus moederbord met een onboard soundcard.

Iemand een idee?

15. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Waarschijnlijk moet je Realtek drivers downloaden...ik heb hetzelfde gehad. Je kunt ook proberen op de snelkoppeling (rechts onderin) te dubbelklikken en daar de instellingen veranderen en op Ok klikken. Bij mij doet het geluid het af en toe ook niet en dan verander ik wat willekeurige instellingen en dan doet hij het ineens wel. Vista is echt irritant doordat de drivers nog niet allemaal up to date zijn.

Ik heb ook iets vreemds. Elke keer als ik opstart gaat hij eerst alle drivers opnieuw installeren alsof er nieuwe apparaten inzitten. Waarom bewaart hij die gegevens niet gewoon??

16. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Realtek drivers had geen zin, en ik kan er niet op dubbel klikken omdat er staat: geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd, dus hij doet sowieso niks.

17. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Welk moederbord heb je?

18. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Asus P5GDC-V Deluxe

19. Taab

Taab man XBW.nl VIP