1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mja, dat was misschien te :+. Maar Vista blijft een ongelofelijke OS die fijn is om te gebruiken. Al ben ik wel blij met een 2de PC, met Windows XP.

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik kan dit dus bij deze ook bevestigen, zal gelijk even vertellen waarom :+ Was vanavond gewoon lekker aan het gamen op m'n PC, niks aan het handje. Op een gegeven moment ben ik wat spellen gaan verwijderen die ik toch niet meer speelde, heel onschuldig zou je zeggen, maar goed. Ik reboot, en na de reboot kwam ik terug in Windows en van mijn kleuren klopte geen reet meer. Het was net alsof de brightness ineens heel hoog stond, kleuren liepen ook niet mooi in elkaar over, noem het maar op. Heb daarna van alles geprobeerd, drivers van grafische kaarten opnieuw geïnstalleerd, het mocht niet baten. Systeemherstel, geen effect, etc. Om een lang verhaal kort te houden : ik zocht het niet om verder te zoeken en ik dacht : laat ik de boel gewoon opnieuw installeren, maar dan clean. Ben ik gelijk van een hele hoop troep af.

Heb dus precies gedaan wat jij zei, eerst de PC vanaf de Vista DVD geboot, programma schijf geformatteerd, Vista geïnstalleerd zonder de key in te voeren. Daarna heb ik in Vista vanaf de DVD de "upgrade" uitgevoerd, deze keer met het invoeren van de key en vervolgens activeren van Windows. En alles werkt vooralsnog weer perfect, plus mijn PC'tje is weer lekker schoon :cool:

Laatst bewerkt: 11 jun 2007
  3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik mag hopen dat je, wanneer je spellen verwijderd, niet gewoon de map naar de prullebak kiepert?

Maar netjes via control panel, uninstal a program ?

4. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap ook niet hoe hij zo veel problemen kan hebben met Vista, en een volledig re-install is al helemaal niet nodig want Vista heeft een soort van super system restore ingebakken maar ja....

5. Rishikiller_NL

Rishikiller_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  6. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    k heb dus de volgende onboard geluids kaart realtek ac97 (soundblaster live eruit gehaald omdat die tog niet goed aan de praat kreeg) en dan download ik deze driver om m aan de praat te krijge: http://www.megadownloads.nl/download/36/Realtek AC97 Audio Driver.html dus dan pak ik de vista setup uit en vervolgens probeer ik de setup te runne maar dan geeft die bij 2e stap al aan van dat het alleen compatable is met vista en vista 64 terwijl ik tog egt vista heb legaal, geactiveerd en alles hoe kan dit ?

7. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Pak die driver apart uit en installeer gewoon via hardware manager en niet via installer package.

8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
  9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard ;)

"Al zoveel problemen kan hebben met Vista ?" Dude, ik heb er bijna een week probleemloos mee gewerkt, afgezien van die ene vage fout die ik dus van de week constateerde. Die "problemen" (das meervoud) waar jij het over hebt snap ik dus al niet. Als je goed gelezen had, had je ook gelezen dat ik (zelfs tot twee keer toe) een systeemherstel geprobeerd heb maar dit ging om een of andere rede niet. En ik had toch al dubbele gevoelens over mijn Vista over XP heengooi-actie, dus vandaar dat ik het nu gewoon ff clean wou doen. Of het nu nodig was of niet is een tweede, maar het heeft gewerkt en mijn PC is ook weer een stuk sneller.

Weet je wat jij trouwens, nogmaals, eens zou moeten doen ? Iemand anders op het forum gaan zoeken waar je op kunt gaan zitten fitten (post #593 ) en anders gewoon weggaan of je nutteloze commentaar (direct of indirect) m.b.t. mij gewoon bij je houden want ik begin je stront maar dan ook strontbeu te worden. Die OW die je toen kreeg was niet voor niets, remember ?

Laatst bewerkt: 12 jun 2007
  10. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Off topic: Kun je zelf aub normaal reageren? Weet je hoe ik dit noem een forum Schwalbe.. denk daar maar eens over na.. Ik gaf gewoon een on topic antwoord. Ik dacht trouwens dat ik op ignore bij je stond..

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer je er maar onderuit te lullen, gaat je toch niet lukken. Ik en bepaalde leden van de crew weten dondersgoed hoe irritant je kunt zijn, je hebt niet voor niks al een OW op je naam staan of wou je beweren dat die onterecht is ? En wil je post #593 van je uit de PC Hardware Helpthread een nuttige bijdrage noemen ? Rot toch op man. Iedere gelegenheid om mij op een direct of indirecte manier te irriteren grijp je. Kan ik je wel op Ignore hebben staan, maar als ik ergens iets zeg/vraag en ik zie een of twee posts later een reactie van jou staan weet ik dondersgoed tegen wie je het hebt. Ik hoef geen reacties van jou op mijn posts, ook niet indirect als een ander iets tegen mij zegt. Want je leest de helft van de tijd niet eens goed wat ik zeg (ik had namelijk helemaal geen problemen met Vista !), laat staan dat je voor mij een nuttige bijdrage kunt leveren of mij ergens mee van dienst kunt zijn. Ik spreek trouwens ook geen Duits dus als je mij iets wilt uitleggen zul je het in het Nederlands, of op z'n minst Engels, moeten doen.

Anyways, de mods zijn op de hoogte van je gedrag en je wordt in de gaten gehouden, hier wil ik het dan ook graag bij houden.

Laatst bewerkt: 12 jun 2007
  12. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5

Toyota Yaris Pak die driver apart uit en installeer gewoon via hardware manager en niet via installer package.

ook dit werkt niet hij blijft gewoon zegge dat het alleen met vist an vista x64 werkt en net deed die t ineens :confused: en dan krijg k melding van dat de uitgever ofsoiets niet achterhaald kan worden dan druk ik 3x toch instaleren maar het balkje gaat niet verder hoe los ik dit op want ik wordt helemaal gestoord hier eerst die soundblaster kaart niet en nu dese ook niet wie helpt mij

13. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe heet die kaart precies (typenummer). Dan ga ik eens zoeken voor je.

14. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Moet je ff googlen op realtek heb ik ook goede drivers vandaan:) Downloaden gaat wel fucking traag vanaf die site...

15. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    heb de drivers ook wel gedownload enso maar krijg se niet geinstaleerd omdat die zegt dat ze voor vista zijn maar ik heb gewoon vista gewoon

kaart is realtek ac97

16. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Ben op visite nu, ik zal morgen eens zoeken. Kun je wellicht de foutmelding (en) letterlijk uit typen?

17. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    stap 1: [​IMG]

stap2: [​IMG]

stap3: [​IMG]

en stap4 gelijk nadat ik op volgende heb gedrukt:

dit is dus het probleem in beeld misschien is het zo duidelijker

18. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 13 jun 2007
  19. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    zou het niet weten als je me ff ken vertellen hoe ik daarachter kom maar deze heb ik volgens mij ookal geprobeerd maar zal het voor de zekerheid nog ff doen je hoort het zo

Edit: zelfde fout: alleen vista/vistax64 wordt door dit stuurprogramma ondersteund

via hardware manager bedoel je dan configuratiescherm en dan hardware, apparaat beheer en dan bij geluid niet ondersteunde standaard spelpoort ? als ik het zo probeer zegt die dat er geen nieuwere versie is

Laatst bewerkt: 13 jun 2007
  20. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    En als je daar rechtsklikt en zegt dat je handmatig de driver wilt aanwijzen? En vtv kijken waar de alcxau.inf staat en die aangeven als driver file.

Deel Deze Pagina