1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    heb alles geprobeerd geef t op koop straks wel een nieuwe al die moeite voor een onboard geluidskaart waarschijnlijk ist nog crap ook iig bedankt voor j hulp

2. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat het niet gelukt is. Grtz Toyota Yaris.

3. Baardaap

Baardaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb een laptopje gekocht en die zijn intussen zo te zien alleen nog maar VISTA gebaseerd .... en ik moet toegeven; het valt me niet tegen!

Het scheelt wel een stuk als die doorzichtigheid effecten zijn uitgezet (snelheid) en je (tooltje van 't net, volgens MS zélf kán het niet) die vervloekte snelkoppeling icoon pijlen hebt uitgeschakeld (gewoon voor 't mooie) trouwens.

De beveiliging van Vista is een béétje over the top, ik ben er nog niet achter hoe ik een bepaalde toepassing standaard op altijd gewoon laten draaien (dus zonder zo'n beveiliging scherm) kan krijgen (maar goed, het gaat over een programmeer omgeving / compiler dus daar ís een risico aan verbonden). Je zou denken dat Vista na een keer of TIG wel zou moeten kunnen leren dat JA die toepassing ALTIJD gewoon MAG! :mad:

Wat wel zuigt is dat de venster randen weer een stukkie vetter zijn geworden, dat betekent natuurlijk dat bestaande applicaties weer moeten worden aangepast om geen scrollbalken te krijgen en zo.

4. Baardaap

Baardaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh en ik HOOPTE bepaalde ouwe proggies nu weer te kunnen draaien (okee, transport tycoon deluxe) maar RollerCoasterTycoon 1 crasht direct bij het wisselen naar een hogere resolutie (dan de standaard 640 x 480) dus ..... jammer! (RCT 2 draait bijna perfect, maar ja, TransTyc is de voorloper van de RCT games - zelfde makers).

LOCOMOTION (een remake / update van TransTyc, daarvan waren ze de (naam) rechten aan Atari kwijt) zal wel draaien, maar dat spel .... zuigt!

5. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Vista's Aero effecten worden gegenereerd door DirectX 9 en/of 10, toch? Ik snap niet waarom de sommige zo onder de indruk zijn van DX want het vreet blijkbaar snelheid.

6. Shizzel

Shizzel Guest

Ik heb net Vista geinstalleerd: Wow.
    Die reclame sloeg dus toch ergens op ;).

Ik wil zo nog even Media Center uitproberen, lijkt me ook vet. Maar even wat vraagjes: Alles ziet er iets geblurred uit, vooral internet (viel me op bij overzicht van forums hier), is hier iets aan te doen?

En als een 1280x1024 gebruiker ergerde ik mij altijd aan personen die de resolutie op 640x480 hadden oid, door die grote pictogrammen: en nu heb ik ze! Hoe maak ik ze kleiner?

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2007
  7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Blur? Dan staat er iets niet goed, resolutie of iets met de vista achtige cleartype misschien? Hier is het haarscherp

ctrl + scrollen = kleinere pictogrammen

8. Shizzel

Shizzel Guest

Hmm, tjah, valt me nu niet meer reuze op, maar leek net alsof er een 0,1 á 0,2 Gaussian Blur op zat 8).
    En voor dat scrollen: super bedankt. Neef met Vista wist het zelf niet meer, terwijl dit zo voor de hand lag.

Soms vergeet je de makkelijkste dingen:+

9. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mmm, ik heb een tijdje geleden een acer aspire 5610Z laptop met windows vista gekocht. elke keer als ik een programma als word of powepoint opstart staat er een scherm waar ik een code in moet voeren. Nu is mijn vraag hoe kan ik achter die code komen. onder mijn laptop zit een windows sticker met een code die 25 tekens lang is. als ik die daar invoer staat er dat de code ongeldig is. iemand misschien enig idee waar ik ergens op mijn computer die code kan opvragen ?

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    cd met ms office of works die je erbij moet hebben als het pre-installed op je pc staat. Of op een acer software cd oid.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Die code die onderop staat is je Serial van Vista.

12. jackie brown JR

Leuk Bevonden:
    0
    ja, ik ben erachter, heb de media markt opgebeld en het blijkt dat alles wat geinstalleerd was op de pc allemaal demo's zijn, nu kan ik niets meer gebruiken. Als die verkoper dat er dan ook even bij zegt :mad: wat een ongelovelijke ....

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Is normaal zo. De Norton Antivirus die erop staat bij mij is ook maar een 60-dagen trial.

14. jackie brown JR

Leuk Bevonden:
    0
    maar ik vind wel dat die verkoper dat er even bij had moeten zeggen, hij zei dat alles erop stond, dus ook word en dergelijke. het staat erop ja, alleen demo's waar je niets aan hebt. nu zit ik dus al met een probleem. ik kan geen bestand meer wijzigen en de presentatie is woensdag al :mad:

15. Shizzel

Shizzel Guest

/Mod Geen hint naar illegale praktijken aub.

16. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Of loop ff naar de dynabyte (vtv ff bellen natuurlijk of de software aanwezig is) daar hebben ze volgens mij Microsoft Office 2007 voor thuisgebruik en studenten op voorraad (159,99 euro).

17. klapband

klapband Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een betere en gratis tip is om openoffice te downloaden.
    http://nl.openoffice.org/
    Als het goed is ondersteund deze alle formaten van microsoft en kan deze ook bewerken.
    Let er wel op bij het opslaan om het als .doc of ppt op te slaan.
    Je bent dan in iedergeval gered voor morgen.

Als je toch liever microsoft office gebruik kan je misschien via je school er aan komen voor een euro of 40 via surfspot of een soortgelijk alternatief. (ik weet niet of je op school zit) Alleen dat red je natuurlijk niet voor morgen.

18. final fantasy

final fantasy FF lover

Leuk Bevonden:
    0
    heb net vista het loopt wel lker egt supersnel alleen heb de verkeerde drivers by mijn geluidskaart:mad:

19. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Me Laptop is liep gisteren uit het niets vast.
    Nu doet de helft van me programma's het niet meer...
    En de in de werkbal snel starten zijn alle pictogrammen weg!

Iemand enig idee hoe ik weer normaal krijg..
    Vooral hoe ik het knopje terug krijg zodat ik weer op mijn bureablad kom. :)

20. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of het mogelijk is om als je een OEM Vista op je pc hebt staan en je een dualboot wilt met XP te maken? Want iemand die ik ken zei van dat je wel een dualboot van XP>Vista kon maken maar niet van Vista>XP.

Deel Deze Pagina