heb ff een vraag op mijn nieuwe sony latop staan wat software dingen en k vroeg me af wat microsoft SQL server 2005 en da nog wat dingen met die naam soals client enso wat is het en kan ik het so verwijdere? want de 60 dage office verwijder k ook maar vroeg me af of het daarbij hoort of wat anders was ?
Achja ik ben van plan om de OEM versie te kopen van Windows Vista Ultimate lekker 300 euro goedkoper ofzo dan de retail dat er geen handleiding enzo bij zit boeit me niet zo omdat ik dat bij Windows XP ook nooit gebruikt hebt en geen support boeit me ook niet maar goed is het wel een goed idee om de OEM versie te kopen van Ultimate of zal ik gewoon voor de Retail versie van Windows Vista Home Premium gaan? edit: ik ga wel gewoon voor de Retail version van Home Premium de OEM versie lijkt me zo vaag want als iets van me Hardware bijvoorbeeld me Moederbord kapot gaat moet ik gewoon weer de OEM kopen nee liever niet hehe achja
Je kunt ook een Upgrade versie kopen, is nog goedkoper dan Retail. Een clean install is in dat geval ook gewoon een optie, aangezien je het een en ander kunt omzeilen....
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Als je naar die activatie lijn belt en die dude vraagt: Heb je onlangs hardware aanpassingen gemaakt ofzo en jij hebt ALLE componenten vervangen inclusief van mij part alle schroeven. Dan zeg jij: Nee. Klaar.
Als me moederbord ooit kapot gaat, me moederbord is nooit kapot geweest bij me computers dus dat is geen Probleem eigenlijk(ookal gaat hij kapot dan koop je gewoon exact dezelfde moederbord weer) want bij de EOM gaat het aleen bij de Moederbord zoals ik las op Tweakers.net in 1 van de threads want als jij je Moederbord upgrade moet je gewoon een nieuwe OEM kopen maar een Nieuwe moederbord ga ik verlopig toch niet kopen , maar goed vista gebruik ik toch maar op 1 PC en Windows XP heb ik zelf maar 3x opnieuw moeten installeren omdat me PC soms wel eens langzaam loopt ofc als Windows XP al een tijdje erop staat en de OEM versie is ook een Clean install en geen Upgrade dus dat is goed, maarja de OEM versie it is then lekker cheap
Heb de laatste tijd erg veel last van IE7. Na een tijdje internetten krijg ik dan ineens een foutmelding dat er een fout is opgetreden en dat ik IE opnieuw moet opstarten, of dat hij naar de fout gaat zoeken en dan IE opnieuw doet opstarten. Beetje raar gedoe allemaal, maar het komt wel erg vaak voor. Meerdere problemen mee?
Ja heb ik ook wel eens last van, het probleem zit hem vooral in sites met flash/apple/divx filmpjes, Vista gaat nog niet zo goed overweg met plugin's/codecs. Daarom brengen ze voorlopig ook nog geen servicepack uit, omdat ze eerst alles met Vista onder controlle willen hebben. Het enige wat we nu kunnen doen is zoveel mogelijk de updates binnenhalen.
Weet iemand waar in Vista die optie zit van dat als je bijvoorbeeld gewoon aan het internetten bent je processor zeg maar op 80% draait en als hij iets zwaarder moet gaan doen de processor naar de 100% haalt?
In de bios, als je CPU zo'n techniek ondersteunt (Speedstep voor Intel en Cool & Quiet voor AMD). Als je CPU het ondersteunt dat staat het zeer waarschijnlijk wel aan, tenzij iemand het heeft afgezet ofzo.
Bedoel je misschien Broncontrole ??? Crlt+Alt+Del ( Taakbeheer starten ). Nu is ook de knop Broncontrole beschikbaar.
Ik bedoel niks in de bios, maar ik meende dat er iets van in Vista zat. En broncontrole is het ook niet want daar kun je alleen maar kijken en niks wijzigen. Ik zoek een optie die het mogelijk maakt bij lichte>middelmatige zware programma's mijn cpu maar op 70% ofzo te laten draaien, en zoals die merkt dat hij met 70% tekortschiet hij weer naar 100% gaat. Volgens mij zat dat wel ergens in vista