1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    lol, ik heb nog steeds geen keuze kunnen maken tussen 32-bit, en 64-bit. Ik heb geen speciale apparaten (Printers, Scanners) die ik gebruik op mijn PC. Buiten mijn software voor mijn Camera, Xbox 360, PS3, en al mijn PC games. Programma's zoals Nero, Windows Live Messenger, Hitman Pro en zulk soort andere programma, moet ik ze wel allemaal kunnen gebruiken. Dus ik moet niet tegen het probleem komen dat ik het helemaal niet kan gebruiken. Ik wil er best wat moeite voor doen om de juiste update's bij elkaar te vinden, maar het moet dus niet zo zijn dat het niet mogenlijk is om mijn programma's te gebruiken.

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    We hebben net alle plus en min punten voor je besproken. :)

Pluspunten aan 64bit:
    + Diepere kleuren/helderder beeld
    + Voor de toekomst zit je goed (hoewel de toekomst niet Vista is want de 64bit zie ik pas in de volgende OS standard zitten van Microsoft maarja)
    + Het is sneller als de 32bit versie

Minpunten aan 64bit:
    - Er kunnen Driver conflicten optreden die ervoor zorgen dat je pc instabiel word.
    - Niet alle software werkt op 64bit, maar dit zal in de toekomst wel verholpen worden door patches. (de software die jij belangrijk vind werkt wel op de 64bit)
    - Nog steeds een beetje in een test fase, aangezien veel leveranciers nog steeds de 32bit versie als uitgangpunt gebruiken, dit ook doordat de 32bit versie veel meer verkocht is.

Je moet zelf kijken wat het zwaarste voor jou weegt, succes met je keuze maken. :)

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Hmm, ik heb toch m'n twijfels of de software van z'n camera gaat werken. Het kan best hoor, maar het zou me echter niet verbazen moest het niet werken :x. Als ik jouw was zou ik eens op de fabrikant van de camera (of software) eens zien of daar iets opstaat i.v.m. Vista.

4. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja daar moet hij inderdaad dan even naar kijken, maar Nero, Windows Live Messenger, Hitman Pro die programma's doen het allemaal na de nodige patches/updates. Nero heeft ook met de 32bit versie een conflict maar na de laatste update is dat ook verholpen. :) Hitman Pro doet het ook, althans op de 64XP die ik heb staan.

5. Q-BasiX

Q-BasiX Back 2 BasiX

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb een vraag.

Ik heb gisteren weer vista geinstalleerd maar die heb ik op mijn D schijf gezet, omdat XP op C staat en daardoor er nog maar 3gb vrij was op die schijf.

Nu wil ik dus graag XP deinstalleren maar ik kan C niet formateren, omdat vista dr ook automatisch dingen op heeft gezet. Weet iemand hoe ik van XP af kom??:thumbs:

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Wat zet vista op c dan?

ps vista sevice pack 1 beta/preview pack is hier en daar te vinden :)

Laatst bewerkt: 13 aug 2007
  7. Q-BasiX

Q-BasiX Back 2 BasiX

Leuk Bevonden:
    0
    Al mijn drivers staan erop.

8. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Is het het al waard om die beta te installen?
    Of krijg je dan allemaal software bugs etc?
    Ik word namelijk zwaar pissig van dat ietjes van 1 mb wat 40 sec duurt door die rare berekeningen van Vista

9. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Geen idee. Ik installeer nu de preview pack, maar die is in het chinees 8) Ben benieuwd. Wel vetten nieuwe wallpapers zie ik

10. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het niet gewoon makkelijker om voorlopig even bij de 32Bit te blijven, ik bedoel, mooiere diepere kleuren? Is dat zo spectaculair merkbaar dan?
    Dat het voor de toekomst is mja... We zullen vanzelf wel verplicht worden over 5 jaar om over te stappen naar een 64Bits Windows.
    Dat het sneller is... Tsja, ik kan nou niet echt zeggen dat ik nu zit van 'pfoe.. dat 32Bit is langzaam zeg.. dat moet nodig sneller!'

Moet er dan moeilijk gedaan worden voor een 64Bit versie? En maar hopen dat de drivers voor de programma's die je gebruikt er zijn?

De afweging lijkt mij nogal makkelijk, maar misschien beredeneer ik het iets te simpel of gewoon anders.

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Die preview pack wil bij mij niet installeren :mad:

Ik heb hem al uren aan staan en nog steeds is ie pas op 75%

12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Nee je beredenering is juist! Volgende OS is pas 64bit, dit is althans zo zie ik het meer nu een 'gadget', de 32bit versie is deze OS van Windows toch nog steeds het hoofd product. :)

13. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is geinig, betere kleuren door een andere versie voor een nieuwer processor type. De kleur diepte wordt bepaald door de videokaart en de monitor en NIET door het OS. Er zijn wel monitoren die gebruik kunnen maken van deze kleur diepte maar die zijn meer voor designers.

Het verschil met de 32 bits versie voornamelijk betere optimalisatie voor nieuwere processors zoals de Core2Duo en Athlon64x2 processoren die beide 64-bits instructies bevatten. Daarnaast is er verder niet echt en verschil maar een snelheids winst is er zeker. Maar verhouding met het aantal problemen en een snelheids winst is de 32 bits versie beter. Al mag het wat minder snel zijn, het aantal problemen is wel minder en de ondersteuning van programma's ligt ook hoger. Veel programma's en games werken niet goed of na een aantal patches pas redelijk stabiel.

Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  14. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Nope niet waar, een 64bit versie (van Far Cry) draaiend op een 64bit versie OS ziet er wel degelijk beter uit. :)

Is al eens vaker tersprake gekomen... zo is de drawdistance verder etc. Maar ik ga nu echt niet een 64bit systeem de hemel inprijzen, aangezien dat niet waar is teveel nadelen.

15. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Dit zijn technische mogelijkheden en het zijn GEEN specifieke 64bits technieken hoor, als je dat zou geloven. Maar gewoon Promotie om een 64 bits processor te gebruiken. Dit zou een 32bit versie met gemak kunnen ;)

16. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Blijkbaar spreek jij niet uit ervaring, ik heb naast deze Vista pc waar ik nu achter zit ook een 64bit XP staan. Daar stond eerst de 32bit versie op, en kan je vertellen dat XP er toch net wat beter uitziet op de 64bit. Maargoed misschien moet ik wel eens wat aan me ogen laten doen dan... :x of me monitor bijstellen. *zucht* ik ga slapen...

17. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    gewoon pc restarten, dan zegt hij dat dat programma nog bezig is, en dan is het opeens klaar.

In het nieuwe scherm de bovenste chinese knop van dat programma kiezen = restart.

18. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje, ik heb vandaag een nieuwe pc gehaald met windows vista premium. Het is een dualcore 1,6 ghz met 1024 intern geheugen. Wat is hiervoor beter om te gebruiken: vista of xp?

De verkoper vertelde me dat xp sneller werkt, maar hij adviseerde met om de komende 2 weken vista erop te houden omdat ik anders geen softwaregarantie heb. Iemand tips voor me??

19. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    XP zal denk ik lekkerder werken, omdat Vista veel van je geheugen vraagt, al moet dat met 1024 niet echt problemen betekenen.

Hoe vind je Vista zelf lopen dan?

20. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Heb er nu nog geen problemen mee, maar ik vrees dat een aantal programma's niet goed gaan werken met vista. Ook geef ik niet zoveel om de mooiere kleuren/menu's, de pc moet gewoon snel zijn zonder teveel tierelantijntjes...

Deel Deze Pagina