1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Welke programma's verwacht je?

Ik heb in elk geval nog geen enkel problemen gehad met programma's die het niet deden onder Vista.

En de mooie kleuren en menu's kun je ook uitzetten. ;)

2. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    hey dat plaatje in je avatar heb jij dat gemaakt met 3ds max ?

3. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Edit; laat maar las de quote verkeerd. ;)

4. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    nee stond op een ander forum

5. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Mischien een stom vraagje maar..
    Zat net te lezen en ze hadden het over een x86 versie en een x64... nou ik heb dus windows vista ultimate 64 bit, maar bij mn program files staat: program files (x86) blabla.
    Heb ik nu wel 64 bit? o_O
    86 bit bestaat tog niet? =P

6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    x64 is voor 64-bit PC's

x86 is voor 32-bit PC's

Oftewel software voor 32bit.

7. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Al bijna twee maanden gebruik ik Vista en heb tot vandaag pas 1 keer eerder een groot probleem gehad. Het vorige probleem was het zogenaamde Blue Screen probleem. Hierbij wordt je scherm helemaal blauw en start de PC helemaal opnieuw op. Ik heb toen een reep je van 1 Gigabyte geheugen erbij gekocht en Vista opnieuw geinstalleerd. Tot vandaag liep alles helemaal perfect.

Deze mededeling kreeg ik net nadat ik weer een blauw scherm had gekregen. Op het moment dat het gebeurde stonden de volgende programma's aan:

- Windows Live Messenger
    - Mozilla FireFox
    - WinAmp

Mijn PC draait op de volgende hardware:

- Processor: 3,2 GHZ Intel Celeron D
    - Videokaart: 128 MB , Radeon 9600 PRO
    - Geheugen: 1,5 GB RAM geheugen

De computer is gemaakt voor Xp Home en die heb ik hier ook nog orgineel op DVD/CD liggen. Probleem is denk ik nu alleen dat ik teveel gewend ben aan Vista.

Misschien weer terug gaan op XP Home of Vista nog een kansje geven?

:confused:

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    bluescreen duid vaak op een hardware probleem. Of een serieus vista probleem (legale versie?).

Welk resultaat geeft het knopje "zoeken naar oplossingen" je?

9. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Als ik daarop druk krijg ik een in het engelse faQ te zien. Deze heb ik even rustig doorgelezen en het schijnt een zogenaamd onbekend probleem te zijn:confused: De dingen die ze mij aanraadde waren:
    Allemaal standaard meuk. Nee, ik denk erover om weer mijn Legale windows Xp te installeren. Heb ik gelijk ook je eerste vraag beantwoordt:thumbs:

10. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Had je vista als update geïnstalleerd of clean? In geval van een update even helemaal schoon installeren (belangrijke stuff backupen!).

En kijken of je daarna nog hardware errors in je device manager/hardware beheer hebt staat.

Anders idd misschien een niet zo'n beste vista versie. Moet je maar even kijken naar een andere versie ;)

11. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Vista helemaal clean geinstalleerd:) Zal eens wat rondvragen i.v.m versies, tnx:cool:

12. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Om een of andere reden vraagt windows vista mij opeens de hele tijd toestemming om firefox op te starten. Het is dat gebruikersacountbeheer dat hier steeds om vraagt. Hoe kan ik dit oplossen?

13. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Je kan dat gebruikersaccountbeheer ook uitzetten, weet alleen niet of dat zo slim is.

Dit doe je door naar je configulatiescherm te gaan >> Gebruikersaccounts >> Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen. :)

Zelf heb ik hier nooit problemen mee, dus kan je geen andere oplossing aanbieden.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @the fox: Kreeg je geen foutmelding met een code?

(code is vaak iets als 0X00000064 (0X00000ED ) etc. )

15. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Het plaatje wat ik een paar postst hier boven heb geplaatst is het enige wat ik kreeg.

16. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het probleem met het blue screen ook al een keer gehad, dit was omdat ik een wat oudere versie van Alcohol 120 wilde installeren. Die was blijkbaar niet geschikt voor Vista en heb systeemherstel moeten doen.

Nu klikte ik net op schijfopruiming en hierbij kwam een optie naar boven: "Bestanden met geheugendump na systeemfout verwijderen". Kan iemand mij uitleggen wat dit te betekenen heeft en of dit te maken heeft met het blue screen dat ik kreeg door de installatie van Alcohol 120 :confused:

Ik heb 2gb aan ram-geheugen, computer werd standaard met 1gb geleverd maar dat vond ik toch net iets te weinig voor Vista. Heb ik nu nog steeds te weinig ram-geheugen of heeft deze melding daar niks mee te maken?

17. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Heeft daar niks mee te maken.

Die bestanden met geheugendump bevatten informatie over de staat van je hardware in de pc op het moment waarop de systeemfout optrad. Kan je in principe gewoon weggooien.

18. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, thnks voor je antwoord

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Vandaag kreeg ik de melding van Probleemrapporten dat er een probleem was met de Nvidia drivers. Nu vind ik dit behoorlijk raar aangezien WinUpdate hier pas nog een update voor uitgebracht heeft, maargoed nu keek ik dus bij die probleemrapporten en stonden daar nog meer problemen bij. Zoals Nero (wat eigelijk al opgelost had moeten zijn door de update), Flash probleem IE7 en nog wat probleempjes. Allemaal leuk en aardig, maar me pc werkt correct.

Mijn vraag is dan ook MOET je persee deze problemen oplossen? En dan in het bezonder de Nvidia driver update. Want heb weinig behoefte dat ik binnenkort weer een crashende pc heb, en aangezien ik net een nieuwe heb zou ik dat behoorlijk bagger vinden.

Bijvoorbaat dank! :)

20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Die kreeg ik gisteren :confused:

De laptop wert perfect , snap alleen het Probleemrapport niet.

Deel Deze Pagina