1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    ErroX: 600 Euro voor Ultimate = :lol:, waar heb je dat vandaan?

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Als we dan toch lekker bezig zijn, voeg dan gelijk even de prijzen toe wat het wel gaat worden. Bovendien gaf ErroX aan dat het een voorbeeld was ;).

Versie Volledige versie Upgrade
    Ultimate 399 259
    Business 299 199
    Home Premium 239 159
    Home Basic 199 99,95

Bron

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mja idd ik zeg maar wat. Het intresseert mij persoonlijk vrij weinig aangezien ik alle versies kosteloos, legaal kan downloaden. Dus het weten van de prijs voegt weinig toe. Had zoiets iig opgevangen op vorige pagina's. Maar goed Ik weet zelf ook wel dat 'ie dat nooit gaat kosten. Adviesprijs wellicht wel maar verkoopprijs never nooit. OEM prijs zal vele male lager liggen(MCE XP kost nu bijvoorbeeld rond de 1xx ~ 250 verkoop OEM bij de wat betere speciaalzaak --> dit is GEEN Mycom e.d.).

Laatst bewerkt: 16 dec 2006
  4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja dat zijn de Amerikaanse versies...

NL zal ongeveer 150% van die prijs betalen (dus wel €600 voor volledige versie van ultimate )

Laatst bewerkt: 17 dec 2006
  5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Daar geloof ik zelf niet in. Er is niemand die een OS gaat kopen voor €600 per stuk. Lijkt me sterk dat wij 200 dollar meer zouden moeten betalen dan de prijs waarvoor hij in Amerika wordt verkocht. Ik zou graag je bron even zien.

6. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
  7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gasten, OEM prijzen zijn altijd en zullen altijd stukken goedkoper zijn. Sowieso zijn de meeste PC's geeneens Vista Compatible. Dus een nieuwe computer is voor veel mensen toch al noodzakelijk.

8. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik draai nu een tijdje RC2 Engels (toen hij net uit was). Ik vind het tot nu toe prachtig werken, met de occassional bug, maar daar kan ik aan wennen. Tenslotte is het nog geen RTM.

Ik heb ook UAC uitgezet, want het irriteerde mij mateloos, en ik kan wel verantwoordelijk met m'n computer overweg.

Wat ik wel minder vind is de gaming compatibility. Lage framerates, vrij veel lag, en het gamed niet zoals ik wil dat het gamed. Dit is natuurlijk omdat het nog een Beta-fase OS is en omdat alle games die ik draai nog voor XP zijn geoptimaliseerd - het zal ook niet helpen dat ik Aero op de hoogste settings heb staan. Toch heb ik maar op een aparte partitie XP geinstalleerd om op te gamen. Ach, ik speel toch vooral op m'n 360 :D

Wat me wel is opgevallen is dat nog lang niet alles Vista support, wat jammer is - maar goed, dat komt met de tijd. Dit heeft wel wat nasty situaties opgeleverd, aangezien ik nu m'n tweede Vista run heb. Ik moest Vista reinstalleren toen MSN helemaal niet meer werkte (liep meteen vast na startup), heel veel programmas het niet meer deden, enzovoorts. Ik heb nog gekeken in msconfig e.d. of er nasty programmas in de boot zaten, maar die waren niet te bekennen.

Ach, ik vind het tot nu toe prachtig. Zal ook niet meer terug willen naar XP, het ziet er echt 10x beter uit :D

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mja idd, dat soort problemen had ik dus ook. Heb al jaren een corp. versie van Norton en dacht dat ik wel ergens een update kon downloaden. Nee hoor, moet je account en serienummer hebben (corp heeft geen serienummer:+). sjonge, geef gewoon die update van 5MB en iedereen is blij.

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Kheb nu een legale final vista op virtual machine draaien, werkt beetje crappy want m'n virtual machine geeft me een 16mb videokaart. Maar verder draait ie lekker, binnenkort zal ik 'm als fysieke installatie op me laptop zetten.

11. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vorige week zo'n vista compatible PC gekocht, maar om dan later dat vista "gratis" gratis aan te schaffen moet ik dan een bonnetje ofzo van de verkoper hebben gekregen?

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, het is een formulier op wat dikker papier (bijna karton). Zwart wit trouwens. De verkoper is het verplicht erbij te geven.

13. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan ik windows vista verwijderen. Ik vind vind het (nog) niks.

14. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Uhm niet? :9 Formateren lijkt me de enige mogelijkheid..

Alhoewel ik bij het opschonen(disk cleanup) van mijn windows partitie wel bestanden zag staan van xp, maar weet niet meer wat daarbij stond:9

Stond trouwens ook 5,5GB!!! aan error reporting files bij :confused:

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je kunt idd alleen er van "af" door je schijf/partitie leeg te gooien. Downgraden kan sowieso niet. Mja..

16. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij heb ik dit er niet bij gekregen, tog maar ff goed kijken dan en anders terug naar de winkel

17. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    dat heb ik er ook niet bijgekregen, wel zon papiertje met telefoonnummers

18. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het alleen zo maf de Vista Ultimate bijna 800 MB aan werkgeheugen bij me opslurpt. Ik mag dan wel 4 GB hebben maar ik vind dit toch wel over de top hoor. Tevens herkent hij mijn 4 GB ook weer niet goed. Terwijl dit volgens mij wel hoort te zijn. Hij geeft weer vrolijk 3,25 GB aan net zoals bij Win XP Pro MC2005.

Verder vind ik het toch erg lekker werken moet ik zeggen. Qua gebruikersvriendelijkheid is het gewoon stukken verbeterd, maar om nou te zeggen: Jeuj! Hier ben ik helemaal van onderste boven. Nee.

Laatst bewerkt: 21 dec 2006
  19. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en deze os is nog zwaarder voor je pc..... xp is al drama. Ik heb een tijdje op ubuntu gedraaid (linux), maar kreeg niet alles werkend. Ik installeer binnenkort kubuntu (minstens net zo mooi als vista, alleen vele malen efficienter) als tweede os. En zodra ik alles onder de knie heb zwaai ik nog even vriendelijk naar M$ en zijn veel te dure os's :zwaai:

edit: alleen dat uitzoeken voor communicatie tussen linux en 360 gaat ws erg lastig worden :9

Laatst bewerkt: 21 dec 2006

Deel Deze Pagina