1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Hm, kreeg net 5 min geleden een Blue screen of death. Ik was bezig met dreamscene op mijn 19 inch crt monitor waarbij ik net een dreamscene background op had gezet(oftewel een bewegende wallpaper). Vervolgens wilde ik bekijken hoe deze eruit zag op mijn HDTV. Toen ik switchen van monitor werd eerst mijn beeld zwart -> BSOD -> PC uit en vervolgens weer uit zichzelf opnieuw opgestart.

Zou dit komen omdat mijn HDTV een resolutie heeft van 1366 tot 768 en waarschijnlijk de dreamscene background niet aankon, want net voordat ik de BSOD kreeg, kwam er een melding binnen floppen dat de dreamscene background niet reageerde, iemand?

Laatst bewerkt: 20 apr 2008
  2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Lijkt me sterk dat hij het niet aankon, want DreamScene werkt met elke WMV file oftewel het maakt niet uit welke kwaliteit deze file heeft of het nu een HD filmpje is of een low quality.

Probeer het anders eens met een ander filmpje als je dan weer de BSOD krijgt dan weet je dat het aan DreamScene ligt.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    hmm , beetje raar dat je een BSOD krijgt op het moment dat Dreamscene vastloopt.

lijkt me niet dat het aan je TV ligt,.. als hij die resolutie niet aankan moet je daar gewoon een foutmelding van krijgen ,... of dat ie m raar weergeeft op je tv maar dit zou geen bsod moeten veroorzaken

ik lees net op google dat er meer mensen zijn die BSOD met Dreamscene op Vista krijgen op het moment dat de screensaver in actie komt,... op het moment dat jij desktop overzet naar je tv gaat je screensaver lopen op de monitor?

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hebben beide wel de zelfde werkgroep ??

5. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik speelde hem dus eerst af op mijn monitor, toen ik wilde switchen naar mijn hdtv(wat ik ook al 40 keer per dag doe, voor een film of iets dergelijks) gaf hij op mijn monitor al aan dat er nog iets van video liep op mijn monitor. Wat ook kan kloppen, deze melding krijg ik namelijk altijd als ik wil switchen tussen beide apparaten en er staat nog iets van video te spelen. Ik had op dat moment geen video lopen, dus het moest mijn dreamscene wel zijn. Deed ik uit en toen kon ik inderdaad schakelen naar de TV. Op mijn TV deed ik vervolgens weer de bewegende dreamscene wallpaper aan, en toen kreeg ik rechtsonderin een melding dat dreamscene niet reageerde, gevolg --> BSOD.

Moet ik hier nog iets mee doen: scannen etc...? Ik weet wat er fout gegaan is en wat de oorzaak is, lijkt mij toch sterk dat hierdoor iets beschadigd is, PC ging ook 2 seconden na de BSOD uit, PC gaf zelf al aan dit gedaan te hebben zodat er niks kan worden beschadigd.

6. Michel V

Michel V Xbox 360:)

Leuk Bevonden:
    0
    Vista Service Pack 1

Uhm ik kan achter lopen hoor en het kan aan mij liggen maar is Vista Home Premium (32 bits) Service Pack 1 al te downloaden of nog alleen een rc? Groetjes michel

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kreeg Dinsdag automatisch een waarschuwing van Windows Update.

8. Michel V

Leuk Bevonden:
    0
    best dom haha ik klik op windows update en er staat 65mb-534,6mb 1 essentiele update

9. Michel V

Leuk Bevonden:
    0
    Merken jullie verschil bij sp 1 of geen service pack??

10. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik niet eigenlijk. Ze zeggen wel dat ie sneller uit slaapstand moet komen, maar daar heb ik eigenlijk nog niks van gemerkt.

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Had je je hdtv als extended monitor (dus dat je samen met je monitor 1 lang beeld hebt)? Of als clone (dus kopie vh beeld op je monitor)?

Anders heeft het met de video layer te maken.

12. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, heb de optie waarbij maar 1 monitor gebruikt wordt aanstaan, dualview en kloon zijn idd ook opties waaruit ik kan kiezen, maar die gebruik ik zelden.

Ja, dat had ik dan ook wel begrepen, gebruik op mijn hdtv(1366-768) ook een andere resolutie dan op mijn monitor(1280-1024).

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Krijg het irritante ( resterende tijd berekenen ) niet meer in beeld \o/

Grote bestanden up- en downloaden tussen externe HDD's en mijn Laptop gaat nu véél sneller.

14. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Dat krijg ik nog wel, hoewel het kopiëren van bestanden nu wel veel sneller gaat. Eigenlijk gaat alles op mijn laptop een stukje sneller sinds de installatie van SP1, maar dit kan er ook mee te maken hebben met dat ik direct na de installatie mijn harde schijf eindelijk eens heb gedefragmenteerd en nog wat overbodige software heb verwijderd :).

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Via Windows Update heb ik nog geen SP1 gezien. Er staat dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn. Ik draai btw de NL versie van Home Premium.

16. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ik draai ook het Home Premium en heb hem afgelopen dinsdag gekregen, heb je ook op 'Naar updates zoeken' geklikt?

En anders gewoon zelf even downloaden.

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hm, hij stond er net zojuist pas tussen. Download ging echt ontzettend traag, en na de install is m'n systeem heel erg traag geworden. CPU gebruik ligt tussen de 60% en 85%, de hdd blijft maar ratelen. In taakbeheer zie ik geen vreemde processen die veel van de CPU/hdd vragen. :eek:

18. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Bij mijn 64bit Ultimate niets dan lof na de SP1.
    Schrijven tussen schijven lijkt sneller te zijn, of mijn ram doet het nu eindelijk beter oid.

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Precies hetzelfde als ik ook had (klik) alleen was het op dat moment 40% tot 60% CPU, even rebooten kan helpen. Bij mij loopt het nu ook pas sinds enkele dagen weer goed. En downloaden/installeren idd erg lang, terwijl ik glasvezel heb maargoed het zal wel door de WinUpdate komen die gewoon overuren draait.

Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  20. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Rebooten en vooral wachten heeft uiteindelijk geholpen. :+ CPU/hdd activiteit is nu weer normaal. Het geheugengebruik lijkt zelf een klein beetje te zijn afgenomen, maar dat kan ook toeval zijn.

Deel Deze Pagina