1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. Shizzel

Shizzel Guest

Is er een mogelijkheid om de tijdinstelling van een Engelse Vista met SP1 te veranderen, van PM en AM naar een 24-uursklok? Vind 17:25 namelijk veel fijner dan 5.25PM ;).

Edit: Al gevonden, moest ff bij Regio-instellingen kijken, ipv Tijdinstellingen... Handig ;).

Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2008
  2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Volgende keer pas ik motto "if it ain't broken, don't fix it" toe. Want nu dat ik SP1 heb, heb ik alleen maar problemen gekregen (die jullie ervoor hadden).

- Soms uit het niets kan ik gewoon weg 2 minuten niets doen en dit gebeurt wel zeker 1x per dag
    - Windows Update werkt niet meer
    - Netwerkcentrum reageert meestal niet meer en om dat op te lossen moet ik rebooten (tot dat het weeral niet werkt)
    - FF werkt soms niet meer goed
    - Als mijn anti-virus uit zijn update wil het niet lukken (en wil die ook niet meer reageren) én werkt m'n internet niet meer tot dat ik mijn anti-virus uitschakel

Zoals je ziet ligt de oorzaak van de irritantste dingen bij Windows zelf :mad:.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het eerste probleem heb ik ook , mijn laptop wordt ineens heel traag terwijl de CPU-gebruik nog geen 15% is.
    Dit gebeurt mij 1á2 keren per dag.

En andere probleempje dat ik na SP1 heb , is dat IE7.0 soms niet meer reageert.
    M$ updare , netwerkcenrrum en de virusscanner (NOD32) werken hier normaal.

4. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Heb de update en het netwerkcentrum eens lang laten staan en beiden werken wel, het duurt gewoon héél lang :) :mad:.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Lijkt me sterk dat dit aan vista ligt, want dan moeten veel mensen het hebben. En ik heb nergens last van...

Al die dingen die jij opnoemt hebben een overeenkomst: (wegvallende/ophopende?)internet verbinding. Ik zal daar dan maar eens naar kijken als ik jou was.

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik zit inderdaad op een draadloos netwerk (the horror :'-(), maar dat mag en kan er niet voor zorgen dat mijn netwerkcentrum een aantal minuten nodig heeft voor open te doen (ondertussen krijgt het de status "programma reageert niet" mee). Idem voor de updates, want het downloaden gaat vlekkeloos maar het installeren niet. Maar dat van FF en m'n anti-virus zal natuurlijk wel een de applicaties zelf liggen.

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het draadloze gebeuren heeft op mijn Laptop (Vista) >10 maanden al tijd perfect gewerkt.

Als netwerkcentrum problemen heeft met het herkennen van de Lan en Wlan kaarten dan kan het openen heel lang gaan duren.
    Update eens de drivers van zowel de Lan als de Wlan !!

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    LAN is uitgeschakeld en in het begin werkte het netwerkcentrum wel goed hoor (voor SP1 én ook in het begin van SP1). En om m'n WNIC driver up te daten heb ik geen zin in, want de drivers gewoon al installeren is al een hele klus (aangezien Linksys Vista nog niet of toen nog niet ondersteunde moest ik dus opzoek gaan naar de chipset drivers).

Maar goed, ben eens aan het scannen achter troep. Misschien dat de oorzaak daar ligt.

EDIT: Ironie, de versie van Ad-aware die ik heb werkt blijkbaar ook niet meer goed onder SP1. Hij heeft wel 36 critical objects gevonden, maar ik kan ze niet verwijderen :+.

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Misschien eens voor de gein: rechtermuisknop op icoontje netwerkcentrum en "Diagnose & repair". Dat werkt bij mij vaak erg goed (Wat ik niet verwacht had)! Heeft ook mijn probleem opgelost dat de verbinding af en toe opeens op public kwam te staan ipv private & steeds: identifying blablabla.

Ben 100% tevreden met vista. Ben bij nog geen één oud programma, wat voor mijn opleiding nodig is, tegengekomen dat het niet werkte. Zelfs Cosmo Worlds uit 1998 ofzo werkt prima.

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Precies.. het is misschien wel vervelend enzo. Maar pleur gewoon je Vista disk d'r in, installeer die grap opnieuw en klaar is kees. Desnoods eerst met SP1 of juist zonder SP1 of whatever.

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Met m'n verbinding zelfs is niets mis mee (buiten het feit dat de rot ding soms wegvalt) en ik was ook 100% tevreden met Vista tot dat ik SP1 installeerde :+.

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Werkt hier zonder problemen met Autocad Elctrical 2006.
    Porgramma zou niet geschikt zijn voor Vista , maar loopt die onder Vista perfect.

Alleen de beeldstuurprogramma geeft soms bij het opstarten van de laptop problemen (gele driehoek).
    Helaas heeft Acer daar nog steeds geen oplossing voor.

13. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Hey, ik had een vraagje. Mijn opa maakt altijd foto's met zijn camera. Vervolgens geeft hij mij altijd zijn kaartje zodat ik zijn foto's op een CD kan zettten, zodat hij het thuis kan bekijken op zijn DVD speler. Dit deed ik gewoon altijd als volgende: Alle foto's selecteren -> Linksboven 'Naar cd kopieren' -> vervolgens 'Deze bestanden op cd zetten'. Ik heb zelf gewoon XP. Maar sinds kort heeft mijn opa een PC gekocht, maar die heeft Vista. Ik heb het bij hem geprobeerd maar daar kan ik het niet vinden zoals ik het doe. Het was me wel gelukt om op een heel moeilijke manier voor mijn opa dan de foto's op CD te zetten, dit ging via een programma. Alleen vind ik dit een beetje erg ingewikkeld voor mijn opa, dit omdat het zijn eerste computer ook is. Daarom vraag ik het ook maar ff hier, of er misschien een veel makkelijker manier is om dit te doen op Vista. Alvast bedankt :)

( Hopelijk dat iemand voor Woensdag kan reageren, want dan ga ik weer naar hem toe. :) )

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Laatst bewerkt: 19 mei 2008
  15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Ik heb het ff gekopierd en opgeslagen op mijn Memory Stick, neem ik dan wel mee en zal ik wel kijken. Bedankt! :)

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vaag, ging net even kijken bij windows update zegt die dat ik een update 545 mb (volgens mij is dit SP1) niet geintalleerd heb. Maar dat moet die toch automatisch doen want dit heb ik wel ingeschakeld?

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    ik meen hier gelezen te hebben dat SP1 pas na een bepaalde datum automatisch wordt geinstalleerd, de eerste weken (maanden?) moet je dat gewoon handmatig doen

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb effe een klein vraagje hoe krijg ik dit bij google weg.

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    autoaanvullen uitzetten. Staat bij IE onder Internetopties -> tabje Inhoud.

Deel Deze Pagina