1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. Jordskateboarder

Jordskateboarder Een Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wordt er gek van dat vista altijd maar vraagt om toestemming van de administrator, kan je dat op de een of andere manier uitschakelen? Ik heb nog een vraag, op mijn toetsenbord zit gewoon de knop voor het apenstaartje gewoon boven de twee op mijn toetsenbord. Maar als ik SHIFT+2 druk, krijg ipv een apenstaartje een ", weet iemand of ik de knoppen kan veranderen op een of andere manier want ik vind het behoorlijk klote op deze manier ik weet niet eens waar dubbele punt staat op mijn toetsenbord en met msn heb je die soms wel "nodig"... ;)

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Uitschakelen is simpel.

Configuratiescherm > Gerbuikersaccounts > Gebruikersaccountbeheer in- en uitschakelen.

Vista staat ingesteld op het Nederlandse toetsenbord.

Landinstellingen > Toetsenbord en Talen > Toetsenbord wijzigen.
    Verander hier het Nederlandse toetsenbord voor VS (international).

3. Jordskateboarder

Jordskateboarder Een Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hardstikke bedankt voor het snelle antwoord, is een stuk prettiger zo \o/

4. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Had ergens gelezen dat het handiger is om het aan te laten ivm virussen etc, heb het ook een hele lange tijd uitgeschakeld, maar het vervelende daarbij is dat er dan weer zo'n gelultabje rechts onderin verschijnt met iets van "controleer...). En tja, zo vaak vraagt ie ook niet om toestemming, alleen bij een installatie van Vista heb je er even last van...

@ Apenstaartje vraag: druk eens ctrl + shift in, als dat van Melbuun niet helpt.

Laatst bewerkt: 3 aug 2008
  5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik krijg inmiddels dat vervelende gelultabje niet meer , heb ergens opgedrukt en toen was die weg.

Als je met meerdere personen de pc gebruikt dan lijkt mij deze functie wel zinvol.
    Als ik weet dat ik doe , dus hoeft Vista daar geen toestemming voor te hebben.

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    In security center kan je instellen welke waarschuwingen je krijgt, en op wat voor manier ( alleen icoontje of popup ballon of helemaal niks :))

7. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0

Wil Vista constant vloeiend laten lopen, net mobsync uitgeschakeld(IE troep, ben een Firefox gebruiker)via taakbeheer, maar kom er niet uit hoe ik hem helemaal kan uitschakelen, of ik zie iets over het hoofd in services.

Iets anders: dwm.exe, Vista Basics staat aan, wordt dwm.exe hierboven gewoon gebruikt voor de normale vensters?

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik post deze vraag maar even in deze thread aangezien ik zo even snel geen xp thread kon vinden :+

Het punt is, ik wil een schone installatie op mijn pc hebben om alles weer schoon te krijgen. Ik heb 2 partities al leeg door de fragmentatie maar de harde schijf waar windows op staat kan ik uiteraar niet via windows zelf formatteren.

Ik ging er vanuit dat ik die dus kon formatteren bij de installatie van windows xp zelf, alleen kwam die optie duidelijk niet in beeld. Met als gevolg dat ik nu dus 2x een windows xp op mijn computer heb staan (8)). Okay geen punt dacht ik, ik maakte een boot floppy zodat ik daarmee dos in kon komen bij het opstarten om hem dan zo handmatig te fragmenteren. Alleen kent hij dan de command 'fragment C' of Fragment :C' niet'. Dit laatste kan ik zelf echt niet geloven, dat zijn toch standaard commands of zit dat er dan nogsteeds in beveiligd?

Aangezien ik deze computer binnenkort zal doorgeven aan iemand anders en die graag een clean install meegeef kom ik er op dit moment echt niet uit.

Vergeet ik iets simpels of zijn er programma's waarmee ik dan via een achterduur alsnog een schone C schijf kan krijgen om een compleet nieuwe XP te installeren?

Mvg,

Lars

Edit:
    Het probleem is overigens verholpen :)

Laatst bewerkt: 7 aug 2008
  9. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    format c:. (De)fragmenteren is wat anders ;)

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Euh ja, wist ik wel :+

Flinke typo..

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik ben een Opera gebruiker, kan ik dan gewoon bij processen Explorer uitschakelen want ik dacht dat Opera op de Explorer werkt?

12. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Als je Explorer.exe bedoelt, niet doen. Dit proces bevat je startbalk etc.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dacht ik al, maar met zo veel dingen vraag ik het ook even xbw voor de extra feedback ;)

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik wil graag een account verwijderen, ik ben zelf administrator, dus ik ga naar gebruikersaccount in het configuratiescherm en kies ik het account maar daar kan ik hem niet verwijderen, weet iemand waar dat wel kan.?

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Iemand een ideetje? :)

16. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    1. Log onto the computer using an account with administrator privileges.

2. Click the Start Button.

3. Click the picture associated with your account at the top of the menu.

4. Select Manage another account. (Beheer een andere account oid)

5. When the UAC box pops up, click Continue. (Als UAC aan staat...)

6. Select the user account that is to be deleted.

7. Click Delete the Account.

8. You will be asked if you wish to keep the files from the deleted account. To save the account's desktop and personal files to your desktop, click Keep Files. This will place the files into a directory with the account's name onto your desktop. Otherwise click the Delete Files button.

9. Click Delete Account.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zover was ik al ;) maar ik staat geen delete tussen het enige wat ik kan doen de account wijzigen.

18. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Heb je wel "manage another user account" gekozen dan? Want daar moet het bijstaan.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik ben de enige die het topic in leven houd ;)

Volgende vraag:

Mijn bureablad staat redelijk vol, dus ik wil de meeste programmas toevoegen aan menu start, dat doe ik dan en dan haal ik het de snelkoppeling van het bureaublad weg, maar als ik dan in menu start het programma aan klik zegt die dat die hem niet kan vinden.
    Heeft iemand hier een oploosing voor?

Deel Deze Pagina