Winst Vlaams Blok, boycot blijft

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 14 jun 2004.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Waarschijnlijk heeft iedereen het al in de krant gelezen. Vlaams Blok heeft weer fors gewonnen en is nu de tweede partij van Vlaanderen. Uiteraard is ook dit weer geen signaal en gaan ze lekker verder met het boycotten van deze partij |:-. Ik vraag me echt af of dit mag, democratie zo buitenspel zetten. Ik bedoel ze gaan niet eens met het blok in gesprek, nee ze boycotten gewoon politiek, lekker slim.

Ik ben zelf geen fan van het blok, maar ik vind wel dat je de stem van het volk moet respecteren. Nu is er voor de zoveelste keer winst en nog steeds zijn die lamzakken daar te gierig om hun eigen superieure politieke denkbeeld aan de kant te zetten. Want die 25% van de vlamingen is gewoon gek dat ze Vlaams Blok stemt toch? |:- \

Sorry moest ik ff kwijt :)

1 persoon vindt dit leuk.
  2. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ik ben het helemaal met je eens! Het Blok is een rechtse partij, maar nu het de grootste partij in Vlaanderen is geworden wil dit toch zeggen dat ze een erg groot deel van de Vlaamse kiezers vertegenwoordigd. En zoals ze zelf zeggen als het Vlaams Blok in de oppositie blijft omdat andere partijen zelfs geen onderhandelingen over een coalitie willen houden dan gaan meer en meer mensen op het blok gaan stemmen.
    Ik denk dat je niet kan ontkennen dat de Vlaamse bevolking een vlaamsgezinde regering wil, zie de winst van het vlaams kartel en het blok?! Hou daar dan rekening mee en sorry, maar het cordon sanitaire vind ik anti-democratisch. Ik ben totaal niets racistisch ingesteld, maar weigeren samen te werken met een partij die meer dan een miljoen Vlaamse kiezers vertegenwoordigd en die nog NOOIT heeft mogen bewijzen of ze het kunnen waarmaken wat ze zeggen... Laat ze mee regeren, laat ze maar proberen waar te maken wat ze zeggen dat ze kunnen... en kom nadien met kritiek, niet op voorhand!

Laatst bewerkt: 14 jun 2004
  3. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Het vlaams blok is niet alleen rechts(radicaal) maar tevens anti-democratisch. Een soort groepering die je mijnsinziens zelfs mag verbieden.

4. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Het Blok is de eerste partij, de zogezegd eerste partij is CD&V-NVA(een kartel.)
    Het Blok heeft 32 zetels en het kartel 35(waarvan ze 6 zetels geven aan het NVA).

Ze hebben 3 partijen nodig om te zorgen dat het Vlaams Blok niet in de regering komt.
    Maar in België bestaat er zoiets, het cordon sanitair -> Geen enkel partij mag samen regeren met het Vlaams Blok.

Het Blok vraagt om samen te werken met CD&V-NVA en om der keuze van 1 miljoen kiezers te respecteren.
    De kopman van CD&V is daar tegen maar uit een onderzoek blijkt dat 50% van het CD&V samen met het Vlaams Blok wil.

Er is een groot probleem en er moets iets aangedaan worden.(Je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel...)

5. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Het Vlaams Blok is niet anti-democratisch, het is anti-anti-democratisch.
    Het Blok wordt uitgesloten van wegen hun overtuiging, moet je dan een hele hoop Vlaming uitsluiten voor hun overtuiging? voor hun rechtse overtuiging?

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Helaas voor jou dan want kennelijk wil de meerderheid van de mensen dat, en ik dacht dat een democratie zo in elkaar zat dat de stem van de meeste mensen gehoord wordt, maarja :confused:. Nee dus, de andere partijen beslissen samen wel even wat goede partijen zijn en wat niet |:-

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik snap niet hoe het democratische proces in gevaar komt door het Vlaams Blok uit te sluiten. De grootste partij mag gewoon kiezen met wie het wil regeren. Ik bedoel, je hoort toch ook niemand klagen over het feit dat de VVD niet in het kabinet gaat zitten met de SP? Er staat nergens in de belgische wet dat de twee grootste partijen moeten samenwerken. Het belgisch democratisch proces komt nergens in gevaar middels deze actie. Een partij verbíeden, dat is wat anders. Een partij negeren in de coalitievorming, dat gebeurt in elk land

8. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Niet helaas voor mij, ik woon niet in België en zal daar ook nooit gaan wonen.

Wel denk ik dat je niet met 2 maten moet meten. Wat is helemaal het verschil tussen vlaams blok en laten we zeggen de arabische europese liga (AbouJajah en kornuiten)? Allebei extreem en allebei anti-democratisch en beiden ook nog eens voorzien van splintergroepen die het zonlicht niet verdragen kunnen.

Dacht dat de recente geschiedenis van Europa (geen WO II, Joegoslavië is ver zat) laat zien dat ondanks dat een partij democratisch is verkozen, deze niet moet regeren. Nu kunnen we het inderdaad tot drama's laten komen, en dan ingrijpen. Maar ik denk toch echt persoonlijk dat met redelijk bewijs een partij die in zijn grondvesten vastlegt als motto te hebben grondbeginselen uit een normaal westers land te verwerpen,n verboden kan en mag worden...

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het probleem met dergelijke partijen is veelal de verbloeming van de ware boodschap in mooie aansprekende woorden. Het vlaams blok heeft hele logische standpunten, die politiek inhoudelijk weinig zeggen maar voor kiezers wel van belang zijn. Ze zijn wat dat betreft demagogisch verantwoord, ze doen namelijk alles voor de stem van de kiezer.

Qua programma lijkt het lijstje van het Vlaams Blok op het programma van de LPF destijds, veel harde uitspraken die inspelen op angst van het volk. Daarnaast is hun eis van Vlaamse onafhankelijkheid met brussel als hoofdstad een mooi staaltje werk.

Als een partij verbonden is met het stormfront en dus werkelijk racistische idealen heeft dan is het terecht dat ze een dergelijke partij buitenspel zetten. Wetenschappelijke onderbouwing van racistische ideeen is gevaarlijker dan onderdacht rascisme.....

Vergeet niet dat dit twintig jaar geleden een fascistische partij was, zoals de beruchte facistische partij met de adolf Hitler look a like dat nu bij ons is.

Philip de winter schreef als student facistische en racistische leuzen op muren, liep met partijgenoten in een SS achtig pak terwijl de toenmalige partijtop nazistische marsen ondernam. Er is eigenlijk maar één belangrijke vraag die je op dit gebied moet stellen. Is deze partij inhoudelijk veranderd of is het slechts de boodschap die bijgesteld is?

Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2004
  10. eleven

eleven Know Thyself

Leuk Bevonden:
    1
    kijk hier maar eens
    let vooral op het derde punt en het bijhorende teken |:-

1 persoon vindt dit leuk.
  11. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm

Tijd voor een "Regime Change" want het moet allemaal wel democratisch zijn...

Ik ben een tegenstander van democratie.

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Mooi, pak dan nu je koffers en vertrek naar Iran... _0/ .

13. nickesta

nickesta Respect the don

Leuk Bevonden:
    0
    Weet jij wel wat je zegt? Ik denk het niet he. Je zegt nu dingen waar je geen flauw idee van het de gevolgen hebt! Geen democratie betekend dat iedereen de lul is behalve een paar mensen om het maar speciaal voor jou ff simpel te zeggen. Dat betekent dat jij ook de lul bent.

Het is juist democratie om zo'n partij als het vlaams blok te verbieden. Hiermee wordt het volk beschermt. Vergeet niet dat bij mensen als Hitler ook alles had kunnen worden verkomen als er op tijd iemand was opgestaan om zijn partij te verbieden. Dus eigenlijk Buzza ben jij het zelfs een beetje met Hitler eens?

14. Hi...

Hi... Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    En jij zegt dat het Vlaams Blok anti-democratisch is, hypocriet hoor. Jij spuugt gewoon in het gezicht van de democratie.

Ik ben absoluut niet voor de ideeën van het Vlaams Blok, maar zoals iemand anders hier al zei, laat het ze eens proberen. Als ze de grootste partij zijn natuurlijk, want nu hebben ze geen recht van spreken.

Nog iets, er is een heeeel groot verschil tussen een rechtse partij en een extreem rechtse partij, ik heb het gevoel dat niet iedereen hier dat begrijpt. Het Vlaams Blok is vrij extreem rechts.

16. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Zeg niet zoveel verschillend als dat in onze grondwet is verankerd :+

/edit informeer jezelf en check de site van de partij, bijvoorbeeld vreemdelingenvraagstuk :). Enkel nog politieke vluchtelingen uit Europa toelaten als allochtonen vluchteling :confused:. Lijkt mij een paradox aangezien in Europa geen politiek vluchtelingen zijn. Dit is dus gewoon een vorm van vluchtelingenhaat. Racisme, mijnsinziens nog een reden de club op te doeken

Laatst bewerkt: 14 jun 2004
  17. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    *Steekt middelvinger op*: 'Vreemdelingen'. Mijn god zeg.|:-

18. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is een ander verhaal. Doek die club dan op! Ze moeten alleen niet moeilijk gaan doen op het moment dat blijkt dat er bij verkiezingen veel mensen er op stemmen. Zo is democratie geen cent waard. :'-(

19. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Jij bent voor de republiek he..;)

Heel vreemd die partij. Bijna hatelijk voor mij.

20. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    We hebben alleen geen republiek en de Belgen ook niet...

Deel Deze Pagina