1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wireless adapter

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JoepVleugels, 14 jan 2015.

  1. JoepVleugels

    JoepVleugels New Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste allemaal,

    Ik heb op mijn kamer geen aansluiting met een Ethernet-kabel dus ik ga voor de optie wireless.
    Nu zat ik op internet te kijken en ik kwam de wireless adapter van microsoft tegen, voor 40 euro. Dit vind ik vrij veel, mijn vraag daarom, is het ook mogelijk om andere (goedkopere) draadloze adapters te kopen die niet van microsoft zijn of werken die niet op een xbox?

    Zou dit graag willen weten!
     
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik zou het niet doen, omdat die oudere wireless adapters voor de X360 geen goed bereik hebben. Ik denk dat je daar spijt van gaat krijgen.
    Zelf zou ik eerder gaan voor een powerline adapter. Dan gaat het internet zeg maar via de stopcontacten, en dan kun je dichtbij je Xbox een powerline adapter in het stopcontact steken, en deze met een ethernetkabel verbinden met je Xbox. Dit heb ik zelf ook, en ben er zeer tevreden over, omdat je hiermee een stuk sneller internet hebt dan met wireless.

    Dat krijg je dit principe;
    1 stekker bij de het modem > verbinden modem-stekker met ethernet kabel
    1 stekker dichtbij je Xbox > verbinden stekker-xbox met ethernet kabel
    [​IMG]

    Heb zelf de Devolo DLAN 500 Wifi, dan krijg je dit setje:
    [​IMG]

    Je hebt dan met deze stekkers ook nog eens zeer goede WIFI connectiviteit in de ruimte waar je Xbox staat.

    Succes
     
  3. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Uit het stopcontact komt alleen spanning, en dat wordt in dit geval gebruikt om de versterker te voeden. Deze versterkers verbinden met elkaar door 1 specifieke frequentie te versterken, waardoor er zo min mogelijk ruis op deze band voorkomt. Maar om te zeggen dat het internet uit het stopcontact komt verkoopt natuurlijk wel lekker makkelijk.
     
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Jij bedoelt Wifirepeaters of Wifiextenders. Deze powerline adapters staan erom bekend dat ze eigenlijk de stroomdraden gebruiken als een soort ethernet kabel.
     
  5. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Alexknl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina