WMVHD afspeel probleem op xbox 360 met Macdrive

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door cino, 5 okt 2007.

1. Guardian_

Guardian_ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oké, het probleem is opgelost.
    De SPTD driver zorgde voor problemen, deze driver komt mee met programma's zoals alcohol 120% en daemon-tools. Je kan deze programma's deïnstalleren maar ik heb er voor gekozen om een nieuwe versie te installeren. Het is namelijk zo dat MacDisk wel goed werkt als er een SPTD driver hoger dan versie 1.35 is geïnstalleerd op de computer.

Dus voor mensen die nog problemen voorzien, zorg ervoor dat je SPTD driver geupdate is!

2. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    kan er iemand een tutorial maken (met plaatjes) wat je moet doen in macdrive? ik wil ook een externe HDD gebruiken om wmvhd te spelen (en streamen via netwerk zou misschien te langzaam zijn op een 100mbit netwerk)

3. alleycat

alleycat OnlyInItForTheMoney

Leuk Bevonden:
    0

100mb/s wired is ruim voldoende om te streamen!

Laatst bewerkt: 29 okt 2007
  4. mike0000

mike0000 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Externe Hardeschijf via de USB op de Xbox360.

Wat hebben we nodig:

- Allereerst natuurlijk een hardeschijf 80gb, 100gb, 500gb maakt niet uit.
    - Programma MacDrive
    - En je Xbox360

Nu kunnen we hier gelijk even kortsluiten dat als je dit gedaan heb wat ik straks ga uitleggen in vogelvlucht
    je er geen Saved games, Iso games kan opzetten en spelen, want dat gaat niet werken ( Nog niet iig )
    Dit is puur bedoeld dat jullie straks High Definition Films, Mp3's, foto's enz kunnen kijken direct vanaf je
    externe schijf die gekoppeld is aan je usb poort van je xbox360, zonder dus te hoeven streamen vanaf je
    pc met MediaCenter, Zune, Tversity of Mediaplayer. Je netwerk blijft hierdoor dus lekker belastbaar voor de
    de downloads, converten van video files of wat je allemaal wel niet wilt doen op je pc en bijft je beeld
    lekker strak zonder happeringen enz.

- Als eerste gaan we het programma MacDrive downloaden, dit hebben we nodig om van de externe schijf
    die waarschijnlijk NTFS of Fat32 is om te zetten naar een HFS+ schijf ( een Mac schijf dus )

Start het programma Macdrive op en ga naar Format or Repair Mac Disks ( zie afb. 1 )

- Dan komen we in het menu van de MacDrive Disk Manager en kunnen we kiezen uit 2 opties.
    In dit geval nemen wij de onderste optie : Modify Mac Volumes ( zie afb. 2 )

afb. 2

- Je krijgt dan een scherm met je schijven te zien en kies je de schijf die je wilt gaan klaarmaken
    voor je xbox360. Bij mij in dit geval nu de 500gb samsung schijf ( zie afb. 3 )

afb. 3

Klik je schijf aan, hij word dan blauw geselecteerd en klik op Initialize Disk. je krijgt nu gelijk weer
    een scherm met een uitroepteken, Niet schrikken gewoon op Initialize drukken. ( zie afb. 4 )

Je ziet nu dat er bij je schijf een appeltje staat, jawel hij is Mac ready en er kan een nieuwe volume
    aangemaakt worden ( zie afb. 5 )

afb. 5

Klik nu op New Volume, je kan nu je Mac volume gaan aanmaken. Geef het een naam ( bij mij Xbox 360 )
    Formaat : Mac OS Extended ( HFS+ ) en klik op OK. ( zie afb. 6 )

afb. 6

na een paar seconden is je schijf dan ook klaar en geformateerd naar het HFS+ formaat. ( zie afb. 7 )

afb. 7

Nu kan je op Close drukken en vervolgens op Finish. Je schijf kan nugevuld worden met mp3's, high definition films en foto's en kan je genieten, zonder te hoeven streamen.

Hang hem aan je xbox360, zet de schijf en je xbox aan. Ga naar het tabblad Media kies wat je wilt zien bijv. Video en je zal zien dat de optie
    Portable Device erbij staat en je deze kan selecteren.

Enjoy all,

edit: shit hij plaatst de afbeeldingen niet!!!

Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  5. ChilLo70

ChilLo70 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey .

Ik heb zeg maar alles gedaan maar als ik in macdrive op finish druk en vervolgens naar ''deze computer'' ga dan ziet hij me externe harde schijf niet meer ik heb nu dus wel een externe hardeschijf alleen kan ik er niks meer mee .. als ik dan weer in macdrive ga en de stappen herhaal dan staattie er weer wel tussen en daaronder staat unknown partition .. weten jullie wat ik moet doen of anders hoe ik m weer naar FAT32 kan formateren .. ??

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    je moet die schijf nu ook via macdrive weer benaderen ;)
    Windows herkent hem niet meer. Macdrive starten ==> explore mac discs

Ik kan een usb stick niet geformatteerd krijgen. Eentje van 256mb lukte gisteren wel, maar eentje van een 1gig niet (ongedefinieerde fout). Die van 256mb werd vervolgens weer niet herkend door de 360.

7. ChilLo70

ChilLo70 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja als ik daar op druk dan opent hij gewoon hetzelfde scherm als ik op deze computer druk en dan staat hij er niet bij , en als ik op explore druk dus ook niet echt vaag dit ..

Maarruh terug formateren is dat mogelijk .. ??

8. Towel

Towel Guest

Hij herkent mijn Macdrive wel gewoon hoor, kan gewoon met windows verkenner oid schijf benaderen en troep erop/eraf mieteren.

Streamen wired is voldoende je, als je geen media center gebruikt. Met mediacenter gaat de film nog haperen hier en daar. Tversity werkte veeel beter! Toch adviseer ik om een externe schijf aan te sluiten op de box, kan je pc tenminste uitstaan....

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    als ik hem HFS+ geformateerd heb kan hij dan in principe ook 1080p wmv bestanden aan?

10. Towel

Towel Guest

Tuurlijk, 1080P, 720P maakt nie uit, als het maar WMV is. Je moet dus niet Mkv'tjes proberen te draaien, da vind de xbox nie leuk. Voor 1080P films moet je Visualscumbagz checken...

11. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoe groot is het wmv bestand? want 4gb kan ik hier afspelen, 8gb file doet niets.
    dat kan een limiet of beperking zijn van de 360 dan, dat hij bestanden niet in leest.
    fat32 kan ook niet meer dan 4gb aan en dat is eigenlijk het fat systeem wat de 360 standaard ondersteunt.
    hfs kan grotere bestanden aan maar dan kan het nog zo zijn dat de 360 niet groter dan 4 gb in leest.?

dat is mijn conclusie.

12. Towel

Towel Guest

8gb werkt hier prima, lijkt me sterk als dat komt omdat k xbox heb van 1 jaar oud met die nieuwe chip?

13. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vaag zal wel brak bestand geweest zijn.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik heb een 16gb usb stick gekocht. 1mp3tje

als ik de stick op fat 32 formateer herkent de 360 hem, op hfs+ niet.....ook met filmpjes ed allemaal hetzelfde....shit.

edit: lees net ergens dat usb stickies perse op fat 32 moeten.....shit zeg...zonde van de 30,- :mad:

15. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Okayyj vraagje!

Ik heb een 500GB harde schijf, heb hem in NTFS geformatteerd toen k hem net had, zodat ik er grote bestanden op kon opslaan.
    Ik stream altijd mijn films naar mn Xbox, maar nu wil ik wel eens vanaf die externe HD ze gelijk afspelen.
    Oplossing is dan om hem te formatteren met Macdrive?

Maar er staan al een héleboel bestanden op, zijn die dan allemaal weg? Ik heb namelijk niet genoeg ruimte op mn gewone HD om ze daar te back-uppen..

16. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Wat je niet backupped is na een format weg, ja.

Deel Deze Pagina