1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wordpress Thema tweaken

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 19 jun 2008.

  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Hey,

    Sinds lange tijd maak ik gebruik van WordPress (gratis blogsofware). Nu heb ik eindelijk een thema gevonden wat mij zint. Het enige probleem is dat de categorieën, Blogroll en Tags in de footer staan en niet bijvoorbeeld rechts boven in de pagina.

    Nu is mijn vraag hoe ik dit aanpas. Hoe ik deze bovenstaande dingen op een andere plaats krijg. Is er hier iemand die weet hoe het moet en bereid is om mij te helpen? Mijn kennis van PHP is niet super goed maar ook niet super slecht. HTML en CSS heb ik wel redelijk tot goed onder de knie.

    Plaatje:
    [​IMG]

    Alvast enorm bedankt,

    WinterBase:b:
     
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Alles kan je aanpassen in de CSS van de template zelf (gewoon in de bron van je index kijken naar de class naam zoeken wat je aan wil passen, en dan opzoeken in de CSS, dan de padding daarvan aanpassen). Het fijnste vind ik wel altijd werken als de template een beetje overeenkomt met wat je in gedachte had, dat scheelt namelijk een hoop gedoe. :)

    http://themes.wordpress.net/page/1/ Hier staan vele mooie templates.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom heb je al die censuur in je post? Mogen we niet je boeiende leven lezen? :9 Binnen 1minuut weet ik dat dit je blogentry is die in je screenshot staat ;):+
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2008
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Bedankt Excess.

    Jouw site; SilverAqua heeft ook een mooi thema. Alleen wanneer ik dat thema installeer ziet het er heel anders uit. Heb je de PHP bestanden aangepast of kan je dat echt allemaal veranderen in het CSS bestand?

    Aangezien het nog niet naar mijn zin is dacht ik, laat ik de naam WinterBase360.nl verbergen door het wit te maken. Maar helaas.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kick O-) ik ben overgestapt op wordpress www.fardo.nl welke plugins zijn handig om te installeren? De site is nog niet gereed ;) maar goed.
     

Deel Deze Pagina