Ik vind niet hij gelijk heeft, het hele punt van MMORPGs is dat jij zoveel kan spelen als jij zelf wil, en het gaat om het upgraden van gear.
Dus hoe meer tijd je in het spel steekt hoe sneller je gear upgrade. Dit is altijd zo geweest met MMORPGs en zal altijd zo blijven.
En ik vind ook dat mensen niet zo op elkaar moeten letten, so what als iemand zijn hele leven WOW wil spelen? het is toch zijn leven als hij daar plezier in beleeft waarom zou dat niet mogen? Alhoewel 100 uur wel erg overdreven is.
De een verdoet zijn vrije tijd met het verzamelen van postzegels, de ander doet het door middel van games. Wie ben jij om voor hun te bepalen wat ze in hun vrije tijd doen?
En de een heeft nou eenmaal meer vrije tijd dan de ander.
Ikzelf raid ook niet, maar ik zit er totaal niet mee. Het is mijn eigen keuze, en als mensen wel willen raiden zal ik ze niet tegenhouden. En het zou gewoon niet eerlijk zijn dat iemand die 2 uur per week speelt dezelfde gear in hetzelfde tempo kan behalen.
Edit: En nog iets, als gear te makkelijk wordt gemaakt gaat de lol er ook vanaf. Neem nou Netherdrakes, die waren eerst bedoeld exclusief voor mensen met hoge arena rating. Maar nu zijn ze voor iedereen toegankelijk gemaakt, en nu zie je ze overal. Als je er nu een ziet kijk ik er niet eens meer van op. En zo is het met heel veel dingen, alles is te makkelijk en zoveel mensen hebben het dat de exclusiviteit erafgaat waardoor het ook minder leuk wordt.
Laatst bewerkt: 11 jun 2007