Renew is voor Holy. Maar Haste is gewoon een allround goede stat, ook voor Disc. Ik weet niet of er spells in Disc zijn die scalen tot een bepaald punt met haste, daarvoor gebruik ik die spec te zelden. Daarentegen vond ik het wel heerlijk aan Disc dat je zo gemakkelijk iemands leven kan redden door snel een shield te plaatsen op iemand die dreigt dood te gaan. In dat opzicht zijn je heals/shields er wel op dat moment dat het echt nodig is. Voor de rest kan je Druids hebben die met een beetje Wild Growth spam iedereens HP omhooghalen.
En gebruik je geen Penance dan? Die zou ik zo ongeveer gebruiken zodra hij off cooldown is en je een Borrowed Time hebt.
En naast het reforgen zou ik ook twee raiding professions nemen. Professions geven je een bonus in +intellect of bij sommige professions iets speciaals dus dat is enorm handig voor raiden. Je komt dan ook geen fatsoenlijke raiding guild in zonder twee raiding professions te hebben. Raiding professions zijn Alchemy, Enchanting, Jewelcrafting, Tailoring, Leatherworking, Blacksmithing en Inscription.
Daarnaast kloppen je talents ook voor geen meter. Focused Will speccen voor PvE? Dat is duidelijk een PvP talent. Inner Sanctum is ook vrij nutteloos, die points kan je beter stoppen in andere talents. Stop dan een extra point in Mental Agility. Daar heb je tenminste echt wat aan. Strength of Soul ben ik zelf niet zo'n fan van, maar dat is meer een voorkeurskwestie. Indien je AA/A (Archangel / Atonement) wil speccen wat ik zelf doe dan zou je die twee points moeten droppen zodat je genoeg points hebt daarvoor. Bij AA/A ga je soms in je cooldown smites/holy fire op cooldown casten op de boss totdat je 5 stacks van je Evangelism hebt. Dan gebruik je Archangel waarvan je mana terugkrijgt, plus dat alle damage die je doet op de boss via Atonement ook gehealed wordt op je raid. Zo kun je in phases met lage tot gemiddelde damage healen zonder mana te verliezen. Dat vergt wel wat oefening en meer inzet van jou zelf als healer. Stop de talent points die je over hebt na het verwijderen van je nutteloze talents eerst in Mental Agility, daarna in of Shadow Talents (Veiled Shadows/Darkness) of anders AA/A. Mocht je onverhoopt AA/A speccen dan moet je de Glyph of Divine Accuracy hebben: Dat is een Major Glyph waardoor je holy spells allemaal raken.
Als laatste je Glyphs. Glyph of Flash Heal vind ik zelf niet echt een goede keus, maar dat is een beetje een voorkeurskwestie denk ik. Ik pak zelf voor mijn Disc spec de Glyph of Prayer of Healing voor een extra 20% op mijn PoH. Dat is in raid damage heavy phases echt enorm goed.
Daarnaast nog iets over je gemming. Nooit pure secondary stats gemmen. Ik zie dat je +40 Mastery Gems gebruikt. Maak daar orange gems van met +20 intellect +20 mastery. Het telt nog steeds voor je meta maar Intellect is gewoon veel beter dan welke secondary stat dan ook. En gem geen prismatic gem met +10 all stats. Het is een WotLK gem die nu niet meer goed is. Gooi daar gewoon +40 intellect in. Je krijgt van die +10 stats namelijk maar effectief 10 intellect 10 spirit (waarbij spirit ook nog eens inferieur is aan intellect) terwijl je dus meer dan het dubbele in potentieel daarvan kan hebben. Stamina tel ik niet mee.
Ik zou trouwens eerst voor een nieuwe tier piece gaan sparen ipv iets anders met je Valor Points want de 2 set is erg goed voor je regen. De 4-set is ook leuk maar daar kom je voorlopig nog niet aan denk ik.
Laatst bewerkt: 20 okt 2011