1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] World of Warcraft [Deel 16]

Discussie in 'Games' gestart door Angelus, 14 jan 2011.

1. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Je pakt wel echt continu de makkelijke stukjes in de post ipv te reageren op de gehele context, niet?

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Onzin, maar je zult toch wel begrijpen dat het op een gegeven moment moet ophouden. ;)

3. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Een forum is er om te discussieren. Een discussie werkt niet erg goed zonder dat er mensen met verschillende opvattingen zijn. Een discussie over of Cataclysm nou wel of niet halfbakken is lijkt me meer dan relevant in een topic dat gaat over World of Warcraft. Dan moet je natuurlijk wel met argumenten komen, en argumenten pareren of overklassen als je je eigen standpunt overeind wil houden. Daarbij heb ik dus het idee dat je discussie uit de weg gaat terwijl dat juist het hele idee is hier.

Ik zelf vind het in Cataclysm allemaal net wat minder dan in WotLK. Dat heeft meer te maken met de raid design dan met de quests. Leuk dat ze in Mount Hyjal quest chains hebben die lore-wise leiden naar de encounters in de raids, en ook erg leuk al die cinematics, maar zodra ik dan bij de raids kom is het een beetje een anticlimax. Er zou in mijn optiek juist veel storytelling en kwaliteit in de raids moeten zitten aangezien dat toch de content is die je gaat herhalen, in plaats van quests die je over het algemeen maar een keer doet. De 4.1 content patch raids vond ik maar ongeinspireerde bagger, vooral Blackwing Descent en Bastion of Twilight vond ik gewoon dramatisch qua design, en wat betreft storytelling was er al helemaal niks te beleven. Ze hadden daar net zo goed die bosses in een lege witte kamer kunnen zetten..

Sommige boss mechanics waren wel interessant, vooral in Blackwing Descent (Atramedes, Chimaeron) maar de meesten waren gewoon een variatie op een bestaand concept. Taunt switch dit, interrupt dat, stack nu, spread dan .. enzovoort. Niet echt boeiend. Throne of the Four Winds vond ik dan wel weer een leuk gedesignde raid instance. Jammer dat het alleen een beetje uit de lucht kwam vallen want veel loreopbouw naar Al'Akir is er niet echt.

4.2 was in vele opzichten wel een verbetering voor mij behalve dan in de moeilijkheidsgraad. Er was veel meer storytelling aanwezig in de raid instance, en er was mijns inziens ook meer diversiteit in de character models en omgeving. Erg leuk al die Molten Front quests ten behoeve van de storyline. Maar jammer van de bosses dan. Ja, Alysrazor was leuk, en Rhyolith was ook een grappig concept, maar we zitten toch te dps racen en cooldown timen wat toch wel erg bekend voorkomt uit eerdere patches en expansions. Zeker Ragnaros is echt een totale anticlimax wat betreft de bosses met zijn ongeinspireerde 'don't stand in the fire' tactics.

Niet dat het in WotLK heel veel beter was hoor. Naxxramas was ook aardig klote, maar daarentegen stonden ook weer leuke, enigszins intuitieve raids met storytelling wat ik een beetje mis in Cataclysm. Hierbij denkend aan Malygos met zijn hover discs en drake combat, of Ulduar met zijn enorme hoeveelheid aan unieke encounters als Thorim, Mimiron, Flame Leviathan, Algalon en natuurlijk het kopstuk der tactics Yogg-Saron. Ook vooral leuk aan deze raid instance vond ik dat er vaak verschillende gradaties waren in de gevechten wat betreft moeilijkheidsgraad, in plaats van enkel normal en heroic. Bijvoorbeeld: Voor elke tower die je up laat bij Flame Leviathan krijg je extra rewards. Dat geeft guilds die in het spectrum tussen Normal en Heroic (Zeg maar 4 towers up) zitten de mogelijkheid om steeds hun grenzen te verleggen. Nu zie je toch vaak dat guilds stranden na de content op normal te hebben gecleared (zie 4.1) tenzij ze met de nerfbat gaan zwaaien (zie 4.2)

Helaas heb ik nooit de gloriedagen der raiding meegemaakt in Vanilla en TBC, maar zeker als ik kijk naar TBC en de daarbij horende raids dan kan ik niets anders zeggen dan dat WoW ingeleverd heeft op de verhaallijn binnen instances. Waar dat voor plaats heeft gemaakt zou ik niet meteen kunnen zeggen. Misschien extra quests en dungeons, en gimmicks als achievements.

Eigenlijk zou je blij moeten zijn met WotLK/Cata Yellow, want de content die je doet was vroeger een stuk minder prevalent dan nu.

Laatst bewerkt: 6 nov 2011
  4. Seh

Seh Guest

Als iemand (meer/evenveel) plezier haalt uit het bekijken van NPC's in WoW als de meeste mensen uit raids/pvp dan is het doel toch bereikt? The fuck maakt het nou uit dat iemand het niet leuk vind om te raiden, maar het wel leuk vind om mounts e.d te verzamelen?

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    +1

Woensdag als ik patch 4.3 verwacht meteen even die charger incasseren. :9

6. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Ja, dat is het punt ook helemaal niet. Punt is dat Yellow klaagt over gebrek aan content terwijl er in zijn straatje steeds grotere hoeveelheden content worden gemaakt. Dan zie ik niet in waar je over klaagt. Rest van dat stukje is gewoon mijn persoonlijke mening.

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    En ik moet idd beter mijn mond leren houden. :cool:

8. Muamba123

Muamba123 FC TWENTE

Leuk Bevonden:
    7
    Is het al bekend wanneer die patch komt?

9. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Nee.

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik heb al wel een hoop gedownload. Er stond bij de download informatie, dus niet patch informatie, dat het om 4.3 ging. Wanneer die komt weet ik niet, maar misschien heb ik hem wel eerder omdat ik die annual pass heb gekocht. Het kan voor mij dus zijn dat ik hem deze woensdag al krijg, wat volgens mij een patch dag is, en jullie een week later. Dan zou het kunnen zijn, kan dat dus niet bevestigen, dat jullie hem zaterdag a.s. kunnen downloaden en de woensdag er op kunnen spelen. Ik weet alleen niet 100% zeker of dit met de annual pass te maken heeft, maar mij zou het wel logisch lijken.

11. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Lees nou eens verdomme de informatie voordat je een halfbakken antwoord geeft!

1 ) Patches zijn regio gebonden, iedereen in de EU krijgt hem op dezelfde datum. Wij op woensdag, VS op dinsdag.

2 ) Annual pass geeft je toegang tot diablo 3, beta access van Pandaria en die lelijke mount. Niks meer dan dit!

3 ) Yellow, voordat je op de reply knop drukt, lees je facts even na a.u.b. ;)

12. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    |:-

Je snapt toch dat een patch 'alles' veranderd, waaronder class changes etc. Dan weet je toch dat het niet mogelijk is dat sommige mensen de patch eerder 'krijgen' dan anders?

Laatst bewerkt: 6 nov 2011
  13. REIKU

REIKU Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Patch 4.3 now available on the Background Downloader
    In an effort to save my PM box from imploding, I had to do a breaking news to tell everyone that the Patch 4.3.0 is now available on the background downloader for both EU and US players.

It doesn't actually mean much, it just means that we reached the point where Blizzard is comfortable enough to release most of the static assets to the live client while they finish polishing the PTR one. There was no release candidate build on the test realms and I don't really see the patch happening right now, you can all calm down.

-mmo-champion-

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb 4.4 ook al gekregen trouwens!

15. Muamba123

Muamba123 FC TWENTE

Leuk Bevonden:
    7
    Dus als ik het goed begrijp is het nog niet bekend wanneer de patch komt, maar worden er al wel voorbereidingen getroffen.

16. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Tuurlijk. Het overgrote deel van de changes is al af, enkel de balans/nummertjes niet.

Er is nog geen Release Candidate op PTR, wat erop wijst dat het nog minstens een maand duurt voordat we hem live zien.

17. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Pff het lijkt wel loot day vandaag. 6 Eternal Embers, 391 shoulders, 391 staff, 391 legs voor mijn offspec. En ook nog een Flametalon voor de Guild Leader.

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Leuk. Er zijn/komen nu kennelijk ook guild changes op de Battle site. Ik zit er alleen niet zo op te wachten, behalve misschien de naam van de guild en de tabard. Ik hoop alleen dat ze niet gaan nadenken over een faction change, want ik blijf tot het einde van de game trouw aan de Alliance. :cool:

Misschien is het wel handig als je net een guild hebt opgericht of overgenomen van iemand anders.

19. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je nou precies? Ik weet wel dat ze met een update komen dat je de gehele guild kan transferen naar een andere server ;)

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat bedoelde ik ook ja. ;)

Ik nam daarom ook aan dat de andere soorten changes ook mogelijk gemaakt zouden worden.

Het maakt mij ook verder niet uit hoor Maikel, de guild is nog helemaal niks van plan.

Het gaat mij er alleen om dat ik mijn rep niet wil verliezen omdat ik op moment 4400 richting exalted ben. Mount en dergelijke. :+

Deel Deze Pagina