Het is daarnaast ook heel makkelijk om van Disc naar Holy te speccen en andersom, mocht je het toch in een later stadium anders willen doen. Als je gewoon goed healt, en weinig overhealt, heb je weinig spirit nodig. Ik hoop bijvoorbeeld in Heroic Modes rond met pakweg 3.3 K spirit, terwijl de meeste healers (Holy Priests, in ieder geval) Spirit Stacken als een malle en over de 4K heenzitten. Als je veel intellect gemt en weinig secondary stats (Vooral haste/mastery voor holy en mastery/crit voor Disc) reforged kun je eigenlijk met dezelfde gear uit de voeten. Sowieso zal je veel moeten reforgen want er zijn maar weinig Spirit cloth items in DS die niet onderdoen voor een variant zonder Spirit.
Echter is Holy by far superieur in de meeste 25 man setups imo, en het voordeel van Holy is dat je er meer dan een van in de raid group hebt zitten (Disc priests werken elkaar namelijk tegen door de gezamelijke Weakened Soul debuff)
Zelf denk ik echter dat de meest gevraagde spec voor een Priest toch de Shadowpriest is, afgaand op de recruitment pages op WoWProgress in ieder geval. Dat is meestal zo bij de wat grotere, gevestigde guilds. De wat kleinere guilds hebben vaak toch het meeste healers nodig, zo leert mijn ervaring.
Laatst bewerkt: 13 dec 2011