1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

wtf, strafpunten?!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Dioga, 8 okt 2006.

  1. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben altijd al een van de snelste, wist wel dat er een punten systeem was ingevoerd, maar:

    Offtopic - 1 strafpunt
    Te vroeg kicken van een thread - 1 strafpunt
    Foutief taalgebruik - 2 strafpunten
    Orde verstorend gedrag - 2 strafpunten
    Fanboyism - 3 strafpunten

    Komop zeg, mogen we helemaal niks meer buiten topic gerelateerde onderwerpen zeggen? Want dan krijg je een strafpunt! OH NOES!!112
    WOEPS ik kick een uur te vroeg. Hupsakee, weer een puntje er bij!
    Foutiev talgebriuk, nU heb ik dus 2 strafpunten?
    Orde verstorend gedrag? wat wordt daar onder verstaan?
    En Fanboyism.. hoe kan je zonder dat dan in vredesnaam een leuke discussie houden? :confused:
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nee, inderdaad. Alles is nu verboden.

    Mijn god, kom op zeg. Jullie zullen toch zelf ook wel snappen dat deze 'nieuwe' regels soepel zullen worden toegepast?

    Kreeg je in het verleden direct een OW voor 1 offtopic post? Nee toch?
     
  3. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Na het lezen van het sanctie beleid vroeg ik me dat ineens af. Gewoon, omdat ik dacht dat daarin staat dat alles bestraft wordt met een strafpunt. Ik bedoel, het staat er echt! Dat jullie het niet hanteren is een tweede. Dat jij het niet fijn vindt werken, een derde. Maar als jullie een soepel beleid hebben maak het dan ook duidelijk.
    Nou hoor ik jullie mooi zeggen dat er niks veranderd is, maar dat is er dus wel. Er is een sanctie beleid gekomen. Wat er al twee maanden is, maar sinds gister zijn de punten pas bekend gemaakt. Anyway, er is dus wel degelijk iets veranderd.
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik denk dat wij als members niet al te veel moeten overdrijven. Het "systeem" zal straks uitwijzen dat het kinderziektes zal bevatten. Geeft niet, dat is vaak met nieuwe dingen. Ik kan me niet voorstellen dat het er allemaal zo oneerlijk aan toe zal gaan.

    Ik ga ook weleens offtopic (niet nu opeens op gaan letten jullie van XBW :D ) maar meestal doe ik netjes mee met de discussie. Ik heb daar nog nooit wat over gehoord (waarschuwing of OW) en ik verwacht ook niet dat wanneer ik gewoon zo blijf posten zoals ik dat altijd heb gedaan dat het met het nieuwe systeem opeens wel zo zal worden.

    Wil niet zeggen dat ik het allemaal logisch vind want als ik het letterlijk zou moeten nemen had ik voor offtopic gaan in 2 maanden al 80 strafpunten moeten hebben (nee, ik hoef ook niet achteraf toch nog die punten). Je zou je dus kunnen afvragen of er nu daadwerkelijk iets is veranderd.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2006
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    In het 'oude' beleid stond hetzelfde. Toch waren wij heel soepel. (Vind ik.)
    Nooit iemand over gehoord, tenzij die persoon net een OW had gehad, uiteraard.

    Oh, ik zal niet uit de weg gaan dat er veranderingen zijn. Die zijn er zeker wel.
    Maar, ik betwijfel ten zeerste of er nu wel zo veel strenger opgetreden gaat worden.

    Maargoed, tijd zal het leren.
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    hoho, Darkwing is geen mod meer, dus voor het SM forum verwijs ik naar www.luuk-online.nl
     
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    lol.. het was grapig gezegd, maar ik meen het ook wel weer..
    een streng maar wel consequent beleid is wel fijn. dan weet je wat wel en niet mag en waar je aan toe bent. Maar das ook maar net wat je ambitie is.
    ik zou er geen problemen mee hebben als er streng werd opgetreden tegen bepaalde dingen. van een onrechtlijnig beleid krijg je anders toch alleen discussie en ruzie en gespam. Zie je nu ook.. ik bedoel als een aantal het idee heeft dat er de ene keer zo word opgetreden en de andere keer op een andere manier.. onstaat er meteen chaos. Als je weet dit mag en dit niet.. heb je dat probleem niet. of je moet het gewoon heel los laten.
     
  8. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Klopt. En dat probeer ik nou de hele tijd al duidelijk te maken; Na het lezen van het sanctie beleid leek het erop alsof jullie dus elk genoemde overtreding zouden aanpakken. Dus ok, het beleid is nog steeds net zo soepel, dat heb ik nu wel door. Feit blijft dat het sanctie beleid-topic onduidelijkheid bij sommige schept en mocht je het verkeerd opvatten dan moet je dus deze thread erbij lezen om te weten dat de mods nog steeds soepel moderaten.

    Wel veranderingen? In het systeem bedoel je? Ja, tuurlijk. Dat is alleen maar goed. Nee, ik bedoelde dus veranderingen in het beleid, waar jullie zeggen dat er niks veranderd is en er nog steeds soepel gemoderate wordt.
    En het 'oude' beleid was ook bagger man, dat is al jaren zo. Lijkt streng, is niet zo. Maar ik heb het amper ooit gelezen. Iig, met die nieuwe sanctie beleid lijkt het (let op, "lijkt", als in: Niet echt) in de strengere richting te gaan.
    Maar ik kap er mee. Ik begin in herhaling te vallen en dat wordt saai.
    Hoop wel dat de manier waarop het beleid gepresenteerd wordt aangepast wordt. Imo kan dat alleen maar in stap in de goede richting zijn. - Ah, ik zowaar als ik hier zit een suggestie gedaan. Yay! Succes ermee!


    edit:
    Hahaha, check mij vermarrokaanst praten dan.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2006
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dus, conclusie, de thread waar het eigenlijk om draait, is uitermate slecht geformuleerd en is te onduidelijk.:)
     
  10. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    :thumbs:
    Ik ben echt slecht in dingen makelijk te verwoorden. Maar dat somt het prima op!
     
  11. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    wtf boeit het eigenlijk..
     
  12. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Niks. Uiteindelijk gaan we toch allemaal dood. :{
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Terecht, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan ;)

    Ik ben blij dat iedereen eruit is:

    Ja, er is iets veranderd en nee, je merkt er niets van *)

    En niet zo depri doen man, ik word daar altijd een beetje emotioneel van schat.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2006
  14. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    R. v.d. Akker begon, honneponnetje.
     
  15. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit snap ik dus ook niet. 3 punten voor fanboyisme?

    Damn we zitten hier op een XBOXforum, hoe kunnen er dan geen fanboys zijn...? :confused:

    Ik denk zelfs dat deze site onstaan is door fanboys, zonder fanboys zou dit forum nooit hebben bestaan... En daar wil men 3 strafpunten voor geven?
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat geldt voornamelijk voor mensen die expres ruzie lopen uitlokken in PS3 threads of het Consolewar topic, dat komt wel vaker voor.

    /Mod "die lopen uitlokken"? Dat is foutief taalgebruik, ok, dat is dan strafpunten +3 - the matrix
     
  17. basovich

    basovich Guest

    krijg je ook strafpunten voor verkeerde startposts?

    dan heb ik hier een threadje voor de mods, van een mod:eek:.
     
  18. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Kort maar krachtig? Dit is gewoon mierenne*ken wat je dan doet.
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dit zijn allemaal ''overtredingen'' waar na meerdere keren punten worden gegeven. Voor zaken zoals offtopic, te vroeg kicken en foutief taalgebruik worden eerst meerdere waarschuwingen gegeven (via mod-edits, posts of via pm). Blijven mensen hier echter na deze meerdere waarschuwingen gewoon mee doorgaan, dan komen er pas strafpunten.

    Bij orde verstorend gedrag en fanboyism worden er ook altijd waarschuwingen uitgedeeld voordat er strafpunten worden gegeven.
    Onder fanboyism verstaan wij zaken zoals PS3 zuigt, X360 is een **ding en mensen die op een vijandige, aanvallende of onbeleefde manier een discussie proberen aan te gaan in de console war threads.

    Ik denk dat het even goed duidelijk moet zijn, dat je nooit meteen strafpunten krijgt zodra je een van de overtredingen begaat (of het moet echt heel erg ernstig zijn, iemand bijvoorbeeld helemaal kapot schelden).
    Er word altijd gewaarschuwd (zelfs meerdere malen) voordat strafpunten worden gegeven.
     
  20. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    en in welk geval is er spraken van ernstig foutief taalgebruik ? Als in breezar?
     

Deel Deze Pagina