1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

X1: online gaming

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door MIK3 X360, 4 aug 2015.

  1. MIK3 X360

    MIK3 X360 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Een maand of 8/9 geleden besloot ik om een Xbox One van iemand over te kopen.

    Als een echte Fifa-gamer, had ik wel behoefte om het spel met de next-gen graphics te spelen.

    Lekker potjes online spelen en ranken naar Divisie 1. Het klinkt zo mooi, maar alles dat in 1x werkt.. dat kan natuurlijk niet in deze wereld!



    Toen ik mijn Xbox One binnen had, dacht ik nog mooi netwerkje aansluiten enzovoort. Het ging allemaal van een leien dakkie.

    Vervolgens startte ik Fifa 15 op (kocht ik bij mijn X1) en wilde ik online spelen 'u moet toegang hebben tot Xbox Live en de EA-servers'.

    Nja, dacht ik: ken beuren, EA is wel vaker aan het kloten met hun servers.



    2 dagen later weer proberen zelfde resultaat, irritatie kwam enigzins bovendrijven.

    Als initiatiefnemer zocht ik op internet naar een oplossing, voor een 'leek' als mij op dit gebied al best een opgave om alle 'termen' te begrijpen.

    Vervolgens ging ik meer online spelen op me Xbox 360, dit verliep vlekkeloos.



    Na een tijdje kregen we een nieuwe router in huis een FritzBox 7490. De installeer van XS4ALL kon me ook niet verder helpen..

    Ik dacht YES, eindelijk kan ik online met X1 waar ik €350,- voor had neergeteld.

    Helaas, helaas dit mocht natuurlijk niet zo zijn!



    Vervolgens zo eigenwijs als ik ben, ga ik proberen om er toch nog zelf tijd in te steken (zo ongeveer 15 uur tijd in zitten op dat moment).

    Na verloop van tijd ben ik FritzBox zelf gaan benaderen via social media voor een telefoonnummer.

    Dit werd mij gegeven en ze zouden het wel even oplossen.

    Na zo'n 5 uur aan de telefoon (totaal 20 uur) had ik er weinig vertrouwen meer in.

    Ik kreeg adviezen als stekkertje hier er 30 seconde uit en de volgende keer weer voor 2 minuten.



    Vandaag kon ik na een aantal drukke sciptieweken contact opnemen met XS4ALL.

    Dit gaf me toch wel het nodige vertrouwen, zij waren immers de provider.

    Een vriendelijke knul (zelf ook een X1) hielp me verder.

    Na 3 uurtjes (totaal 23 uur) gaf ik het op.

    Het is mij gewoon niet gegund om online te kunnen gamen op mijn Xbox One.



    Mijn vraag:

    Heeft er hier nog iemand een idee hoe ik wel online kan gamen via mijn Xbox One?
     
  2. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Gezien de oorverdovende stilte... :+

    Daar je al routers en helpdesks versleten hebt zou ik zeggen nee.
    Enige wat mij dan bevreemd is dat je wel een Xbox 360 online aan de praat hebt blijkbaar.

    Je Xbox One bekabeld direct op je modem/router aansluiten en testen?
    Niet op beide Xbox 360 en Xbox One tegelijk met hetzelfde account ingelogd staan?
     

Deel Deze Pagina