1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Mischien moet je de Xbox Live poorten voor je PC openzetten, aangezien je daar eigenlijk mee verbind.

    Ik heb zelf ook die Experia Box, en het is idd een ramp.
     
  2. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Ik weet eerlijk gezegd niet in hoevere Xs4all (waar ik i-net vanaf neem) omgaat met xbox live.
    Wat ik wel weet is dat het een aardige truc is om live werkend te krijgen.
    Zo staat alles bij mij:

    Informatie
    Productnaam: SpeedTouch 780
    Serienummer: CP0649KTN3M
    Softwareversie: 6.1.7.2

    Configuratie
    Servicenaam : KPN draadloos modem, ST780 (gewijzigd door gebruiker)
    Tijd sinds inschakeling: 0 dagen, 2:52:34

    UPnP staat bij mij aan,en bij de poorten heb ik de xbox handmatig toegevoegd.
    Vooralsnog werkt het goed,alleen moet ik nog steeds geen 2 xboxen aandoen op live andere werkt de een open en de andere stricted :confused:

    Groetjes
     
  3. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Als je UPnP aanzet moet je natuurlijk niet ook nog zelf handmatig poorten gaan instellen. Dan is het nut van UPnP ook weg.
     
  4. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn Experia box van KPN had ik ook UPnP aangezet, ik moest ook mijn poorten alsnog handmatig openen omdat het anders niet werkte. Mischien is dat hier ook het geval?
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja maar zoals Slurpgeit reeds zei is dat nu net het opzet van upnp dat je ze niet meer handmatig moet openen maar dat devices zelf aangeven welke poorten ze nodig hebben. Het kan echter wel, waarschijnlijk in de meeste gevallen, zijn dat je je router moet herstarten.

    Misschien deed je dit ook als je handmatig poorten opent en lijkt het daardoor alsof het vereist is.. In elk geval met een upnp optie op je router zou je geen poorten meer handmatig hoeven te openen.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2009
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het is of of .. je moet na het aanzetten van upnp ook even wachten. Het duurt even voor de router de juiste poorten openzet
     
  7. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn router had ik ook herstart. :9
    Ik weet dat Upnp er voor moet zorgen dat ik geen poorten open hoef te zetten, maar als het niet werkt... ;)
     
  8. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Je hebt niet toevallig je Xbox een statisch IP gegeven? Bij mijn router werkt UPnP alleen met dynamische adressen.
     
  9. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dat zal het wel eens kunnen zijn.
    Maar ik probeer het liever niet uit, zul je weer zien dat mijn Experia Box gaar gaat doen en dan mag ik weer alles reseten en opnieuw instellen :+
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Experia doet altijd gaar :+

    De Speedtouch 780i werkt perfect met een dymanische ip-adress en de UPnP aan.
     
  11. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    Even een snelle vraag over Live verbinding en full-arcade games.

    Ik heb een elite gekocht en heb daarom mijn 2e xbox op de slaapkamer gezet om daar makkelijk wat arcade games te kunnen spelen.

    maar op de slaapkamer heb ik geen mogelijkheid om de box op live aan te sluiten. Heb daar ook geen behoefte aan, want online gamen doe ik wel op de elite.

    Probleem blijkt nu alleen dat het merendeel van mijn arcade games alleen als trial gespeeld kunnen worden als ik niet ingelogd ben.
    Is daar omheen te komen, of moet je echt verplicht met live verbonden zijn om full-arcade games te spelen?

    Beetje gaar, want ik heb geen zin om 70 euro aan zo'n wireless adapter uit te geven.

    sommige games doen het namelijk weer wel gewoon (bijv Duke3d, maar worms 2 dan weer niet)

    hopelijk weet iemand meer.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je moet op je 2 xbox verplicht aanglogd zijn op de 360 of je moet daar de games op kopen. Duke 3d heb je waarschijnlijk op die xbox gekocht
     
  13. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    bedankt voor je antwoord. Het zou inderdaad heel goed kunnen dat ik de games het wel doen op die xbox gekocht heb ja.

    maar goed, het gaat dus in ieder geval wel werken als ik op de 2e box me aanmeld op Live? (lees een dure adapter koop)

    want ik lees ook veel gedoe over license transfers, maar ik dacht altijd dat je aankopen geregistreerd staan op je gamertag. Juist zodat je ook op andere consoles kunt spelen, zolang je je profiel maar meeneemt op een memorycard.
     
  14. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Je aankoop staat gekoppeld aan zowel je Gamertag als je Console-ID. Als er één van de twee niet klopt, moet je aangemeld zijn op live om de content alsnog te gebruiken.
     
  15. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    OK, bedankt voor de uitleg. het is me helemaal duidelijk.

    Op zich begrijp ik de beveiliging wel, maar het is wel een beetje raar dat de aankoop van een 2e (offline) console in één huishouden dus niet wordt gewaardeerd door MS.

    Want nu moet ik dus de 2e doos op live gaan aansluiten ($), of alle aankopen op de 2e xbox doen (en verslepen naar mijn router voor iedere aankoop lijkt me niet zo'n heel goed idee)

    Waarom zou alleen alles op de gamertag zetten niet veilig genoeg zijn?
    Goed ik zou met een memory unit naar een vriend kunnen gaan en daar de arcade games opnieuw downloaden voor hem. Maar de achievements kun je dan niet halen en dat is voor de achievo whores die ik ken voldoende om dan maar niet te spelen.

    Goed, tijd om te stoppen met mijn rant, nogmaals bedankt voor de uitleg.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Daar ben ik het niet mee eens. Dat wordt wel gewaardeerd. Je xbox moet alleen wel on-line aangesloten zijn

    dan kunnen familie leden op jouw xbox de game niet spelen... nu kunnen ze op de originele xbox ook de content spelen

    geen probleem


    Vroeger was de content console gebonden en moest je deze nog een keer kopen
     
  17. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    nou, ik heb zo'n wireless adapter gekocht en het werkt nu allemaal prima.
    Blijft een beetje krom dat ik bijna 80 euro heb betaald om mijn vrouw pacman te laten spelen, maar zelf worms spelen vanuit bed is dan wel weer de moeite waard.:thumbs:
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Altijd lekker als je console ter reparatie weg geweest is. Kun je alleen nog maar de games spelen als je online bent...
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je moet de license migratie tool even gebruik (1x per jaar) dan kan je de games weer off-line gebruiken op de gerepareerde xbox:

    http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/licensemigration/
     
  20. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Als je je xbox terug krijgt zit er ook een brief bij (tenminste bij mij) dat alle licenties door het service center over zijn gezet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina