1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crazydealer

    crazydealer Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Al geprobeerd, hij blijft dan gewoon strict aan geven. Ik moet trouwens de poorten 87-89 UDP openen want 88 wordt blijkbaar gebruik voor de router ofzo. Dat was eerst niet zo.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2009
  2. basler360

    basler360 Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Xbox Live disconnect heel vaak
    Welke provider?: upc
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel > fiber power 120
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: down: 120.01Mbps en up: 9.33 Mbps

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Cisco EPC3000
    Modem type?:???
    USB/ Ethernet?:ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

    Router

    Welk merk router heb je?: NVT
    Welk router type?: NVT
    Welke firmware?: NVT
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Xbox Live disconnected
    Wat heb je geprobeerd?: router ertussen, rechtstreeks via de modem
    Waar stopt de test?: ik kan verbinding met xbox live maken, maar zodra ik game wordt de verbinding verbroken of ik kan nergens meer joinen, party en/of game.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): hebben geen suggesties

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: niets
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2009
  3. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Beste Xbw'ers,

    Heel vervelend, ik kan mijn beste maat die sinds kort weer live heeft niet direct joinen of horen (wel als een vriende de party heeft).

    Het vreemde is dat xbox live bij ons allenbij geen foutmelding geeft, bijvoorbeeld NAT moderate of strict.

    Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of moet ik eerst alle gegevens achterhalen?

    Alvast ontzettend bedankt :)

    Ik ga alvast mijn poorten openzetten voor de zekerheid, ik moet er alleen even achter komen hoe ik mijn 360 een statisch ip adres geef.

    Edit:

    Wij zijn alweer een stukje verder. We weten zeker dat het aan die maat van me ligt. Hij heeft een Experia Box met een Thomson TG 787.

    We hebben de Xbox360 een statisch adres gegeven en alle benodigde poorten opengezet. Zijn NAT staar echter nog steeds op strict.
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2009
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dus je verbinding met xbox live 'werkt' volgens de connectie test, maar zodra je speelt verbreekt de verbinding telkens? Je hebt dit probleem niet als je bv. een internetverbinding op je pc via de modem rechtstreeks tot stand brengt? Het zou tijdelijk je provider kunnen zijn, of met ICMP.

    Is je vriend zijn probleem al opgelost ondertussen? Heeft zijn router geen UPnP, indien zo eerst dit aanzetten, alle manueel geforwarde poorten deaciveren en router herstarten.
    Mocht dit niet werken/mogelijk zijn zou hij best zijn volledige opstelling + info posten (zie startpost) want zo is het een beetje gokken naar wat de boosdoener kan zijn.
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2009
  5. crazydealer

    crazydealer Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand?
    :'-(
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2009
  6. ProGamertjuh

    ProGamertjuh Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem
    IK heb een moderated NAT
    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik heb een moderated NAT, al van alles geprobeerd
    Welke provider?:Orange (online)
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Ik heb Orange ADSL/Orange ADSL Extra (Starter/Family), volgens mij was dat 30 mb downloaden en 3 mb uploaden, maar sorry ik weet het niet zeker.

    Modem
    Wanadoo LiveboxWelk merk modem heb je?:Sagem
    Modem type?:ADSL UTP
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Windows, maar staat overal uitgeschakeld
    Router
    Heb ik wel maar is niet het probleem, ik heb hem er namelijk ook tussenuit gehaald en dat loste niets op.
    Welk merk router heb je?:?
    Welk router type?:?
    Welke firmware?:?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet

    De Foutmelding You'r NAT type is moderated
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Wat heb je geprobeerd?: Ik heb de volgende poorten geopend naar mijn Xbox zijn statische IP.
    UDP 1900
    TCP 2290
    UDP 3376
    TCP 5555
    UDP 7777
    TCP 88
    TCP 3074
    TCP 53
    TCP 80
    UDP 53
    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 1900
    Ik heb de router gereset met alleen mijn Xbox enzo, en ik heb mijn Xbox een statisch IP gegeven, alle firewalls in huis uitgeschakeld etc.
    Maar mijn modem ondersteund dus geen UPNP..
    Waar stopt de test?:Bij ongeveer 1/3 van de xbox live test.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    Router aan en uit met aleen de xbox aangesloten enzo, het bekende :p
    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:Moderated, als ik de pooren sluit staat er Stricted.

    Alstjeblieft help me!! Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2009
  7. sarkout

    sarkout Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:de nat is strict
    Welke provider?:KON
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:normale kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:1mn upload/12 mn dpwnload

    Modem experia zwart

    Welk merk modem heb je?:speedtouch
    Modem type?:speedtouch 780
    USB/ Ethernet?:enthernet

    Internet Delen / ICSno

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:geen dacht ik

    Router

    Welk merk router heb je?:thomson
    Welk router type?:speedtouch 780
    Welke firmware?:7.4.5.1
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:your nat is strict
    Wat heb je geprobeerd?:porten geforward:53,80,88,3074 udp en utc
    Waar stopt de test?:bij xbox live test
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): modem 30 sec uitzetten

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:?
     
  8. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,
    Ik heb niet zo zeer een probleem met me NAT maar wel een ander probleem.
    Internet doet het wel gewoon op mijn PC enz. maar niet op mijn xbox.
    Hoe ik het ook probeer, direct met een kabel of wireless. Hij doet het bij allebei niet. Dat vind ik wel raar aangezien internet wel gewoon op alle pc's in huis werkt...


    EDIT:
    T'is al opgelost.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2009
  9. LeCcY

    LeCcY Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist een nieuwe router gekocht en eigenlijk vrijwel zonder problemen geinstalleerd. Maar toen kwam de grote XBOX test..

    Mn 360 vond hem eigenlijk meteen en kon al meteen aanmelden, voor de zekerheid heb ik even de Connection test gedraaid en toen kwam het NAT verhaal eruit..
    Even snel hier op het forum kijken en het was vrij snel opgelost, de 360 geeft nu geen NAT probleem meer aan en het draadloze internet op de laptop loopt ook geweldig.

    Hoe dan ook, ik wilde jullie even bedanken voor de top uitleg in de begin-post!

    Voor de duidelijkheid, ik gebruik een Sitecom 300N Router: WL-183
    Overigens heb ik mn 360 wel gewoon 'ouderwets' aangesloten met draadje, vind dat ontvang-ding wat aan de prijzige kant..
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2009
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    draadje iss oom de beste oplossing .. in je router menu upnp op enabled zetten en dan weer testen
     
  11. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT blijft op strict staan en word dus iedere keer uit een coop spel gegooid
    Welke provider?: planet/KPN

    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:adsl (Internet/bellen)
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:?
    Modem

    routertype

    siemens
    sx551 wlan dsl

    [​IMG]

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: geen idee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: nod 32 antivirus

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: COnnection test stopt bij NAT, staat op strict, verbindingsproblemen bij verschillende games.
    Wat heb je geprobeerd?: Upnp aangezet, doet niks, poorten geforward, doet ook niks.
    Waar stopt de test?: NAT
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Upnp aan zetten, modem aan en uit, haalt niks uit. meerdere dingen van fora gehaald en geprobeerd, haalt niks uit.

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Strict

    heb trouwens ook alles al gedaan wat er op die internetsite staat van pagina 1
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2009
  12. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    kan iemand mij helpen met mijn NAT probleem
     
  13. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die router ook en het is echt een vreselijk ding, werkt niet goed, negeert je instellingen enz. Wat bij mij uiteindelijk werkte was dit: Eerst heb ik alles uitgezet en verwijderd: UPnP, Portforward, Exposed Host en de router uit gezet 20 sec. gewacht en weer aangezet. Daarna heb ik Upnp ingeschakeld en de Firewall detection op Low gezet. (en volgensmij geen Strict IP op de xbox, maar dat weet ik niet zeker meer, dat moet je zelf even proberen.)

    Het vreemde aan die router is dat bij sommige mensen alleen UpnP werkt en bij andere mensen Portforwarding en bij sommige zelf zonder iets in te stellen.
     
  14. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb het zonet geprobeerd maar het heeft bij mij niet gewerkt nat staat nog steeds op strict
     
  15. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    iemand anders nog een idee?
     
  16. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb een probleem met mijn NAT. De xbox zegt dat ik een moderate NAT heb. Nu is dit altijd al zo geweest. Ik heb vervolgens het ip adres in de adresbalk getikt en zo kom je bij een menutje. Nu komt de naam van mijn router op een of andere manier niet overeen met de menutjes in de guides over mijn router. Als ik bijv een guide zoek van de USR5461 dan moet ik volgens de guide een menu krijgen wat in de verste verte nog niet lijkt op wat ik te zien krijg. Ik weet inmiddels wel dat de uPnP configuration op Full staat. Dit is dus niet het probleem denk ik. Ik post hieronder een screen van het menu wat ik krijg en dan zal ik het fijn vinden als iemand mij er op kan wijzen hoe ik het NAT openkrijg.

    [​IMG]

    Ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen. Als ik het hierna nog niet voor elkaar krijg geef ik het op xD
     
  17. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    ben gisteravond nog effe bezig geweest maar het lukt me nog steeds niet veder hier nog iemand die problemen had met nat open te krijgen met de siemens
    sx551 wlan dsl

    zoja wil jij me dan helpen
     
  18. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Siemens/GigasetSX551/default.htm

    Zorg ervoor dat als je de poorten opent, aan het hetzelfde IP adres als de xbox.. Dit heeft altijd voor mij gewerkt, wireless en wired.. Geen wazige instelling met expanded host en weet ik allemaal wat..

    Kijk even in je xbox, wat je IP adres is en open op dat IP adres je poorten.
     
  19. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    heb het geprobeerd maar ik heb nog steeds geen succes ermee
     
  20. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Mischien router resetten en dan opnieuw proberen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina