1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    moet je in de router de porten forwarden op basis van Mac adress? Want dat kun je gewoon opzoeken in je 360
     
  2. Smoby NL

    Smoby NL Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    inmiddels opgelost. bedankt
     
  3. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Door m'n router (Sitecom WL-161) staat m'n NAT nu op Moderate terwijl hij eerst op Open stond. Nu wil die porten dus forwarden maar dat gaat niet met PFConfig want dan moet je hem aanschaffen. Ik begrijp hier echt geen reet van en word niet echt wijzer van de site in de startpost.

    En ik moet betalen voor PFConfig dus dat gaat niet werken.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2009
  4. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    Als ik bij netwerk status kijk zijn mijn poorten open. Ik kan niet connecten met een vriend, als ik Halo ODST opstart staat er. Your NAT is not open. Waar kan dit aan liggen. Gebruik UPNP
     
  5. Yaz

    Yaz Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Pagina 38 van de FULL manual (http://www.sitecom.com/manuals_result.php?groupid=5&subgroupid=39&productid=629) verteld hoe je het moet doen vanuit de web interface. Die moet toch ook zeker wel voor jou werken ??
     
  6. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ik heb de laatste tijd veel problemen met live.
    Ik kan vaak een party niet joinen en mensen kunnen mijn party/game niet joinen. Wat ook regelmatig gebeurt is dat ik ineens van live af word gegooid en er 'sign in status changed' in beeld verschijnt. ik kan me hierna wel direct weer aanmelden.
    Het vreemde is dat we met meerdere 360's op een netwerk zitten en ik eigenlijk de enige ben die er last van heeft.

    Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Kan het intern met mijn xbox te maken hebben?

    Alvast bedankt!
     
  7. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    Een vriend van mij heeft het volgende probleem.

    Na een lange tijd heeft hij eindelijk een kabel getrokken vanaf zijn router en die verbonden aan zijn Xbox 360. Hij had nog een maand gratis Xbox Live Gold liggen en heeft zich dus meteen geregistreerd. Merkwaardig was al dat zijn oude gamertag niet geschikt bleek te zijn en dus moest hij een nieuwe maken (niet zo'n big deal verder).

    Als hij een game start (willekeurig, in dit geval gebruik ik GTA IV als voorbeeld) doet hij het volgende:

    hij plaatst de DVD in de tray, drukt de tray dicht, het spel start (er verschijnt een introscherm), er komt een popup (er is een update beschikbaar), hij drukt op ja en wordt vervolgens disconnected van Xbox Live. De update geeft aan dat die niet uitgevoerd kan worden, en zodra hij weer in het dashboard is wordt hij weer verbonden met Xbox Live.

    Bij de connectie test komen geen rare problemen naar voren overigens. Zowel hij als ik hebben een tijd rond gegoogled maar zijn niet veel wijzer geworden, misschien is er hier iemand die hem kan helpen!?
     
  9. Yaz

    Yaz Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is maar 1 WL-161 volgens de site dus dit moet prima werken!. Gewoon doen, er kan echt niets fout gaan.
     
  10. ronzuid

    ronzuid Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    De situatie is als volgt, Network, Internet en Live Xbox zijn connected bij start-up, doe ik vervolgens een Test dan zijn daarna Network en Internet connected maar Live Xbox niet, krijg dan de melding Strict/open NAT connection maken..............

    Ik bezit een Netgear WGR614 draadloze router (xbox staat dus draadloos) en heb daarin de poorten 53, 80, 88 en 3074 op open gezet..............

    Ik ben sinds het weekend een xbox, en 1 maand live erop zitten, heb al diverse demo's gedownload, dat gaat allemaal wel prima.

    Ik snap echt niet wat ik nu over het hoofd zie......hopelijk weten jullie de oplossing.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk even naar de volgende instellingen in de WGR16.

    Ga in het menu van de router naar Advanced > WAN Setup.
    Schakel daar de volgende opties uit , SPI firewall of Disable Port Scan and DOS protection .
    Zorg er wel voor dat op de pc of laptop een Firewall geactiveerd is want de Netgear laat alle data verkeer door.

    Het beste kan je na elke wijziging in het menu van de Netgear de router even op nieuw opstarten.

    Er is nog een andere optie wat je zou kunnen proberen en dat is de DMZ.
    DMZ staat voor Dé Militarized Zone.
    Bij de DMZ staan alle poorten wagenwijd open.
    http://www.netgear.nl/ondersteuning/installatiehandleidingen/11-poorten openen_v1.1.pdf
     
  12. ronzuid

    ronzuid Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom er helaas niet uit......zodra ik de xbox opstart heb ik verbinding met Live, maar als ik een test doe heb ik wel internet verbinding maar niet Live, Strict, heb een open NAT connection nodig..............:confused:
     
  13. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT is moderate. Kan met sommige mensen niet praten, geen party joinen en geen game joinen. Zij ook niet bij mij.
    Welke provider?: KPN Telecom
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:Up: 0,42 mbps Down: 3,54 mbps
    Modem

    Welk merk modem heb je?: ADSL Modem 8Mbps (staat op de doos)
    Modem type?: ADSL?
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Geen idee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows Firewall
    Router

    Welk merk router heb je?: E-Tech
    Welk router type?: ADRT02
    Welke firmware?:, Waar kun je dit zien?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet.

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Your Nat type is moderate. People on networks with this Nat type may not be able to join certain games or hear other people while playing online. For the best online experience, you need an open NAT configuration.
    Wat heb je geprobeerd?: Poorten geforward, werkt niet. Of ik doe het verkeerd..
    Waar stopt de test?: NAT
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Turn your router or modem off and back on, then wait 30 seconds.
    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Moderate


    Help aub, want ik word er gek van:confused:
     
  14. Roy2001

    Roy2001 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT staat op strict (geen party's en games mogelijk)
    Welke provider?: KPN/Planet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:ADSL (internet+bellen)
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:8 mb

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Speedtouch 780 (experiabox)
    Modem type?: zie hierboven
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:Ja
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Geen (alles staat uit)

    Router

    Welk merk router heb je?: zie hierboven
    Welk router type?:zie hierboven
    Welke firmware?:7.4.5.1
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: door middel van crossed cable op mijn pc. Pc is aangesloten door middel van wireless verbinding

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:NAT Strict
    Wat heb je geprobeerd?:portforwarding en die toegewezen aan mijn pc. mogelijke ip settings
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Strict

    Setting :

    Mijn xbox is aangesloten door middel van een crossed cable op mijn pc.
    PC is aangesloten d.m.v wireless connectie op modem/router
    PC staat ingesteld op statisch IP adres en werkt naar behoren
    Xbox staat ingesteld op automatisch te verkregen IP adres

    Internetdelen is aangezet op de hoofdverbinding (wireless connectie)
    Tevens alle services ge-enabled (dus dat xbox hier gebruik van mag maken)

    Tevens geprobeerd om portforwarding (delen van toepassingen en applicaties) in te stellen op de router en deze toe te wijzen aan mijn pc.

    Ik zit met mijn handen is het haar. iemand een goede werkende oplossing voor mij?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    INTERNET DELEN NIET GEBRUIKEN! PORTFORWARDING OOK NIET GEBRUIKEN

    Het volgende moet je doen:

    Wat heb je nodig?
    • UTP modem / USB Modem
    • Xbox 360
    • UTP
    • Breedbandverbinding
    • PC met 1 of 2de netwerk kaarten** of een hub/switch**
    *Als je je xbox 360 op een 2de netwerk aan sluit moet je gebruik maken van een cross UTP kabel. Echter als je gebruik maakt van een hub/swicth moet je een normale UTP (RJ45) kabel gebruiken.

    ** Je hebt een 2de netwerk kaart nodig als je een UTP (ethernet modem hebt) je kan ook een hub/switch gebruiken.
    [​IMG]
    Een hub/switch verdeeld het verkeer. Als je je modem dan op de hub/switch aan sluit kan het data verkeer geregeld worden. Een hub is geen router (Politie agent de het internet verkeer kan regelen) dus moet je wel Internet bridging gaan gebruiken.


    Wat moet je doen?

    XP

    [yt]NAEkphv5F5Y[/yt]
    [FONT=Arial, Helvetica][SIZE=-1]

    Vista

    [yt]_EaHUS8NGO4[/yt]
    [/SIZE][/FONT]
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2009
  16. Roy2001

    Roy2001 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0


    Maar in mijn geval moet ik dan een bridge opzetten met mijn wireless connectie ?
    configuratie :
    Xbox360 --- crossed cable --- PC network card
    PC --- Wireless connectie --- Router/Modem


    Ik heb dus maar 1 network card in mijn pc en deze is verbonden met de xbox360. Ik maak verbinding van mijn PC tot mijn netwerk door middel van draadloze verbinding. (USB Wireless lan adapater)
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2009
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja klopt :)
     
  18. Roy2001

    Roy2001 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik ga het zometeen proberen.
    portforwarding uit? (delen van toepassing of applicatie)
    UpNp aan ?

    en internetdelen uitzetten die nu staat ingesteld via wireless connectie ?
     
  19. PIREKE

    PIREKE Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: kan moeilijk/geen party's joinen
    Welke provider?: Telenet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: draadloos?
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

    Router

    Welk merk router heb je?: netgear
    Welk router type?: WGR614 v6
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:draadloos

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: toen ik halo speelde kwam er altijd your nat is strict.
    Wat heb je geprobeerd?: niets, ik weet niet waar ik het moet veranderen
    Waar stopt de test?: /
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): dat ik het open moet zetten

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: op de xbox360: strict
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welke provider? Heb je en welke modem?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina