Nou hier gaan we maar weer... wat eerst een probleem was waarbij ik met een OPEN NAT niet bij vrienden kon joinen, is mijn eigen NAT ineens na een KPN update geheel op STRICT komen te staan. Ik heb alles al geprobeerd...
Het Probleem
Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
Nadat een tijd de telefoon en internet raar deed hadden we KPN gebeld. Ze zeiden dat een van hun netwerkkaarten vervangen moesten worden. Nu ze dit gedaan hebben, werkt het internet en bellen wel. Maar mijn xbox NAT staat op strict.
Welke provider?:
KPN/Het Net (Bel + Internet in één)
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
ADSL
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
8 MBPS download en 2 MBPS upload
Modem
Welk merk modem heb je?:
Thomson
Modem type?:
KPN Experia Box, TG787v
USB/ Ethernet?:
Ethernet
Internet Delen / ICS
Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
Nee mijn xbox staat in direct contact met de router (wel via twee splitters)
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
Zone Alarm
Router
Welk merk router heb je?:
Thomson
Welk router type?:
KPN Experia Box, TG787v (volgens mij is dit router en modem in 1)
Welke firmware?:
Softwareversie: 8.2.2.1
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
Ethernet. Er zitten twee splitters tussen de xbox en de router/modem
De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?:
NAT type staat op strict in Modern Warfare 2. Xbox test geeft idd NAT problemen aan.
Wat heb je geprobeerd?:
- UPNP aan, router gereset, geen resultaat
- Poorten 53,80,88 en 3074 open gezet naar de hele range IP adressen die mijn router de xbox zou kunnen geven (bij auto settings op de xbox) UPNP uit zoals hier geadviseerd wordt als je poorten opent. Router gereset, geen resultaat
- Xbox een statisch IP adres gegeven, poorten 53,80,88 en 3074 open gezet naar dat IP adres. UPNP uit. Router gereset, geen resultaat
Bij het open zetten van de poorten heb ik voor alles UDP/DCP beide gedaan zoals portforward.com me vertelde te doen.
Waar stopt de test?:
Bij NAT
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
Router resetten
alle standaard zooi
Als je iemand niet kan zien of horen
Wat staat er bij NAT?:
Strict
Het gekke is... mijn Router herkent één of ander apparaat en noemt hem "unknown" en geeft hem een IP. Ik heb geen idee of het de xbox of een computer is. Het heeft iig niet de IP adres die ik nu mijn xbox gegeven heb. Poorten openen voor dat apparaat hielp in ieder geval ook niet.
Ik ben echt ten einde raad. Ben al van plan een nieuwe PC te kopen en over te gaan op pc gamen als dit niet te fixen is.
Laatst bewerkt: 10 dec 2009