1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Symbiotics

    Symbiotics Symbiotics

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu de linksys in dmz gezet, en beide staan nu op moderate.. Oftewel niet zoveel verbetering..
    Moet ik misschien ook iets met de davolink doen? dus bijv. iets daarmee in dmz zetten?
     
  2. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Router al uit en aan gedaan?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je al geprobeerd om de Linksys als Switch te gebruiken ???

    Geef de Linkys eerst een hard-reset (je weet dan 100% zeker dat de router weer in de fabrieksinstelling staat).
    Zorg dat de eventuele draadloze instellingen goed werken en schakel vervolgens de UPnP in.
    Start de router daarna opnieuw op.
    Schakel vervolgens de DHCP uit !!
    Druk de upt-kabel die vanaf het modem komt niet in de WAN van de Linksys maar in de LAN1.
    Start nu de router weer opnieuw op !!!
     
  4. Symbiotics

    Symbiotics Symbiotics

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog niet geprobeerd, alleen kan ik dan wel de WAN gebruiken als slot voor bijv. mijn computer? aangezien er ook nog 2 computers op aangesloten moeten worden :p
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je kan je computers gewoon op de overige LAN poorten aansluiten.
     
  6. Symbiotics

    Symbiotics Symbiotics

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Hierbij word het alleen nog maar erger.. Mijne op Moderate, broertje op Strict.. Begin toch echt het idee te krijgen alsof het aan de Davolink ligt, alleen daar is niet zo heel veel aan te veranderen.. wat gebeurt er als ik op de Davolink de Linksys in dmz zet?

    EDIT: Op 1 of andere miraculeuze manier zijn beide xboxen opeens NAT type open.. Nadat ik zonet DHCP weer aan zette gebeurde het dus. Ik heb geen idee hoe, maar het is voor nu goed.. kijken hoe lang het zo blijft.

    Iig bedankt voor de hulp!
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2010
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat ding gaat inderdaad hoogstwaarschijnlijk de oorzaak zijn van je problemen. Die linksys van je zou op zich weinig problemen mogen geven, ik dacht zelfs dat hij echt 'xbox compatible' was (voor 2 xboxen). Maar het probleem is dat je davolink die router/modem combo is waar je blijkbaar geen UPnP functie hebt en die er voor zit. Via Melbuulns methode (LAN ipv WAN en geen DHCP) werkt je Linksys eigl. gewoon als switch zoals hij zei dus dat zou geen problemen aan die kant mogen veroorzaken.
    Ik neem aan dat je je 2 xboxen niet even in je davolink rechstreeks kan pluggen?

    Edit:
    Ah fijn! Netwerkgepruts, het blijft soms onvoorspelbaar :)
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2010
  8. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik wil mn poorten ook openzetten, maar ik snap er geen flikker van. Dat programmaatje pfconfig kost 30 dollar en ik heb geen idee wat voor router ik heb, moet ik dan naar de modem kijken bij mn telefoonlijn ofzo? En als ik naar cmd ga en dan ipconfig en dan het ipadres van de standaard gateway in mn browser intyp moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord hebben en ik heb geen idee wat dat is :confused: Ik weet ook niet eens of mn poorten open zijn of niet, waar kan je dat zien?

    EDIT:
    Ik heb op mn modem gekeken en dat is de Davolink DV201AMR, die staat ook in de lijst van die site.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2010
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Doe een xbox live connectie test op je dashboard bij settings. Als hij die gewoon zonder problemen doorloopt en je verder niets krijgt van 'beperkte verbinding' staat je NAT gewoon open.

    (Je had toch ook MW2, daar zegt het spel het trouwens ook zelf in het hoofdmenu van multiplayer en dan xbox live.)

    Ah ja en je router is het ding dat normaal achter je modem hangt, het kan ook zijn dat je een modem/router combo hebt. Standaard is het passwoord ofwel gewoon niets/niets, ofwel admin/admin. Hangt van je routermerk af wat ze standaard instellen.

    Edit:
    Voor jouw router is de default combinatie username/password blijkbaar beide user.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2010
  10. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ow, mn Nat is gewoon open, dus hoef helemaal geen moeite te doen :p Vroeger had ik wel eens problemen met de Nat instellingen en zo, dus dacht dat het nu ook wel weer niet goed zou staan ;)
     
  11. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: nat type staat op strict
    Welke provider?: ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: ?

    Modem

    Welk merk modem heb je?: standaard ziggo
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?: ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ???
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Norton

    Router

    Welk merk router heb je?: Belkin
    Welk router type?: f6d4230
    Welke firmware?: ?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    De Foutmelding nat type strict
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Wat heb je geprobeerd?:
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen gaat wel maar sommige mensen kan ik niet joinen of andersom

    Wat staat er bij NAT?: strict dus


    Ik heb vandaag een nieuwe draadloze router aangesloten. Ik had het strict probleem al maar is nu erger geworden.
    Ik weet dat ik een static ip aan moet maken maar het probleem is het aantal routers/hubs.
    Ik heb de nieuwe router rechtstreeks op het ziggo modem aangesloten maar tussen de xbox(en) en de router zitten nog 2 routers/hubs.
    Hoe moet ik nu het static ip ingeven op de router en vooral welke??
    Het lijkt mij dat het op de (belkin) router moet aangezien deze rechtstreeks op het modem zit.

    Iemand die mij hierdoorheen kan loodsen?

    Alvast bedankt :thumbs:
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Is je xbox 360 rechtstreeks op die Belkin aangesloten dan, of zitten die 2 "routers/hubs" ertussen? En indien zo, wat zijn het, want dat is wel een verschil natuurlijk, het lijkt me vreemd als je daar echte routers voor zou gebruiken, en in dat geval zijn ze neem ik aan ingesteld gewoon te werken als switch..

    Is die Ziggo zo'n modem/routercombo?
     
  13. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    de xboxen zijn als laatste in de rij aangesloten zeg maar.
    Na de belkin komen inderdaad 2 verdelers om het zo maar ff te zeggen.

    Het ziggo modem is puur en alleen modem. Voor telefoon en internet.
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ah ok, dan moet je (als je van een statisch IP wil gebruik maken) je statisch IP toewijzen aan de xbox vanuit de Belkin instellingspagina.

    Maar zijn het echt 2 routers die er nog tussenhangen? Indien zo moet je zorgen dat ze als switch werken (DHCP uitzetten en hun eigen ethernetverbindingskabel in een LAN ipv WAN poort steken). Als het geen routers zijn, wat ik logischer zou vinden, zou dat opzich geen probleem mogen vormen.

    Statisch IP hoeft trouwens niet, ondersteunt je Belkin geen UPnP? Indien zo moet je dit even aanvinken op de instellingspagina, als je al manuele portforwards hebt toegewezen (of DMZ mode gebruikt voor je xbox) deze terug verwijderen, settings opslagen en je router een tijdje uitzetten & vervolgens terug herstarten. Dat zou de gemakkelijkste/gebruiksvriendelijkste manier moeten zijn om je NAT probleem te verhelpen.
     
  15. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    upnp is enabled...
    ik zie nu ook hoe dat met dmz werkt. Moet ik dan de ip van de 360 ingeven?
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet wel een keuzen maken want poorten open gooien , UPnP en DMZ werken elkaar alleen maar tegen !!
     
  17. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Dmz ben ik nog niet aan geweest...
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal werkt de UPnP wel deftig bij Belkin, tenminste bij mn Belkin wireless N router toch.
    Maar ben je zeker dat UPnP actief is, en dat je je router deftig geherstart hebt? Unplug anders even je modem & router voor een tijdje. Mocht UPnP nog niet werken kan je het nog altijd met portforwarding proberen. (Trouwens je hoeft bij UPnP eigenlijk helemaal niet te werken a.h.v. een statisch IP, je kan de settings op auto laten staan.)

    De Belkin f6d4230 specifieke portfwd guide kan je hier vinden.
     
  19. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Zo ziet het er nu uit:
    [​IMG]
    Zoals je ziet staat upnp op enabled.
    Misschien moet ik het portforwrden dan maar proberen of denk je dat het probleem elders ligt?
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Kan je niet even je xbox rechtstreeks in je router pluggen? Kijken of je zo toch geen open NAT verkrijgt, of is dat praktisch niet mogelijk? Want normaal zou het zo goed moeten zijn.

    Als dat niet lukt/blijft mislukken moet je het inderdaad eens met portforwards proberen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina