1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Alles is mogelijk.....
    Dat maar eens proberen, al ben ik er weer ff zoet mee. Netwerkje hier thuis zeg =(

    Alvast bedankt voor je hulp, moet er nu wel uitkomen :thumbs:
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja geen probleem. Hopelijk lukt het inderdaad. Ik heb ook een wireless Belkin N router, wel ander model, maar met dezelfde instellingspagina/OS dus ik neem aan dat ze nog steeds hetzelfde gebruiken. Daarom vind ik het vreemd dat UPnP niet tegoei zou geimplementeerd zijn bij de jouwe.

    Als je rechtstreeks verbonden aan je router (met UPnP aan) geen open NAT krijgt zou je eventueel nog eens kunnen proberen je routerfirmware te updaten vooraleer het over de portforward-boeg te gooien.
     
  3. TheDarkKnight_NL

    TheDarkKnight_NL Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb gezocht maar kan het niet vinden dus vraag ik het maar :)

    Iemand ervaring met de Sitecom WL-342 Wireless router.
    Heb deze aangeschaft nadat mijn moeder zo nodig een laptop met draadloos internet in huis moest, nu kan ik alleen geen party´s meer joinen en mn NAT blijft op strict staan.

    Heb (volgens mij goed) de poorten opengezet maar heeft geen effect (zie bijgevoegd scherm)

    Iemand nog tips?

    [​IMG]
     
  4. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Is het IP van je Xbox ook echt: 192.168.0.102?
     
  5. TheDarkKnight_NL

    TheDarkKnight_NL Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ik kijk naar mn network settings op mn xbox zelf staat er onder "Configure Network" :

    IP Settings : Automatic
    IP Address : 192.168.0.102
    Subnet mask : 255.255.255.0
    Gateway : 192.168.0.1

    DNS Settings : Automatic
    Primary DNS Server : 192.168.0.1
    Secondary DNS Server : 0.0.0.0
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Staan die poorten ook werkelijk open, heb je met die settings je router en modem eens hard geherstart? D.w.z. ze uitzetten en even laten uitstaan alvorens ze terug op te starten.
    Heb je UPnP op je router en zo ja, gebruik je dit in samenwerking met portforwarding? Of je xbox staat toch ook niet in het DMZ? Want bij onderling gebruik kunnen deze interfereren, je moet bij 1 optie blijven.
     
  7. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Dikke kudo's voor dial! Het werkt. Wederom bedankt :thumbs:
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Het werkt, meer moet dat niet zijn ;) Dat hoor ik graag! Graag gedaan :)
     
  9. rhijbeek

    rhijbeek Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dus als je xbox live connection test doet op je dashboard krijg je geen enkele foutmelding en je kan 'geen enkele' game joinen op MW2? Of enkel bv terwijl je een (of meerdere) friends(' parties) probeert te joinen?
    Ik neem aan dat je hetzelfde hebt bij andere online games?

    Lukte het vroeger wel gewoon, en heb je iets aan je opstelling veranderd?

    Het kan toch niet zijn dat je maandelijkse bandwith van je provider is opgebruikt? (Ben niet zeker of je dan een foutmelding zou krijgen op xbox live als je snelheid te gelimiteerd is geworden)
     
  11. rhijbeek

    rhijbeek Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan geen partie's op MW2 en skate enzo joinen. Ook geen party om te praten van xbox zelf. Wel gewone games op MW2. En idd geen enkele foutmelding. Tot gisteren lukte het wel gewoon altijd goed. En ik heb niks veranderd. Ik gebruik al bijna 1 jaar de Wireless Adapter, nooit problemen mee gehad.
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ah omdat je in je oorspronkelijke post zei dacht ik dat je ook geen games kon joinen. Maar dat lukt dus wel? Als het enkel parties zijn, is dat dan bij dezelfde persoon (of enkele personen) die je vroeger wel kon joinen? Wat is hun NAT?
     
  13. rhijbeek

    rhijbeek Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij diegene die ik niet kan joinen: Moderate en Open. Dat staat daar bij die MW2 party ding.
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Die 2 personen waarbij dat het geval is, wonen die toch niet in eenzelfde studentengebouw ofzo als jij? Of wonen ze vlakbij en hebben ze dezelfde ISP?
     
  15. rhijbeek

    rhijbeek Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, Degene met de Moderate NAT woont ong. op 1.5-2 kilometer, Diegene met Open ong 3 kilometer. En miss is het een rare vraag, maar wat is ISP?
     
  16. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Je provider, bijv xs4all of casema enzo.. (Internet Service Provider)
     
  17. rhijbeek

    rhijbeek Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    O oke, dankje!
    BIj mij is dit kpnplanet. Die van hun weetik neit maar is iig niet hetzelfde.
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal gezien als je NAT open staat ligt het probleem bij de andere. Nu soms zijn er inderdaad mensen die ondanks dat ze beide een open NAT hebben (en niet op eenzelfde netwerk ofzo zitten) toch problemen hebben met mekaar te joinen.
    Er is daarover wel wat discussie, sommige beweren dat het toch een verdoken NAT probleem is dat ligt bij de implementatie van het UPnP protocol van sommige routers, andere zeggen dat het probleem bij het testprotocol van je xbox zelf ligt en dat je je xbox's cache moet opschonen, etc. Je komt heel wat antwoorden/verklaringen tegen maar spijtig genoeg zijn de meeste nog vager/ongeloofwaardiger (of technisch gezien onmogelijk(er)) dan de andere.

    Wat echter ook terugkomt is het feit dat het zou liggen aan je ISP aangezien deze (en omdat het probleem zich ook vaak stelt bij mensen die dicht bij mekaar wonen) mensen in een buurt groeperen op een verbindingspunt/gateway waardoor er daar een probleem kan optreden tussen beide t.o.v. anderen. Nu je hebt een verschillende ISP dan je vriend(en) op live blijkbaar...

    Wat kan je nu nog proberen, je zou je xbox (indien praktisch mogelijk) rechtstreeks in je modem kunnen pluggen en kijken of je hetzelfde probleem houdt (om toch zeker router problemen uit te kunnen sluiten). Indien je dan geen probleem meer moet je je router firmware eens updaten en het terug proberen.
    Ps; als een 3/4de vriend een party maakt, en jullie beide/drieën uitnodigt dan geraken jullie toch wel allemaal in een party neem ik aan? Het probleem is toch juist als een van jullie de party wil hosten op zich?
     
  19. rhijbeek

    rhijbeek Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste klopt ja, als iemand anders host lukt het wel! Maar bedankt voor de info ga toch is me cache opschonen enzovoorts.
     
  20. PIREKE

    PIREKE Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik op mijn routerpagina de juiste NAT gegevens invoor bij portforwarding lukt 88,80 en 53 laar 3074 lukt nooit. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina