1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Eerst en vooral heeft je router geen UPnP functie? Zo ja moet je zelf manueel geen portforwards invoeren. Gewoon UPnP activeren en je router herstarten.

    Indien je toch aan de slag wil met portforwarding moet het normaal wel gewoon lukken tenzij misschien die poort al open staat? Want waarom lukt poort 3074 niet, welk bericht krijg je dan te zien? En welke router heb je?
     
  2. PIREKE

    PIREKE Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    UPnP staat aan, ik heb een WGR614v6 van Netgear. er komt dan te staan als ik 3074 invoer: Post conflict with other service
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als UPnP aanstaat moet/mag je geen portforwards invoegen want dan krijg je problemen. Normaal moet UPnP volstaan, heb je toch nog een stricte/moderate NAT? Zie dat UPnP aanstaat, save je settings en trek je router en modem eens een tijdje uit, plug ze dan terug in. Is je NAT nu nog niet open?
     
  4. PIREKE

    PIREKE Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    nog altijd strict :confused:
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik las op het netgear forum dat sommige nog problemen hadden met die router en UPnP, blijkbaar zou dit met de laatste firmware opgelost moeten zijn. Dus update eerst en vooral eens je firmware. Best dan ook eens resetten (i.p.v. rebooten) en alles terug manueel instellen. Is misschien even werk, maar dan zou het normaal echt moeten werken, en in de toekomst is het sowieso handig als UPnP openstaat voor netwerkapparaten.

    Maar als je toch met portforwards wil proberen (geen UPnP dan), als je deze routerspecifieke guide volgt om je poorten te forwarden, dat lukt dus niet? Dan krijg je nog steeds die foutmelding?

    If so, wat is je opstellingen, gewoon modem > router > xbox 360? Vul dan misschien toch eens het helpformulier in voor wat meer info dat je op de startpagina van deze thread vindt.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2010
  6. rhijbeek

    rhijbeek Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar het mischien wel aan kan leggen is, dat ik net 1maandje geleden ongeveer een nieuwe xbox heb gekocht omdat de andere gebanned was. Zou het kunnen dat ik alle poorten enzo en UnPN ofzo weer moet instellen in me router?
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar je NAT staat open volgens de xbox live connectie test dus daar ligt het probleem niet normaal. Als je helemaal zeker wil zijn dat je router er niets mee te maken heeft zou je eigenlijk je xbox even rechstreeks aan je modem moeten hangen zonder router ertussen en zien dat je dan wel gewoon kan joinen.
     
  8. RobD

    RobD FFLEXiCAN

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT is ineens geswitched naar Strict; dus kan mijn vrienden niet meer uitnodigen.
    Welke provider?: KPN-Planet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Down: 3671 kbps Up: 134 kbps

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Speedtouch780
    Modem type?: 780 (?)
    USB/ Ethernet?: USB (iig wireless)

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Kaspersky

    Router

    Welk merk router heb je?: Is dat niet m'n speedtouch?
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Draadloos; wireless adapter van xbox zelf.

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Kan wel connecten voor Xbox Live, maar kan mijn vrienden niet uitnodigen door het NAT probleem.
    Wat heb je geprobeerd?: UPnP opnieuw aangezet; wireless adapter gekocht (speelde voorheen via laptop); modem gereset.
    Waar stopt de test?: nvt
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Modem resetten; kijken op die website die er niet is.

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: STRICT!

    Hopelijk kan iemand me redden uit deze shit; wil gewoon fatsoenlijk XBL spelen!:thumbs:
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ga naar het menu van de 780 ( 192.168.1.254 ).
    Vervolgens ga je naar Toolbox > Games and Applications.

    Daar kan je de UPnP inschakelen en sla vervolgens de gemaakte instellingen op.
    Daarna moet je de 780 opnieuw opstarten (even de adapter uit de 780 trekken).

    Mijn broertje kan zo perfect online gamen op XBL.
     
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Staan je IP instellingen op je xbox dus nu gewoon op automatisch? Zie dat UPnP zeker aanstaat, zet je modem & router (maar die Speedtouch is zeker zo'n combo router/modem toestel ineen?) uit voor enkele minuten (!) en start hem dan terug op. Start ook je xbox terug op en doe de test eens opnieuw.

    Probeer dat eerst toch nog eens, want normaal gezien zou UPnP wel gewoon moeten werken en dat is meteen ook de gemakkelijkste oplossing dan.

    Edit: Damn Melbuuln, dat kan maar enkele seconden verschil geweest zijn, maar trek weer eens aan het 'laatste' eind ;)
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2010
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    :):

    Had jouw post heel eventjes in de wacht gezet }:]

    Het Experia gebeuren van de KPN is verschrikkelijk.
    Ken verschillende personen met de zelfde Speedtouch 780 , bij de ene werkt XBL (UPnP) perfect terwijl het bij de andere de NAT gewoon potdicht blijft.
     
  12. RobD

    RobD FFLEXiCAN

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    In ieder geval al hartelijk dank voor de snelle reacties! Zal het morgenavond eens proberen en dan horen jullie nog van me.
     
  13. Rossi

    Rossi Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    5
    Hey,
    ik zat net MW2 te spelen en toen viel mijn internet eruit. mijn NAT staat gewoon op open en toen ik opnieuw opstarten en me vrienden opnieuw uitnodigde konden er 2 ineens niet meer bij(voor ik eruit viel zaten zij wel ook in mijn party). terwijl bij mijn router de instellingen nog hetzelfde zijn?

    iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

    alvast bedankt

    PS: zou het kunnen zijn ik mijn Firmware moet updaten van mijn router?
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  14. Nonsubsisto

    Nonsubsisto Thieves in the Night

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf had eerst een Moderate NAT en nu Open gezet door simpelweg 'UPnP' aan te zetten. Dus als je router UPnP ondersteund, is het zo simpel! Je hoeft alleen naar je Router Settings te gaan in je internet browser, in te loggen en UPnP aan te zetten.
     
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als je NAT open staat en het allemaal werkt(e) zoals het hoort en je NAT nog steeds open (op de xbox live dashboard connectie test) is zou je normaal niets moeten veranderen, ook niet de firmware updaten (alhoewel dat normaal gezien nooit kwaad kan, maar dan moet je normaal wel je router terug instellen).
    Ben je zeker dat jij voor die inetuitval de partyleader was die al je vrienden kon uitnodigen in je party, en nu lukt je dat opeens nietmeer (of ze kunnen dan toch niet meer joinen)?
     
  16. Rossi

    Rossi Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja ik was de partyleader en toen liep alles vast me intrnet dus ik me modem opnieuw aangezet en toen konden er 2 er niet meer in

    ik kan bijvoorbeel dook niet meer partychat met hun
     
  17. Rubinioow

    Rubinioow Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Nat staat op moderate.
    Welke provider?:
    Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    Glasvezel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    down 20 Mbit/s
    up 3 Mbit/s

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    Ubee
    Modem type?:
    ?
    USB/ Ethernet?:
    Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Heb dat wel ergens zien staan.
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Windows en Norton 360

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Cisco Linksys
    Welk router type?:

    Welke firmware?:

    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    NAT staat op Moderate
    Wat heb je geprobeerd?:
    Weinig
    Waar stopt de test?:

    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
    Moderate
     
  18. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0

    Na het lezen van o.a in dit topic heb ik Upnp aangezet en was me verbinding open:thumbs:

    Maar na 2 dagen, vandaag 2 dagen geleden staat hij weer moderate.
    Geen instellingen ect gewijzigd en in mijn router staat Upnp nog steeds aangevinkt.....

    Wat kan hier de oorzaak van wezen.....Telfort?
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ah hij staat nu weer op moderate? Ja dat zal dan je probleem veroorzaken dan, maar als UPnP voordien werkte moet dat nu ook terug lukken.
    Zie nog eens zeker dat het staat aangevinkt (en verder geen manuele portforwards naar je xbox IP, of gebruik maken van DMZ), save de settings, en doe een harde router restart (geen reset!). D.w.z. trek de power even uit je router voor een paar minuutjes en plug hem terug in, beste kan je gewoon je modem/router/xbox even in die volgorde power cyclen.

    Normaal gezien zou UPnP nu (terug) actief moeten zijn, probeer dan nog eens de xbox connectie test.

    Edit: @ Rubinow; was even je post uit het oog verloren. Ook voor jou geldt dat de gemakkelijkste oplossing zou zijn UPnP inschakelen, kijk even op je routerinstellingspagina of je router dit ondersteunt. Indien zo vink het aan en herstart je router.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  20. Rubinioow

    Rubinioow Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dankje! maar hoe kom ik bij me routerpagina??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina